Starbreeze i stort samarbete med Imax

Robot
Starbreeze i stort samarbete med Imax

Imax ska bygga VR-center med svenska studions headset - redan i år.


Medlem
Starbreeze i stort samarbete med Imax

Följer deras aktie och den sköt upp med 13,2% efter det här.

Det här börjar mer och mer bli den VR enheten som lockar mig mest

Medlem

Härligt Ett Walking Dead-spel i VR är uppskattat.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Följer deras aktie och den sköt upp med 13,2% efter det här.

+2212,82% just nu
Blir bra det här.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem
Skrivet av Den Nakna Sanningen:

Det här börjar mer och mer bli den VR enheten som lockar mig mest

Detta är en vr enhet för företag t ex till VR-arkadhallar

Kommer inte finnas någon sådan här för konsumenter förräns nästa generations VR headsets om ca 2+ år

Medlem

Hoppas det kommer en konsument version också eller att nästa Rift/Vive kommer med liknande FOV och upplösning i nästa generation VR.

Kommer dock bli svårt att komma upp och hålla sig över 90/120fps, man kommer få hålla tillbaks en hel del på grafikinställningarna.

Men jag tror rätt hårt på att även VR-spel med simplare grafik kan bli mycket mer inlevelsefullt i 210fov och 5K, än flashigare spel med betydligt lägre fov och upplösning.

Skrivet av Karmak:
Skrivet av Den Nakna Sanningen:

Det här börjar mer och mer bli den VR enheten som lockar mig mest

Detta är en vr enhet för företag t ex till VR-arkadhallar

Kommer inte finnas någon sådan här för konsumenter förräns nästa generations VR headsets om ca 2+ år

Jag väntar lite till då

Medlem
Skrivet av jehuty:

Följer deras aktie och den sköt upp med 13,2% efter det här.

Så komiskt att jag satt o funderade på deras aktie igår

Ambassadör
Xbox

Ka-ching!


signatur

Jump in.

Medlem

"Upplevelserna ska kosta mellan sju och tio dollar och vara cirka tio minuter långa."

Dyrt åt helvete.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Hoppas det kommer en konsument version också eller att nästa Rift/Vive kommer med liknande FOV och upplösning i nästa generation VR.

Kommer dock bli svårt att komma upp och hålla sig över 90/120fps, man kommer få hålla tillbaks en hel del på grafikinställningarna.

Men jag tror rätt hårt på att även VR-spel med simplare grafik kan bli mycket mer inlevelsefullt i 210fov och 5K, än flashigare spel med betydligt lägre fov och upplösning.

Man kan nog utgå från texten att deras VR inte kommer släppas för konsumenter förens om 5 år.

Sen läste jag en text från någon av HTC Vive utvecklarna och han sa att prestandan är flaskhalsen så nästa generation av VR kommer få uppskruvad upplösning för då kommer grafikkorten ha kommit ikapp som det ser ut att ha gjort med Nvidias nya grafikkort som kommer.

Inaktiv

Jag tror fan jag har kvar starbreeze aktier! Måste kolla

1
Skriv svar