Se första gameplayklippet från Dawn of War III

Robot
Medlem
Se första gameplayklippet från Dawn of War III

Jag har alltid gillat DoW, men nu känns det som att det saknar micromanagement-biten som gör StarCraft så kul

Medlem

Det är ju pre-alpha osv och jag älskar de tidigare spelen. Men det där såg inte jättespännande ut.. eller?

Medlem

Såg ut som tidigare spel men med andra gubbar. Samt visst var det väldigt låga frames vissa stunder under klippet?

Medlem
Skrivet av Walter Bishop:

Samt visst var det väldigt låga frames vissa stunder under klippet?

Tror det stod "PRE-ALPHA GAMEPLAY" rätt tidigt i klippet. Typ först...

Medlem
Skrivet av maaex:

Jag har alltid gillat DoW, men nu känns det som att det saknar micromanagement-biten som gör StarCraft så kul

Jag tror dom inte kan/vill visa det nu eftersom frameraten skulle ha varit extremt mycket sämre.

Medlem

Tyckte det såg ut som ability spam hela tiden och fruktansvärt mycket överdrivna explosioner ifrån alla attacker. Ser ut som dom går mer mot moba hållet än åt strategihållet med skillshots och abilities. Ett ganska tveksamt nja ifrån min sida så här långt, om dom inte vill ha basbyggande och sådant liknande ettan så hade jag helst sett att de gjorde ett spel liknande battleforge med decks att bygga och resurser att ta över. Det hade faktiskt kunnat bli riktigt bra.

Medlem

Har det förvandlats till nån form av Nexus wars eller? :s

Medlem

Å ena sidan såg det kul ut, å andra sidan nästan överdrivet... även med WH40k mått mätt... Skulle hellre sett ett spel som ettan, men detta liknar mer tvåan. Aja, får se var det hamnar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Gnällkuk

20fps, inte speciellt snyggt och såg väldigt enkelt och tråkigt ut. vem, förutom warhammer-fans kan bli imponerad eller intersserad av detta?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:

2vem, förutom warhammer-fans kan bli imponerad eller intersserad av detta?

Inte ens warhammer fans. Tveksam på att de skulle gilla en dota warhammer.

Ge oss ett ordentligt Dawn of War med basbyggande istället.

Fast Ultimate Apocalypse är är ett ohyggligt bra alternativ.

1
Skriv svar