Vill du spela ett mmo där din karaktär dör av hög ålder? Då är du inte ensam!

Robot
Vill du spela ett mmo där din karaktär dör av hög ålder? Då är du inte ensam!
Medlem
Vill du spela ett mmo där din karaktär dör av hög ålder? Då är du inte ensam!

Hell yeah!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Låter bra detta. Kanske något man kan donera till


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Implementera detta i The Division så hade alla som valt att vänta på en stabil patch fått sig en överraskning när de väl loggat in när den dagen kommer, om såvida de själv inte redan hunnit åldrats och gått bort.

Medlem

Hans snea skägg förstörde hela videon för mig

Medlem

Förstår verkligen inte hur folk kan vara imponerade av detta. Kickstarter är som Early-access. De lovar högt men träffar till största del mycket lägre än de lovat.

Medlem

skicklighetsbaserat stridssystem, död som får konsekvenser, karaktärer som finns kvar vid AFK och "arbetar", förstörbar/föränderlig värld, hm hm hm många saker jag gillar här

Medlem

The trolling will be strong in this one.

Medlem

Måste man hitta en flickvän föda två barn för att båda ska överleva? Växer barnen i onormal takt? Ska man hitta ny flickvän när tiden väl kommer eller ..

Riktigt så illa kanske det inte är.

Medlem
Skrivet av Joeydowie:

skicklighetsbaserat stridssystem, död som får konsekvenser, karaktärer som finns kvar vid AFK och "arbetar", förstörbar/föränderlig värld, hm hm hm många saker jag gillar här

Karaktärer alltid ingame + Permadöd med kostnad för nya karaktärer = Griefing Simulator 2017

Medlem

Inte permadöd när man dör i combat, bara när man dör av hög ålder

Medlem
Skrivet av virror:

Inte permadöd när man dör i combat, bara när man dör av hög ålder

Läs igen så ser du att man förlorar ett par dagar av karaktärens liv varje gång man dör. My point stands.

Medlem
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Joeydowie:

skicklighetsbaserat stridssystem, död som får konsekvenser, karaktärer som finns kvar vid AFK och "arbetar", förstörbar/föränderlig värld, hm hm hm många saker jag gillar här

Karaktärer alltid ingame + Permadöd med kostnad för nya karaktärer = Griefing Simulator 2017

haha potentiellt

Medlem

Undrar om man kommer kunna köpa längre liv för riktiga pengar

Medlem

Den här idén har planerats i massor av MMORPG's tidigare men ingen har vågat implementera den. Jag välkomnar den personligen.
Bra att någon tar över facklan efter EQ Next, som hade flera helt nya bra idéer planerade.

Medlem

Ni vet väl vad som händer när studior lovar för mycket?

Antingen en eller flera av nedanstående:

a) Det tar för evigt att göra spelet
b) De stryker flera features
c) De gör om och förenklar features
d) Det buggar rejält och är ospelbart
e) Seriösa balansproblem
f) Spelet blir aldrig klart/pengarna tar slut/spelet läggs ner


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Låter lite väl ambitiöst.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

"Vill du spela ett mmo där din karaktär dör av hög ålder?"

Nej

Medlem

Det jag har som stört fråga hur är aestiken? kommer där finnas drakar? kommer där finnas pve raids? eller bara pvp?

Kommer där finnas "spells" kanske inte starka eller tokiga spels men något åt det hållet?

Eller kommer det hålla sig till realistiskt ? för mig blir realistisk fäktning och dylikt tråkigt snabbt och känns sjukt stelt snabbt oavsett hur bra man än gör det.

Avstängd

Varför finns inte detta till dagens CoD? Skulle passa verkligen.

Medlem
Citat:

Fearless in its design, it embraces a character's ability to impact other characters. A closed economy, finite resources, non-repeatable quests, and a fully destructible environment means the world is experienced differently for every character.

It also means it's going to break, not work, and never really happen. Tuff tech demo dock. Ring mig när det finns något som förespråkar att ett helt spel faktiskt blir av dock.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

hmm, jag vet inte. In-game tid eller inte?
Som Casual-mmo-spelare så låter det lite intressant. Att det inte är möjligt att hamna så långt efter dom som kan lira 24/7 som det är i dagens mmo:s, och att inte spelet fortsätter att utvecklas efter den gruppens premisser skulle vara intressant att se.

Många mmo idag funkar ju som elitidrott gör med pengar (och otaliga andra exempel). De lag som har varit med längst har redan ett sånt försprång att det nästan aldrig går att komma ifatt.

Medlem
Skrivet av Raid25:

"Vill du spela ett mmo där din karaktär dör av hög ålder?"

Nej

Håller med.

FM-guru
F.d. Sisyr

MMO? Nej. Hade gärna spelat ett dynamiskt SP-spel med dylika funktioner, dock.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Det jag har som stört fråga hur är aestiken? kommer där finnas drakar? kommer där finnas pve raids? eller bara pvp?

Kommer där finnas "spells" kanske inte starka eller tokiga spels men något åt det hållet?

Eller kommer det hålla sig till realistiskt ? för mig blir realistisk fäktning och dylikt tråkigt snabbt och känns sjukt stelt snabbt oavsett hur bra man än gör det.

Vad pratar du om?!

Medlem

Jag kan tänka mig hur det blir; min tidigare så starka, orädda riddare som gått genom eld och vatten, drakar & demoner sitter nu på sin ålders höst på en taverna någonstans. Knäna knirkar och ryggen gör ont. Barnbarnen ringer aldrig å han måste upp fem gånger per natt för att tömma blåsan. Så en dag dör han bara knall och fall. Håll truten å ta mina pengar!

Medlem
Skrivet av Tobias Solem:

Ni vet väl vad som händer när studior lovar för mycket?

Antingen en eller flera av nedanstående:

a) Det tar för evigt att göra spelet
b) De stryker flera features
c) De gör om och förenklar features
d) Det buggar rejält och är ospelbart
e) Seriösa balansproblem
f) Spelet blir aldrig klart/pengarna tar slut/spelet läggs ner

Jag vet, men jag vill så gärna att det för EN gångs skull blir som dom säger.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Finns det en chans att jag får vara ensam på en server och slippa få min spelupplevelse förstörd genom att jag behöver stå i kö för att döda tre fiender som spawnas fram var tredje minut. Just därför spelar jag inte Mmorpg. Jag är egentligen sjukt sugen på Black desert. Men när fienderna är färgglada hattar som skuttar runt en kulle så blir jag lite så där.

Medlem

Jeg kom for mange år siden med ideen om spillkarakterer som kunne bli gamle, dels som følge av hvordan man brukte sin spillkarakter, dette på mmorpg forumet.

Jeg håper at dette med aldring ikke blir en dårlig gjennomtenkt gimmick for å bare lage "noe nytt", som kanskje etterhvert viser seg å innebære dårlige kår for det jeg på engelsk kaller "player options".

Tror nok at jo mer forenklet spillet gjøres, som spilldesign, jo større er risikoen for at det meste i spillet blir å forstå som gimmicks.

En pekepinne på hvordan man burde i min mening lage et MMORPG spill, er å sørge for at spillet har det man på engelsk kan kalle "artistic merit". Altså, godt gjennomtenkte ting, gjerne noe originalt, eller noe som er tilpasset spillet somhelhet, slik at alt ikke oppfattes som overfladisk og trivielt uten dypere mening for den som spiller spillet.

Medlem

Jeg tror kanskje et fokus på akkurat dette med at spillkarakteren vil måtte dø av alderdom, er en uting, og at dette kanskje vil vise seg å være dårlig gjennomtenkt av de som lager spillet.

Altså, det å kunne spille en figur som er gammel, og som har fordeler og ulemper, det tror jeg kan være bli interessant, men hvis det er et forkus på at livssyklusen til en spillfigur skal utelukkende være underbygget med såkalt gimmicks, da tror jeg de vil drite seg ut, for da kan jeg ane at spillet likevel kan bli oppfattes som overfladisk og lite originalt.

12
Skriv svar