Vi testar Dayz-skaparens nya spel Out of Ammo
Ser rätt roligt ut, men det känns som att det främst är gimmick-spel som kommer ut till VR-enheterna. När man pröjsar 5-10 000 kr för hårdvaran och får mjukvara med grafik från första generationens Wii ser det inte riktigt seriöst ut i mina ögon. Visst, grafik är inte allt, men i mina ögon ser det här mer ut som party/casual-spel än något som är riktigt engagerande - och det är inget som får mig att öppna plånboken för VR i alla fall. Och just i det här fallet ser ju spelet bara ut som en ripoff av Toy Soldiers.
Ser rätt roligt ut, men det känns som att det främst är gimmick-spel som kommer ut till VR-enheterna. När man pröjsar 5-10 000 kr för hårdvaran och får mjukvara med grafik från första generationens Wii ser det inte riktigt seriöst ut i mina ögon. Visst, grafik är inte allt, men i mina ögon ser det här mer ut som party/casual-spel än något som är riktigt engagerande - och det är inget som får mig att öppna plånboken för VR i alla fall. Och just i det här fallet ser ju spelet bara ut som en ripoff av Toy Soldiers.
Å ena sidan har du rätt, å andra sidan är det ganska förståeligt att utvecklarna inte vill lägga ut 10-tals, kanske 100-tals miljoner dollar på ett spel som inte ens kan spelas mer än av en bråkdel av spelarna. Det är svårt att få tillbaka pengarna om inte tekniken är så utbredd än.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Ser rätt roligt ut, men det känns som att det främst är gimmick-spel som kommer ut till VR-enheterna. När man pröjsar 5-10 000 kr för hårdvaran och får mjukvara med grafik från första generationens Wii ser det inte riktigt seriöst ut i mina ögon. Visst, grafik är inte allt, men i mina ögon ser det här mer ut som party/casual-spel än något som är riktigt engagerande - och det är inget som får mig att öppna plånboken för VR i alla fall. Och just i det här fallet ser ju spelet bara ut som en ripoff av Toy Soldiers.
Å ena sidan har du rätt, å andra sidan är det ganska förståeligt att utvecklarna inte vill lägga ut 10-tals, kanske 100-tals miljoner dollar på ett spel som inte ens kan spelas mer än av en bråkdel av spelarna. Det är svårt att få tillbaka pengarna om inte tekniken är så utbredd än.
Han kan ju ta alla pengar han tjänade på DayZ och sedan aldrig spenderade på utveckling.
"People don't plan to fail, they just fail to plan"
Det ser ju ut som skit. Undrar när de tunga titlarna skall komma?
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."
Ser rätt roligt ut, men det känns som att det främst är gimmick-spel som kommer ut till VR-enheterna. När man pröjsar 5-10 000 kr för hårdvaran och får mjukvara med grafik från första generationens Wii ser det inte riktigt seriöst ut i mina ögon. Visst, grafik är inte allt, men i mina ögon ser det här mer ut som party/casual-spel än något som är riktigt engagerande - och det är inget som får mig att öppna plånboken för VR i alla fall. Och just i det här fallet ser ju spelet bara ut som en ripoff av Toy Soldiers.
Å ena sidan har du rätt, å andra sidan är det ganska förståeligt att utvecklarna inte vill lägga ut 10-tals, kanske 100-tals miljoner dollar på ett spel som inte ens kan spelas mer än av en bråkdel av spelarna. Det är svårt att få tillbaka pengarna om inte tekniken är så utbredd än.
Han kan ju ta alla pengar han tjänade på DayZ och sedan aldrig spenderade på utveckling.
Nu tänkte jag iofs på utvecklare rent generellt och inte på bara honom
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Ser rätt roligt ut, men det känns som att det främst är gimmick-spel som kommer ut till VR-enheterna. När man pröjsar 5-10 000 kr för hårdvaran och får mjukvara med grafik från första generationens Wii ser det inte riktigt seriöst ut i mina ögon. Visst, grafik är inte allt, men i mina ögon ser det här mer ut som party/casual-spel än något som är riktigt engagerande - och det är inget som får mig att öppna plånboken för VR i alla fall. Och just i det här fallet ser ju spelet bara ut som en ripoff av Toy Soldiers.
Stämmer att det är mest gimmick-spel som kommer nu men headseten har ju precis släppts och de 'riktiga' spelen tar ju ett tag att utveckla.
Ser rätt roligt ut, men det känns som att det främst är gimmick-spel som kommer ut till VR-enheterna. När man pröjsar 5-10 000 kr för hårdvaran och får mjukvara med grafik från första generationens Wii ser det inte riktigt seriöst ut i mina ögon. Visst, grafik är inte allt, men i mina ögon ser det här mer ut som party/casual-spel än något som är riktigt engagerande - och det är inget som får mig att öppna plånboken för VR i alla fall. Och just i det här fallet ser ju spelet bara ut som en ripoff av Toy Soldiers.
Å ena sidan har du rätt, å andra sidan är det ganska förståeligt att utvecklarna inte vill lägga ut 10-tals, kanske 100-tals miljoner dollar på ett spel som inte ens kan spelas mer än av en bråkdel av spelarna. Det är svårt att få tillbaka pengarna om inte tekniken är så utbredd än.
Han kan ju ta alla pengar han tjänade på DayZ och sedan aldrig spenderade på utveckling.
Nu tänkte jag iofs på utvecklare rent generellt och inte på bara honom
Ja, generellt sett har du ju helt rätt
"People don't plan to fail, they just fail to plan"