Geforce GTX 1070 slår Titan X i stort speltest

Robot
Geforce GTX 1070 slår Titan X i stort speltest

Räknat i genomsnittsliga fps från 15 spel brädar lillebrorsan den äldre generationen.

#tomb-raider, #hitman-2


Medlem
Geforce GTX 1070 slår Titan X i stort speltest

Känns lite surt att man köpte ett 970 i höstas just nu...

Medlem
Skrivet av koleny:

Känns lite surt att man köpte ett 970 i höstas just nu...

Jag köpte ett 980ti vattenkylt i julas Men jag visste iofs det skulle komma nya kort..pallade bara inte vänta


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av koleny:

Känns lite surt att man köpte ett 970 i höstas just nu...

Köpte ett 980 ti i vintras. Behåller det så länge jag når 60+ fps.

Medlem

Kul att man för en gångs skull köpte ett 980ti.....

Medlem
Skrivet av Freffo:
Skrivet av koleny:

Känns lite surt att man köpte ett 970 i höstas just nu...

Köpte ett 980 ti i vintras. Behåller det så länge jag når 60+ fps.

Köpte ett 980 för drygt 1-2 månader sen. Lite surt nu men men!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Blir till att införskaffa sig då Asus rog sätter in 1070 i sina bärbara.. än så länge sitter man på 670mx

Medlem
Skrivet av Tapiwen:
Skrivet av Freffo:
Skrivet av koleny:

Känns lite surt att man köpte ett 970 i höstas just nu...

Köpte ett 980 ti i vintras. Behåller det så länge jag når 60+ fps.

Köpte ett 980 för drygt 1-2 månader sen. Lite surt nu men men!

Köper man nytt så nära inpå en ny generation får man ju skylla sig själv, faktiskt

Medlem
Skrivet av koleny:

Känns lite surt att man köpte ett 970 i höstas just nu...

Köpte ett 970 för 2390kr under Black Friday, sålde det för 2500kr dagarna innan 1080 och 1070 presenterades

Nu har jag dock kört med ett 680 i drygt en månad. Inte kul när man kör 1440p

Medlem

Haha, som vanligt då att nvidia lyckas lura folk varje gång ny teknik kommer. Se bara på 780 ti som kostade 6200kr vid release enligt sweclockers. Sen 980 som gick löst på cirka 5300kr. Det roliga är att 290 som kostade under 4000 kr vid release är ikapp både 980 samt 780 ti ibland annat hitman som kör dx12. Visst, i dx11 är maxwell starkare, men det är ju dx12 som är framtiden.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Tapiwen:
Skrivet av Freffo:
Skrivet av koleny:

Känns lite surt att man köpte ett 970 i höstas just nu...

Köpte ett 980 ti i vintras. Behåller det så länge jag når 60+ fps.

Köpte ett 980 för drygt 1-2 månader sen. Lite surt nu men men!

Samma här med 980Ti men jag visste vad jag gav mig in på och så vet man inte hur mycket barnsjukdomar den nya tekniken kommer att medföra. Samt att som man ser nu skulle jag behöva pröjsa typ ca 2 tusen till för ett 1080
Också så orkar inte dom här korten fortfarande riktigt VR.

Medlem

hur många cuda-kärnor har 1080 och 1070? för varmt för att googla

Medlem

glad att jag väntat på köpa grafikort mitt 660ti kämpar på starkt fortfarande rätt sjukt om man tänker efter.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av seifuku:

hur många cuda-kärnor har 1080 och 1070? för varmt för att googla

http://www.fz.se/artiklar/hardvara/20160530/nvidia-geforce-gt...


signatur
Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av koleny:

Känns lite surt att man köpte ett 970 i höstas just nu...

Köpte ett 970 för 2390kr under Black Friday, sålde det för 2500kr dagarna innan 1080 och 1070 presenterades

Nu har jag dock kört med ett 680 i drygt en månad. Inte kul när man kör 1440p

Fick mitt rätt billigt ändå och metal gear solid 5 på köpet som jag ändå hade tänkt att köpa, så jag såg det som att jag fick kortet för 2600kr då (drog bort priset för metal gear). Kände även jag att jag inte orkade vänta längre då får man stå sitt kast helt enkelt 970 är ju inte helt värdelöst ändå
Skulle aldrig orkat gå tillbaka till mitt 680 nu haha, är imponerad!

