Svenska skaparen av Geometry Dash tjänade 80 miljoner förra året

Robot
Svenska skaparen av Geometry Dash tjänade 80 miljoner förra året

Det är tydligen inte försent att bli app-miljonär.

#nyhetstips, #coffee-stain-studios


Medlem
Svenska skaparen av Geometry Dash tjänade 80 miljoner förra året

så sjukt att så många skräpspel drar in såna summor

Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/trad/633582-lista-over-alla-...

Lite roligt att killen som skapade spelet la upp ett inlägg på Sweclockers 2013 där han "Gärna lyssnar på feedback för sitt nya spel Geometry Dash!". Kul att det går bra för honom!

Medlem
Skrivet av Antifeminist:

så sjukt att så många skräpspel drar in såna summor

På vilket sätt är det ett skräpspel? Jag har spenderat många roliga timmar med det.

Gnällkuk
Skrivet av Kixo:
Skrivet av Antifeminist:

så sjukt att så många skräpspel drar in såna summor

På vilket sätt är det ett skräpspel? Jag har spenderat många roliga timmar med det.

Åsiktsnazism, ungefär som när min plastfarsa dömde ut mitt tv-spel när jag var liten


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Missade det fanns artikel om detta, Robtop har minst 5 st anställda, vet inte varför ni räknar det som enmansföretag.

Medlem
Skrivet av Kixo:
Skrivet av Antifeminist:

så sjukt att så många skräpspel drar in såna summor

På vilket sätt är det ett skräpspel? Jag har spenderat många roliga timmar med det.

Kommentaren ihop med nicket pekar ju mot en person som är en riktig stämningshöjare överlag.

KoP
Medlem

Geometery vadå?

Medlem
Skrivet av anon_178365:

Skräpspel är framtiden, det verkar ju vara det som majoriteten vill ha.

Rätta mig om jag har fel .. MÄN ..... har inte detta lite grann med att barn köper spel med deras föräldrars AppleID konton på alla dessa surfplattor som finns, barn får ju tom surfplattor utav skolan! Världen runt! Barn verkar tycka om spelen iaf.

Har aldrig hört talas om det, men kan ändå inte hjälpa att bli glad för spelutvecklares skull.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av pinalina:

Skräpspel är framtiden, det verkar ju vara det som majoriteten vill ha.

Rätta mig om jag har fel .. MÄN ..... har inte detta lite grann med att barn köper spel med deras föräldrars AppleID konton på alla dessa surfplattor som finns, barn får ju tom surfplattor utav skolan! Världen runt! Barn verkar tycka om spelen iaf.

Det är galet många 40+ som lirar skräp som candy crush och dylikt. Demografier som aldrig tidigare blivit introducerade till spel har tack vare sin smartphone snubblat ner i träsket.

Medlem
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av nils45:
Skrivet av pinalina:

Skräpspel är framtiden, det verkar ju vara det som majoriteten vill ha.

Rätta mig om jag har fel .. MÄN ..... har inte detta lite grann med att barn köper spel med deras föräldrars AppleID konton på alla dessa surfplattor som finns, barn får ju tom surfplattor utav skolan! Världen runt! Barn verkar tycka om spelen iaf.

Det är galet många 40+ som lirar skräp som candy crush och dylikt. Demografier som aldrig tidigare blivit introducerade till spel har tack vare sin smartphone snubblat ner i träsket.

Sant, känner faktiskt 3st 39åringar som håller på nu när jag tänker efter

1
Skriv svar