Bekräftat: Watch Dogs 2 visas upp på E3

Medlem
Bekräftat: Watch Dogs 2 visas upp på E3

Spoilers!

Medlem

Fick Watch Dogs 1 bundlat med grafikkortet. Spelade ett par timmar men det var så extremt dålig performance trots kraftfulla kort och en kraftfull dator i övrigt.
Det är inte det enda som gjort att jag har noll förtroende för Ubisoft (Rayman (jag har wii), Flashback rebooten etc) men dom måste verkligen börja övertyga om att dom kan göra spel igen innan jag köper något mer från dom. Och då speciellt ett Watch Dogs 2.

Medlem

Har noll förtroende för Ubisoft efter The Division så dom köra upp sina spel där dom hör hemma.

Medlem

Men blev inte Watch dogs en flopp? Eller har jag missuppfattat nåt?

Medlem

Köra sporthoj och knappa på telefon samtidigt?? Good luck!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Ballong:

Men blev inte Watch dogs en flopp? Eller har jag missuppfattat nåt?

jo blev storflopp tvivlar tvåan lär förändra nåt direkt...

Medlem
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av Ballong:

Men blev inte Watch dogs en flopp? Eller har jag missuppfattat nåt?

jo blev storflopp tvivlar tvåan lär förändra nåt direkt...

Jo men oftast så blir de väl knappast uppföljare på en flopp?
Va äre som händer

Medlem
Skrivet av Ballong:

Men blev inte Watch dogs en flopp? Eller har jag missuppfattat nåt?

Nja, inte flopp direkt, men tack vare alla idioter som förbokade spelet efter att ha sett E3 demot, så sålde dom tillräckligt för att motivera en uppföljare antar jag. (sluta förboka goddamnit)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ballong:

Men blev inte Watch dogs en flopp? Eller har jag missuppfattat nåt?

Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av Ballong:

Men blev inte Watch dogs en flopp? Eller har jag missuppfattat nåt?

jo blev storflopp tvivlar tvåan lär förändra nåt direkt...

Sålde 10 miljoner ex så skulle inte kalla det en flopp.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det visas på E3. med grafik som spelet aldrig får.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Jag gillade Watch_Dogs, jag. Var inte så insatt i pre-launch-hypen, så jag hade inte för stora förväntningar. Och spelet var rätt kul - världen var snygg, man kunde göra rätt roliga saker med den (förvisso något begränsade) mängd "hackerprylar" man fick, och fick förvånansvärt okej prestanda på mitt gamla kort. Ska ändå bli kul att se vad de gör med serien.

Ambassadör
Xbox

Är nog inte helt otänkbart att en hel drös mouthbreathers förbokar skiten och det i sig genererar tillräckligt med inkomst för att motivera ett släpp.


signatur

Jump in.

Medlem

Ni överdriver hur dåligt Watch Dogs var... visst, ingen 10poängare men den ligger runt 80% på metacritic.

Spelade ett par timmar, fastnade inte, men det betyder inte att spelet var helt värdelöst i sig.
Och det sålde bra nog att för att få en uppföljare som förhoppningsvis blir bättre.

Medlem

Kommer ge detta en chans.. då nya titlar kan lätt floppa första men att bli riktigt jävla grymt på sina uppföljare! Jag ser framemot detta iaf

Tycker det är bra av dom att hålla tyst om en uppföljare och jobba i den takt.. Första spelet va sjukt Hypat och försenat så planerna blev inte riktigt som dom själva tänkte..

Skit i vad som hände i första spelet.. Ubisoft måste lära sig nån gång.. och de ska vi se till att dom gör!


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av DrDoom:

Ni överdriver hur dåligt Watch Dogs var... visst, ingen 10poängare men den ligger runt 80% på metacritic.

Spelade ett par timmar, fastnade inte, men det betyder inte att spelet var helt värdelöst i sig.
Och det sålde bra nog att för att få en uppföljare som förhoppningsvis blir bättre.

Metacritic...


signatur

Jump in.

Medlem

jag e glad för en uppföljare av watch dogs. Tyckte det var kul att spela. Men kommmer inte rockstar dit? GTA6?

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Ni överdriver hur dåligt Watch Dogs var... visst, ingen 10poängare men den ligger runt 80% på metacritic.

Spelade ett par timmar, fastnade inte, men det betyder inte att spelet var helt värdelöst i sig.
Och det sålde bra nog att för att få en uppföljare som förhoppningsvis blir bättre.

Tänk vad bra det vore om folk slutade säga vad de tycker om spel utifrån vad vissa andra tycker.
"Många tycker att det här spelet är bra, så då tycker jag också det." Vad är det för resonemang egentligen?


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Gnällkuk

Nåja, vi får Aisha iaf. Helt klart överlägset bästa program/eventledaren på E3 under de åren jag följt det.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag körde Watch Dogs 5 min vid release. Fick 5fps. Provade igen 6 månader senare. Fortfarande ospelbart.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Haha, jo efter vad som hände med ettan kan de nog bara fetglömma det.

Spelet kommer utan tvekan se jävligt imponerande ut på E3 i deras trailers och demos men vid release lär det vara samma visa åter igen. EA får mig mer peppad nuförtiden än vad Ubisoft gör.

Medlem
Skrivet av gorman:

jag e glad för en uppföljare av watch dogs. Tyckte det var kul att spela. Men kommmer inte rockstar dit? GTA6?

Sen när har Rockstar varit på E3? O_o Take-Two kommer dock.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:
Skrivet av DrDoom:

Ni överdriver hur dåligt Watch Dogs var... visst, ingen 10poängare men den ligger runt 80% på metacritic.

