Datum för Sonys E3-show – hypen kan börja!

Robot
Datum för Sonys E3-show – hypen kan börja!

I fjol chockades vi av Final Fantasy VII, Shenmue III och The Last Guardian. Vad händer i år?


Medlem
Datum för Sonys E3-show – hypen kan börja!

Last Guardian igen! Hype!


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

<-- this.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Fast, the last guardian är väl fortfarande en teckning på ett papper?

Medlem

Spännande!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av Hexon:

Fast, the last guardian är väl fortfarande en teckning på ett papper?

Personligen har jag varit intresserad av spelet sedan de visade upp en första trailer. När jag såg hur mycket fokus spelet verkar ha på AI förra året så ökade det intresset rejält. Notera hur AI´n agerar självständigt, den agerar efter vad som sker och inte, som idag är väldigt vanligt, efter ett visst script.

Om detta inte är "fake" så tror jag Sony har ett väldigt unikt spel under utveckling, länge sedan jag såg spel ha en bra AI. Äldre spel utklassar dagens.

Inaktiv

Playstation 4.5 borde väl det tjätas om, det är nog inte många PS4 ägare som är glada när PS 4.5 dyker upp,
kul att käpa en konsol fär 4000 kr, och sen dyker det upp en med bättre prestanda som kör spel i 60 fps och kan klara av Soys vr hjälm. Fär ungefär samma pris.
Vem vill köpa en ny komsol vartannat år ? Fansen kanske men knappast alla casualplayers.

Medlem

En remake, en uppföljare till ett 15år gammalt qte äventyrsspel och en presentation från ett spel som redan utannonserades för ca 10år sedan.

Jag förstår ärligt talat inte varför något av detta är bra på något sätt. Känns mer som att något är väldigt, väldigt fel om det är det här vad folk drömmer om nu för tiden.

Medlem

We serve one master, one king!

And his name is gaming!

Förövrigt hoppas jag på lite Dark Souls 3 DLC, men det är nog lite för tätt inpå släppet. Drömma kan man alltid, ge oss en liten teaser tack.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Jag tycker lineupen på sony förra året var ovanligt vek, den byggde i princip på titlar som ligger långt i framtiden. särskilt utannonseringarna som nämns i artikeln var mycket oroande

vad gäller FF7-remaken (i princip sa de att om man går i skolan nu kommer spelet vara klart lagom till din pension, under förutsättning att regeringen höjer pensionsåldern)

Shenmue 3 utannonserades som kickstarterprojekt. det förvånade mig att ingen i spelmedia drog den uppenbara slutsatsen att sony alltså inte tror att det var ett projekt som var värt att satsa helhjärtat på. det var en titel som egentligen inte existerade, ingen visste storleken på spelet (eftersom projektets omfång avgjordes av kickstarterkampanjens resultat).

the last guardian är fortfarande ett spel som lyser med sin frånvaro. trots att vi fick se lite pusslande och plattformande förra året finns det inget som tyder på att det kommer snart, och vi vet egentligen inte vad det är för spel.

det var egentligen bara naughty dog som kunde visa upp någonting av konkret värde bland det som sedan blev riktigt omtalat efteråt.

1
Skriv svar