Andliga uppföljaren till Star Wars: Battlefront III lever – ska släppas på Steam

Robot
Andliga uppföljaren till Star Wars: Battlefront III lever – ska släppas på Steam
Medlem
Andliga uppföljaren till Star Wars: Battlefront III lever – ska släppas på Steam

För det lär ju gå bra för dom.

Medlem

De kanske inte tjänar pengar på spelet i sig självt men de lär få en check av Valve för att producera det. Valve får ett bra(förhoppningsvis) multiplayer spelsom lockar spelare till steam som i slutändan spenderar pengar på andra spel. Win win för alla

Medlem

Om de inte har tillåtelse av Disney eller EA så good fucking luck. Valve lär inte kunna ändra på den saken om de säger nej.

Medlem

"Galaxy in Turmoil kommer vara helt gratis när det lanseras, vilket utvecklarna menar är en förutsättning för att Disney (som äger rättigheterna till Star Wars) inte ska skicka advokaterna på dem."

Vadå? Får man använda vad som helst från vem som helst sålänge det är gratis? Eeeeehhh?!

Skit samma, går det vägen och att spelet blir bra så kommer jag spela det iaf ^_^


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Fanns en tid jag trodde det var möjligt, men nej liksom, detta är ett projekt så som många andra som kommer tvingas stänga. EA/Disney/Lucasfilm kan inte acceptera saker som ha minsta möjliga påverkan på deras försäljningssiffror. De hårdsatsar själv många miljoner på egna projekt o egna idéer, då vill de inte ha onödig konkurrens.

Medlem

Jag är 99.99999999% säker på att detta aldrig blir släppt.

Medlem

bara för dom inte tar pengar ger dom inte rätt att använda copyright material ? blir mycket tveksam om detta släpps...

Medlem

undrar om de figurerar på fanart reglerna som är en gigantisk gråzon, fanart och användandet av licenserade saker är ok så länge inte fanart-skaparna tjänar pengar på det.

Medlem

Tja, det är inte omöjligt att det skulle gå.

EA Games tog ju emot C&C Renegade X med öppna armar. Disney är dock ett orosmoment.

Ser dock riktigt kul ut! Till skillnad som Battlefront 2015 som bara ser bra ut men är riktigt trist.

Medlem

Jag tror nog att Valves jurister fick ta en titt på eventuella rättsliga påföljder innan projektet godkändes.

1
Skriv svar