The Witcher 2: Assassins of Kings

Medlem

Personligen la jag ner ettan just på grund av den taskiga kvinnosynen i spelet, inte det att man inte "får" göra en fantasyvärld där männen ser på kvinnorna som mindre värda, men när det visar sig, genom element som ligger utanför själva spelet, att det är en kvinnosyn som även delas av utvecklarna själva så tycker jag att det känns tråkigt.

Om det nu är så himla ofarligt med hur sexet funkar så tycker jag att ni ska testa att lira igenom The Witcher tillsammans med er partner (ifall denna är n kvinna), och passa på att samla ordentligt på de tidigare nämnda korten. Kom sedan tillbaka hit till FZ och berätta hur hon reagerade.

Det är lätt att säga att det inte är något problem när man själv tillhör den utsatta gruppen.

Medlem
Skrivet av Carl G:

Personligen la jag ner ettan just på grund av den taskiga kvinnosynen i spelet [...]

Det later mer som du klagar pa din egen situation och val av partner, an spelets kvinnosyn.

Medlem
Skrivet av Carl G:

Personligen la jag ner ettan just på grund av den taskiga kvinnosynen i spelet, inte det att man inte "får" göra en fantasyvärld där männen ser på kvinnorna som mindre värda, men när det visar sig, genom element som ligger utanför själva spelet, att det är en kvinnosyn som även delas av utvecklarna själva så tycker jag att det känns tråkigt.

Om det nu är så himla ofarligt med hur sexet funkar så tycker jag att ni ska testa att lira igenom The Witcher tillsammans med er partner (ifall denna är n kvinna), och passa på att samla ordentligt på de tidigare nämnda korten. Kom sedan tillbaka hit till FZ och berätta hur hon reagerade.

Det är lätt att säga att det inte är något problem när man själv tillhör den utsatta gruppen.

Har du läst böckerna?
Författaren har en väldigt sned syn på det där. Bara för att de följer källmaterialet istället för att vara PK betyder det inte att de delar synen.

Medlem

Älskar killen, lika sex galen som jag <3
har ej spelat klart ettan, måste göra det!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Min fru tyckte om första spelet. Klarade av det före mig till och med Så jag tror nog att vi kan lägga bort generaliseringarna. Å andra sidan så är hon långt ifrån något våp som skulle känna sig hotad som kvinna på grund utav några fiktiva samlar-bilder i ett spel. LOL

Jag svär att vissa människor går genom livet och letar med ljus och lykta efter saker och ting att reta sig på.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Carl G:

Personligen la jag ner ettan just på grund av den taskiga kvinnosynen i spelet, inte det att man inte "får" göra en fantasyvärld där männen ser på kvinnorna som mindre värda, men när det visar sig, genom element som ligger utanför själva spelet, att det är en kvinnosyn som även delas av utvecklarna själva så tycker jag att det känns tråkigt.

Om det nu är så himla ofarligt med hur sexet funkar så tycker jag att ni ska testa att lira igenom The Witcher tillsammans med er partner (ifall denna är n kvinna), och passa på att samla ordentligt på de tidigare nämnda korten. Kom sedan tillbaka hit till FZ och berätta hur hon reagerade.

Det är lätt att säga att det inte är något problem när man själv tillhör den utsatta gruppen.

Kan säga att min kvinnliga partner/flickvän/sambo tycker spelet är grymt kul, och gillar de "sexscener" som finns med då+ de är ett naturligt inslag, och ganska kul som omväxling.
Att klaga på vanliga sexscener eller ännu värre "halvnakna kort" känns lite fel, då spelet inte på något sätt har en förnedrande kvinnosyn, snarast hyllar den fria kvinnliga sexualiteten och skönheten som finns i spelet. Ren konst

Medlem

Jag inväntar "ivrigt" en recension från samma kastrerade feminist-slav som klagade på första spelet


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av Jaglavak:

"Men så var det det här med sexet. Maken till större kåtbock än huvudrollsinnehavaren Geralt var svårt att finna. Han lade an på allt som rörde på sig."

Larvigt formulerat. Det var ju inget som man tvingades till utan fick välja själv som spelare. Så egentligen var det inte Geralt som var kåtbocken utan spelaren.

Så sant, bra sagt.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Carl G:

Personligen la jag ner ettan just på grund av den taskiga kvinnosynen i spelet, inte det att man inte "får" göra en fantasyvärld där männen ser på kvinnorna som mindre värda, men när det visar sig, genom element som ligger utanför själva spelet, att det är en kvinnosyn som även delas av utvecklarna själva så tycker jag att det känns tråkigt.

Om det nu är så himla ofarligt med hur sexet funkar så tycker jag att ni ska testa att lira igenom The Witcher tillsammans med er partner (ifall denna är n kvinna), och passa på att samla ordentligt på de tidigare nämnda korten. Kom sedan tillbaka hit till FZ och berätta hur hon reagerade.

