Elite: Dangerous-patch gjorde AI:n till Skynet

Robot
Elite: Dangerous-patch gjorde AI:n till Skynet

Byggde enormt kraftfulla vapen och attackerade människorna så fort de kunde.

#elite-dangerous


Medlem
Elite: Dangerous-patch gjorde AI:n till Skynet

Jag fattade att rubriken var överdriven men hoppades ändå på att det inte bara skulle vara "clickbait".

Medlem
Skrivet av Dummy:

Jag fattade att rubriken var överdriven men hoppades ändå på att det inte bara skulle vara "clickbait".

PÅ vilket sätt var texten överdriven och clickbait? Patchen gjorde så Ain blev värre än tänkt pga en bugg.
Du är bara här för att gnälla eller vadå?

Medlem
Skrivet av Dummy:

Jag fattade att rubriken var överdriven men hoppades ändå på att det inte bara skulle vara "clickbait".

Alltså, jag brukar klaga på clickbait, men den rubriken var ett uppenbart skämt.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

ELF
Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Dummy:

Jag fattade att rubriken var överdriven men hoppades ändå på att det inte bara skulle vara "clickbait".

PÅ vilket sätt var texten överdriven och clickbait? Patchen gjorde så Ain blev värre än tänkt pga en bugg.
Du är bara här för att gnälla eller vadå?

Skrivet av Slashgibber:
Skrivet av Dummy:

Jag fattade att rubriken var överdriven men hoppades ändå på att det inte bara skulle vara "clickbait".

Alltså, jag brukar klaga på clickbait, men den rubriken var ett uppenbart skämt.

Jag tror hans inlägg också var ett skämt. Han vill ha Skynet och hade hoppats på det. Det var så jag förstod det.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

"Bland annat en railgun som kunde skjuta i oroväckande snabbt."
Ibland kan det gå snett,
när man skriver på tangentbordet.

Medlem

Det är ju ballt om det är så. Då blir spelet svårt och mycket mera utmaning. Spelet är svårt oavsett vad. Men detta är ju ballt

Medlem

Time to terminate!


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Dummy:

Jag fattade att rubriken var överdriven men hoppades ändå på att det inte bara skulle vara "clickbait".

PÅ vilket sätt var texten överdriven och clickbait? Patchen gjorde så Ain blev värre än tänkt pga en bugg.
Du är bara här för att gnälla eller vadå?

Brukar jag gnälla?

Om AIn hade varit självmedveten och tagit själv hittat sätt som gjort att den kunnat förbättra sina vapen hade det varit intressant. Nu var det bara en bugg som råkade göra det. Som vilken bugg som helst.

Spel AI har inte tagit något steg åt riktig AI (Skynet), Vilket är synd.

Du kanske ska plocka ut de objekt du förvarar i det mörka.

Medlem
Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Dummy:

Jag fattade att rubriken var överdriven men hoppades ändå på att det inte bara skulle vara "clickbait".

PÅ vilket sätt var texten överdriven och clickbait? Patchen gjorde så Ain blev värre än tänkt pga en bugg.
Du är bara här för att gnälla eller vadå?

Skrivet av Slashgibber:
Skrivet av Dummy:

Jag fattade att rubriken var överdriven men hoppades ändå på att det inte bara skulle vara "clickbait".

Alltså, jag brukar klaga på clickbait, men den rubriken var ett uppenbart skämt.

Jag tror hans inlägg också var ett skämt. Han vill ha Skynet och hade hoppats på det. Det var så jag förstod det.

Det låter inte rätt, men jag har inte bevis nog att kunna påvisa motsatsen.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Utan att fördjupa sig i huruvida man måste vara extremt saklig i rubriker eller om det är ok att vara lite skämtsam, så är det jävligt coolt när de lyckas fippla till det så det händer massiva underligheter i spel.

Som när hela världen i WoW pestsmittades då en elak dot från en boss letade sig ut från den instanserad plats den var tänkt att finnas på och istället kom ut utanför och började spridas bland alla spelare Stor humor!


signatur

K9
:.:

Medlem

Men fasen vad kul egentligen. Att en sån grej hände i ett spel som Elite.


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem

Jag är livrädd för AI.

Medlem
Skrivet av Dummy:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Dummy:

Jag fattade att rubriken var överdriven men hoppades ändå på att det inte bara skulle vara "clickbait".

PÅ vilket sätt var texten överdriven och clickbait? Patchen gjorde så Ain blev värre än tänkt pga en bugg.
Du är bara här för att gnälla eller vadå?

Brukar jag gnälla?

Om AIn hade varit självmedveten och tagit själv hittat sätt som gjort att den kunnat förbättra sina vapen hade det varit intressant. Nu var det bara en bugg som råkade göra det. Som vilken bugg som helst.

Spel AI har inte tagit något steg åt riktig AI (Skynet), Vilket är synd.

Du kanske ska plocka ut de objekt du förvarar i det mörka.

Fast jag sa inte att du brukar bara gnälla, jag frågade gällande artikeln och inte rent generellt då jag inte vet hur du skrivit på andra artiklar, hur vore det att läsa korrekt istället för att tolka det till det allra värsta?

Medlem

Pilot's Federation kommer återbetala alla försäkringsutlägg piloter haft under tiden som AI-styrda piloter haft olagligt modifierade vapen.

https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=259563

Medlem
Skrivet av Buio:

Pilot's Federation kommer återbetala alla försäkringsutlägg piloter haft under tiden som AI-styrda piloter haft olagligt modifierade vapen.

https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=259563

Snygg lösning! Kul när de löser det hela så det blir en lore-twist.

Medlem

Inget slår ju AI:n i OFP där fienden kunde sätta en kula i huvudet på dig med en AK-47 på 2km avstånd, medans du kryper bakom en buske.

Medlem

Borde inte patchen framtvinga namnbytet till "Elite: Deadly"? (Blir det värre så blir det "Elite: Elite")

tka
Medlem

"...man inser att fullkomligt sannolikt."
"...som kunde skjuta i oroväckande snabbt"
"Man skjuter dock ner att AI:n.."

Bing translate som skriver artiklarna numera?

Medlem
Skrivet av tka:

"...man inser att fullkomligt sannolikt."
"...som kunde skjuta i oroväckande snabbt"
"Man skjuter dock ner att AI:n.."

Bing translate som skriver artiklarna numera?

Det var skynet som översatte...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar