Om storheten med Star Trek, i Fulkultur-podden #12

Robot
Om storheten med Star Trek, i Fulkultur-podden #12

Fulkultur-gänget snackar om sin kärlek till det det där andra Star-universumet.


Medlem
Om storheten med Star Trek, i Fulkultur-podden #12

Det är riktigt gött att lyssna på era podcasts samtidigt som man tecknar.

Medlem

Intressant diskussion, synd bara att ni lite kritisk fakta fel Lite saker jag kan snabbt komma på som är fel...:

- Q fanns med i TNG, DS9 och VOY, dock mest framträdande i TNG och VOY där han blir mer "god" i VOY.
- Ferengis introducerades i TNG men då som en primitiv våldsam ras, dvs inte alls som Ferengi är. Förklaras dock av Quark i DS9 senare att dessa våldsamma ferengis var renegades som inte anammade girigheten.
- Yesterdays' Enterprise handlade om Enterprise C som offrade sig för att hjälpa Klingons som sågs ärofyllt av dem.
- Källan till att alla raser är liknande humanioider var i ett avsnitt av TNG ("The Chase"), inte DS9. Professor Galen (som var Picards arkeolog-mentor) hittade en kod i DNA som pusslades ihop till ett holografiskt meddelande.

Märks iaf att ni inte sett mycket Ni borde se allt, även om många avsnitt är dåliga så skall de ses :). Och vissa är oerhört bra... The Inner Light i TNG, The Visitor i DS9... och så In A Mirror, Darkly i ENT som ni nämnt.

/Star Trek-fan sedan barnsben

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Intressant diskussion, synd bara att ni lite kritisk fakta fel Lite saker jag kan snabbt komma på som är fel...:

- Q fanns med i TNG, DS9 och VOY, dock mest framträdande i TNG och VOY där han blir mer "god" i VOY.
- Ferengis introducerades i TNG men då som en primitiv våldsam ras, dvs inte alls som Ferengi är. Förklaras dock av Quark i DS9 senare att dessa våldsamma ferengis var renegades som inte anammade girigheten.
- Yesterdays' Enterprise handlade om Enterprise C som offrade sig för att hjälpa Klingons som sågs ärofyllt av dem.
- Källan till att alla raser är liknande humanioider var i ett avsnitt av TNG ("The Chase"), inte DS9. Professor Galen (som var Picards arkeolog-mentor) hittade en kod i DNA som pusslades ihop till ett holografiskt meddelande.

Märks iaf att ni inte sett mycket Ni borde se allt, även om många avsnitt är dåliga så skall de ses :). Och vissa är oerhört bra... The Inner Light i TNG, The Visitor i DS9... och så In A Mirror, Darkly i ENT som ni nämnt.

/Star Trek-fan sedan barnsben

Tyvärr är man också en sådan trekkie så kan inget annat än att hålla med

Ni på FZ får börja lira lite Star Trek Online

Medlem

TNG är bäst. Mina favoritavsnitt:

1. Data's Day
2. Clues
3. Timescape
4. In Theory
5. Remember Me

Söder om söder-hipster
Skrivet av mrpijey:

Intressant diskussion, synd bara att ni lite kritisk fakta fel Lite saker jag kan snabbt komma på som är fel...:

- Q fanns med i TNG, DS9 och VOY, dock mest framträdande i TNG och VOY där han blir mer "god" i VOY.
- Ferengis introducerades i TNG men då som en primitiv våldsam ras, dvs inte alls som Ferengi är. Förklaras dock av Quark i DS9 senare att dessa våldsamma ferengis var renegades som inte anammade girigheten.
- Yesterdays' Enterprise handlade om Enterprise C som offrade sig för att hjälpa Klingons som sågs ärofyllt av dem.
- Källan till att alla raser är liknande humanioider var i ett avsnitt av TNG ("The Chase"), inte DS9. Professor Galen (som var Picards arkeolog-mentor) hittade en kod i DNA som pusslades ihop till ett holografiskt meddelande.

Märks iaf att ni inte sett mycket Ni borde se allt, även om många avsnitt är dåliga så skall de ses :). Och vissa är oerhört bra... The Inner Light i TNG, The Visitor i DS9... och så In A Mirror, Darkly i ENT som ni nämnt.

/Star Trek-fan sedan barnsben

Kul att du gillade! Vi som deltog i avsnittet har sett lite olika mycket, men de flesta av oss har sett det mesta. Själv har jag sett allt, och det flera gånger. Det mesta av det du listar som fel är ju faktiskt saker vi säger i avsnittet, som att Ferengi introduceras i TNG, och att Q är med i TNG, DS9 & VOYG

Men visst säger vi en del fel på detaljer. Själv påstår jag ju till exempel att Riker spelar saxofon, när alla sanna Trekkies vet att det är trombon han spelar


signatur

"Well, you know what they say: "If you want to save the world, you gotta push a few old ladies down the stairs."

1
Skriv svar