Det är lätt att säga att det inte är något problem när man själv tillhör den utsatta gruppen.

Kan säga att min kvinnliga partner/flickvän/sambo tycker spelet är grymt kul, och gillar de "sexscener" som finns med då+ de är ett naturligt inslag, och ganska kul som omväxling.
Att klaga på vanliga sexscener eller ännu värre "halvnakna kort" känns lite fel, då spelet inte på något sätt har en förnedrande kvinnosyn, snarast hyllar den fria kvinnliga sexualiteten och skönheten som finns i spelet. Ren konst

Yup, min flickvän tyckte detsamma. Att spelet hade en fri syn på kvinnlig sexualitet istället för de typiska rollerna som alltid finns i spel/film/böcker. I många av tillfällena när det vankas sex i The witcher så kändes det som kvinnorna tog initiativet, men kvinnor är väl inga sexuella varelser eller har en sexualitet enligt många här antar jag.

Medlem
Skrivet av Fenix:

Jag inväntar "ivrigt" en recension från samma kastrerade feminist-slav som klagade på första spelet

Han är död, så du får nog vänta ett tag.

Medlem

Har väntat på detta länge, givet köp


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Ser riktigt bra ut hittills. För mig är inte grafiken det viktigaste, men tycker grafiken ser riktigt bra ut i tvåan!? Så jag är helt för en egen motor, fler utvecklare borde göra så. Men hoppas bara att det är väloptimerat också?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Moderator | Testpilot

Skulle FZ ge ett liknande betyg förra gången vet jag ärligt talat inte vad jag gör.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Carl G:

Personligen la jag ner ettan just på grund av den taskiga kvinnosynen i spelet, inte det att man inte "får" göra en fantasyvärld där männen ser på kvinnorna som mindre värda, men när det visar sig, genom element som ligger utanför själva spelet, att det är en kvinnosyn som även delas av utvecklarna själva så tycker jag att det känns tråkigt.

Om det nu är så himla ofarligt med hur sexet funkar så tycker jag att ni ska testa att lira igenom The Witcher tillsammans med er partner (ifall denna är n kvinna), och passa på att samla ordentligt på de tidigare nämnda korten. Kom sedan tillbaka hit till FZ och berätta hur hon reagerade.

Det är lätt att säga att det inte är något problem när man själv tillhör den utsatta gruppen.

Minns att min kära fästmö såg några av korten när jag spelade igenom det och undrade vad de var. Efter en förklaring så tyckte hon väl att det kanske inte var ett lysande koncept men ryckte mest på axlarna åt det; alla behöver inte tycka att det är stötande eller förnedrande eller upprörande. Inte ens den "utsatta" gruppen.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Skulle FZ ge ett liknande betyg förra gången vet jag ärligt talat inte vad jag gör.

Bara att acceptera det,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Moderator | Testpilot
Skrivet av Carl G:

Personligen la jag ner ettan just på grund av den taskiga kvinnosynen i spelet, inte det att man inte "får" göra en fantasyvärld där männen ser på kvinnorna som mindre värda, men när det visar sig, genom element som ligger utanför själva spelet, att det är en kvinnosyn som även delas av utvecklarna själva så tycker jag att det känns tråkigt.

Om det nu är så himla ofarligt med hur sexet funkar så tycker jag att ni ska testa att lira igenom The Witcher tillsammans med er partner (ifall denna är n kvinna), och passa på att samla ordentligt på de tidigare nämnda korten. Kom sedan tillbaka hit till FZ och berätta hur hon reagerade.

Det är lätt att säga att det inte är något problem när man själv tillhör den utsatta gruppen.

Nu fattar jag ingenting ärligt talat. Varför skulle man göra det?

- Det är ett spel, man behöver inte spela det eller kolla på det.

- Man får ju ha sex med folk OM MAN VILL under spelets gång, det är ju en själv som väljer om man vill göra det.

- The witchers värld är bara så där, duger det inte så spela då inte spelet.

- Och om detta nu är så farligt så sätt dig och kolla en förnedrande porrfilm med din partner (om det nu är en tjej) och se om det är något annorlunda? Sådana filmer är minst lika lätta att hitta på nätet som en nerladdning av spelet, bilder, filmer eller bara köpa det.

Sånt där finns bara där i alla medier nästan, och ska du klaga så mycket bara på "witcher" när den är rätt lugn gemfört med annat så oh my god.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

QRT
Medlem

Visst det var smålöjligt. Men jag tycker FZ trampar ner på spelet lite väl mycket pga detta. Oh noes! teh wimmenz! Typisk svensk journalistik.

12
Skriv svar