Spelade ett par timmar, fastnade inte, men det betyder inte att spelet var helt värdelöst i sig.
Och det sålde bra nog att för att få en uppföljare som förhoppningsvis blir bättre.

Metacritic...

Tack för konstruktiv kritik
Är metacritic 100% korrekt? Nej.

Har det ungefär rätt om hur bra recensenter i genomsnitt gillat spelet? Ja.

Watch Dogs var överhypat och inte perfekt, men fortfarande inget jättedåligt spel för det.

Medlem

Hahahahaha, Watch Dogs E3...

*gråter* inte igen....


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av Lard von Bacon:
Skrivet av DrDoom:

Ni överdriver hur dåligt Watch Dogs var... visst, ingen 10poängare men den ligger runt 80% på metacritic.

Spelade ett par timmar, fastnade inte, men det betyder inte att spelet var helt värdelöst i sig.
Och det sålde bra nog att för att få en uppföljare som förhoppningsvis blir bättre.

Tänk vad bra det vore om folk slutade säga vad de tycker om spel utifrån vad vissa andra tycker.
"Många tycker att det här spelet är bra, så då tycker jag också det." Vad är det för resonemang egentligen?

Du läser aldrig recensioner alltså? För det är ju vad nån annan tycker? Du spelar alla spel själv för att bilda dig en egen uppfattning ifall de är bra eller inte?

Du verkar helt ha missat att jag skrev att jag har spelat det själv. Helt ok spel men inget jag fastnade för, precis som många andra spel man testat genom åren; allt ifrån Far Cry: Primal och Witcher 3 till Ocarina of Time. De var också spel som var helt ok i mitt tycke men i slutändan inget jag fastnade för och spelade igenom. Men det betyder inte att de är dåliga.

Att jag nämnde metacritic var för att visa att de flesta verkar tycka som jag; dvs att det var inget jättebra spel men inte dåligt heller.

Medlem

Hahaha, reaktionen är: Vem fan bryr sig om Watch dogs?

Medlem
Skrivet av DrDoom:
Skrivet av Lard von Bacon:
Skrivet av DrDoom:

Ni överdriver hur dåligt Watch Dogs var... visst, ingen 10poängare men den ligger runt 80% på metacritic.

Spelade ett par timmar, fastnade inte, men det betyder inte att spelet var helt värdelöst i sig.
Och det sålde bra nog att för att få en uppföljare som förhoppningsvis blir bättre.

Tänk vad bra det vore om folk slutade säga vad de tycker om spel utifrån vad vissa andra tycker.
"Många tycker att det här spelet är bra, så då tycker jag också det." Vad är det för resonemang egentligen?

Du läser aldrig recensioner alltså? För det är ju vad nån annan tycker? Du spelar alla spel själv för att bilda dig en egen uppfattning ifall de är bra eller inte?

Du verkar helt ha missat att jag skrev att jag har spelat det själv. Helt ok spel men inget jag fastnade för, precis som många andra spel man testat genom åren; allt ifrån Far Cry: Primal och Witcher 3 till Ocarina of Time. De var också spel som var helt ok i mitt tycke men i slutändan inget jag fastnade för och spelade igenom. Men det betyder inte att de är dåliga.

Att jag nämnde metacritic var för att visa att de flesta verkar tycka som jag; dvs att det var inget jättebra spel men inte dåligt heller.

Jo då, jag läser allt recensioner då och då, men jag kan omöjligen veta om jag gillar ett spel förrän jag själv har testat det. Vad andra tycker är inte riktigt relevant. Jag försöker se så mycket från själva spelet som möjligt (gameplay) så att jag får ett hum om vad det är man gör, men jag vill testa själv innan jag vet om det är något för mig. Vilket innebär att många spel aldrig blir köpta, eller så väntar jag på någon rea om jag är osäker. Av någon anledning verkar folk generellt prisa vissa spel till skyarna, som jag ofta tycker är ren skit. Jag försöker verkligen gilla många spel.

Kan det vara så att du inte fastnade för de spelen just för att du inte gillade dem?

Nej, jag noterade att du hade spelat det själv. Jag förstår dock forfarande inte vad betyget på Metacritic har med saken att göra. Jaha, 200 personer på den sidan har sagt att de tycker att det är helt okej, och du håller med. Din poäng är alltså att spelet är bättre än vad många säger för att du och dessa 200 personer tycker att det är det? Låter ju logiskt. Eller så rör det sig bara om olika åsikter helt enkelt.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

jag gillar ubisoft och deras spel. stäm mig men det e sant.

Medlem

Intressant. Tyvärr så kändes Watch Dogs lite som ett experiment. Lite halv kass grafik (Förutom Vattnet, snyggaste jag har sett).

Det tråkigaste med spelet tyckte jag var den märkliga styrningen på fordon, och hackningen som blev för enkelt, tråkigt. Kändes som ett spel för 13 åringar. Storyn var inte den bästa, och den öppna världen var lite ointressant.

Hoppas Watch Dogs 2 kan leverera ett spel som är långt ifrån första!

Vattnet!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Ballong:

Men blev inte Watch dogs en flopp? Eller har jag missuppfattat nåt?

Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av Ballong:

Men blev inte Watch dogs en flopp? Eller har jag missuppfattat nåt?

jo blev storflopp tvivlar tvåan lär förändra nåt direkt...

Sålde 10 miljoner ex så skulle inte kalla det en flopp.

I samma sits som Diablo 3. Överhypat spel som är medelmåttigt som bäst. Kört båda spelen igenom storyn och där tog båda spelen slut för resten är bara samma sak om och om igen.

Jag kommer nog köpa Watch Dogs 2 för att fortsätta med storyn. Kommer dock vänta tills man kan få tag på en collectors edition eller liknande för 200kr som med första spelet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

12
Skriv svar