Avstängd

Haha, här var det ångest bland många att dom köpte 970, 980 eller 980 ti, fuck it. Men såhär kommer det jämt se ut. Allting är inte top of the notch för alltid.

Medlem
Skrivet av koleny:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av koleny:

Känns lite surt att man köpte ett 970 i höstas just nu...

Köpte ett 970 för 2390kr under Black Friday, sålde det för 2500kr dagarna innan 1080 och 1070 presenterades

Nu har jag dock kört med ett 680 i drygt en månad. Inte kul när man kör 1440p

Fick mitt rätt billigt ändå och metal gear solid 5 på köpet som jag ändå hade tänkt att köpa, så jag såg det som att jag fick kortet för 2600kr då (drog bort priset för metal gear). Kände även jag att jag inte orkade vänta längre då får man stå sitt kast helt enkelt 970 är ju inte helt värdelöst ändå
Skulle aldrig orkat gå tillbaka till mitt 680 nu haha, är imponerad!

Ja det känns tungt att gå tillbaka, men som tur är så har jag ändå spelat en hel del Final Fantasy X/X-2 HD som inte kräver särskilt mycket Å andra sidan så kommer steget upp till ett 1080 kännas större nu när man går från ett 680

Megadelux

Köptw färdig lösning för första gången istället för att bygga själv. Blev ett 1080 (uberkill) från inet. Skeppas imorgon

Medlem
Skrivet av magma:

Haha, som vanligt då att nvidia lyckas lura folk varje gång ny teknik kommer. Se bara på 780 ti som kostade 6200kr vid release enligt sweclockers. Sen 980 som gick löst på cirka 5300kr. Det roliga är att 290 som kostade under 4000 kr vid release är ikapp både 980 samt 780 ti ibland annat hitman som kör dx12. Visst, i dx11 är maxwell starkare, men det är ju dx12 som är framtiden.

Men jag är inte fanboi.

Medlem
Skrivet av koleny:

Känns lite surt att man köpte ett 970 i höstas just nu...

Mmm det gjorde jag å. Lr köpte helt ny maskin iofs, gick från 560 till 970. "Det är viktigt jämföra" sa han i Mitt liv som hund. Men det gör jag bara om jag blir glad av jämförelsen.

Medlem
Skrivet av magma:

Haha, som vanligt då att nvidia lyckas lura folk varje gång ny teknik kommer. Se bara på 780 ti som kostade 6200kr vid release enligt sweclockers. Sen 980 som gick löst på cirka 5300kr. Det roliga är att 290 som kostade under 4000 kr vid release är ikapp både 980 samt 780 ti ibland annat hitman som kör dx12. Visst, i dx11 är maxwell starkare, men det är ju dx12 som är framtiden.

Jag hade kört vidare på mitt 290 om det inte vore för att jag behövde HDMI 2.0 och Cuda. Blev ett enkelt 970 och funkar fint att rendera med, dock lite ostabilt när vram går över 3.5gb.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Har ju ett 970 nu, men man blir allt sugen, kanske slå till på 1080 då!


signatur

Meep!

Medlem

Köpte mitt för 6400kr, ett 780 ti. Men det var 2 år sedan nu. Men vill inte lägga ut pengar på ett nytt kort. Tycker allt fungerar fint. Svåra är väl att hitta bra spel att spela nuförtiden. Oftast är det titlar som är några år som jag lirar. GTA V, Heartstone, Grim Dawn, Shovel Knight osv. Många av dagens spel kräver ju inte en bra dator (syftar på alla mindre studios som släpper spel som Shovel Knight).

Medlem

Köpte ett 970 för 9 månader sen trots jag visste att det skulle komma nytt. Ångrar mig inte alls då allt jag spelar ger 60+ fps och jag har haft stort nöje i 9 månader som jag inte skulle haft om jag väntat på det nya. Blir nog ett 1070 om nästa år någon gång om mitt 970 inte hänger med i de spel jag spelar då.


signatur

The cake is a lie...

Medlem

Ska sätta ihop en ny rig i höst tror jag, lutar åt 1070 eftersom det känns så pass bra att dom extra 2-3 tusenlapparna för 1080 inte riktigt verkar värt det om man inte vill super pressa.

Sitter på ett GTX 780 nu så går väl ingen nöd men det är massa annat jag behöver byta ut ändå

1
Skriv svar