The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Robot
The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Kommer något Zelda att någonsin kunna konkurrera med minnen från barndomen?


Medlem
The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Ser kul ut.

Medlem

Inget nytt Zeldaspel kommer någonsin kunna utmana "The legend of Zelda" på NES.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Just det här med att kunna klättra känns som något jag längtat efter sedan urminnes tider. Finns inget mer frustrerande i ett spel än när man kommer fram till en kvist, trottoarsten eller knähög mur och din äventyrliga karaktär bara: "Oj, här var det visst stopp!"

Medlem
Skrivet av Ender:

Just det här med att kunna klättra känns som något jag längtat efter sedan urminnes tider. Finns inget mer frustrerande i ett spel än när man kommer fram till en kvist, trottoarsten eller knähög mur och din äventyrliga karaktär bara: "Oj, här var det visst stopp!"

Hehe, känner igen mig där.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

"Till en början var jag begränsad till ett litet område för att testa de olika mekanikerna som introduceras i och med A Breath of Fire"

Med risk för att framstå som en praktdouche - är A Breath of Fire något PT-liknande demo/tutorial eller en felskrivning av modell större? Spelet ser oerhört kul ut av det jag sett hittills, min Wii står fortfarande uppsatt mellan PS4 och X1 men Nintendos senaste stationära var deras enda konsol jag hittills avstått. Hoppas att Zelda tvingar tillbaka mig till Nintendo och ett NX med det här spelet

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Inget nytt Zeldaspel kommer någonsin kunna utmana "The legend of Zelda" på NES.

Ghost Recon 1 är ju bäst. Man kommer fram till en annan textur.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

The legend of zelda a link to the past på SNES är mitt favorit so far.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Inget nytt Zeldaspel kommer någonsin kunna utmana "The legend of Zelda" på NES.

Skulle ju va " A link to the past " då

k3m
Medlem

det här Zelda tror jag kommer bli det bästa någonsin. o det skulle vara för att de släppt sina korkade tempel, i rätt ordning, döda bossen med vapnet från förra templet, uuurusel speldesign.

Medlem
Skrivet av k3m:

det här Zelda tror jag kommer bli det bästa någonsin. o det skulle vara för att de släppt sina korkade tempel, i rätt ordning, döda bossen med vapnet från förra templet, uuurusel speldesign.

Har du provat A Link Between Worlds? Det är lite annorlunda upplägg än standard-Zelda också. Gillade du A Link to the Past kommer du älska A Link Between Worlds

Medlem

Skönt läsa en artikel av nån som inte heller fastnat för 3d-Zeldorna.
Älslar gamla 2d-Zelda, inklusive Minish Cap och de andra avstickarna. Men aldrig orkat klara Ocarina of Time, Twilight Princess och Wind Waker trots att jag under olika perioder i livet ägt alla de. De är bara inte lika bra som de gamla.
Och när det gäller springa runt i 3d och slåss med svärd så finns det många andra alternativ som är bättre IMHO.

Det är bara vad jag tycker, slå mig inte Ni som älskar de nyare Zeldorna med får gärna göra det, de är bra spel men bara inte min typ av spel.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Inget nytt Zeldaspel kommer någonsin kunna utmana "The legend of Zelda" på NES.

Nä, det är något speciellt med det spelet. Jag var ingen Nintendograbb men det där spelet minns man.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av SID 6.7:

Inget nytt Zeldaspel kommer någonsin kunna utmana "The legend of Zelda" på NES.

Ghost Recon 1 är ju bäst. Man kommer fram till en annan textur.

Inte för att jag förstår vad Ghost Recon har med Zelda att göra, men jag håller med om att Ghost recon 1 är det bästa Ghost Recon spelet.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av SID 6.7:

Inget nytt Zeldaspel kommer någonsin kunna utmana "The legend of Zelda" på NES.

Ghost Recon 1 är ju bäst. Man kommer fram till en annan textur.

Hipshot - man skall inte röka svamp innan man kommenterar på FZ!

Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av SID 6.7:

Inget nytt Zeldaspel kommer någonsin kunna utmana "The legend of Zelda" på NES.

Ghost Recon 1 är ju bäst. Man kommer fram till en annan textur.

Hipshot - man skall inte röka svamp innan man kommenterar på FZ!

Citerade ju fel person, skulle citera Ender, då fattar man vad jag menar


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Elrinth:
Skrivet av k3m:

det här Zelda tror jag kommer bli det bästa någonsin. o det skulle vara för att de släppt sina korkade tempel, i rätt ordning, döda bossen med vapnet från förra templet, uuurusel speldesign.

Har du provat A Link Between Worlds? Det är lite annorlunda upplägg än standard-Zelda också. Gillade du A Link to the Past kommer du älska A Link Between Worlds

Jag vill inte vara sådan men...

Han gillar A Link to the Past, du säger Between Worlds har ett annat upplägg men att han kommer gilla det.

Jag förstår vad du menar men det låter bara konstigt. Om något skulle man ju kunna tänka att han INTE skulle gilla det då upplägget inte är densamme som spelet han lirade tidigare.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Bra och tänkvärt skrivet. Tror det blir extremt svårt att knuffa ner ens personliga favoriter. Jag hoppas på detta nu, jag har inte heller blivit riktigt tagen av ett zelda spel sen de första spelen, förutom a link between worlda då, följer link to the past konceptet. Viktigt i varför vi älskar de spelen var väl när de kom också. De bröt ny mark och imponerade på oss. Nu bryts inte ny mark lika ofta, hoppas inte att det betyder att breath of the wild blir ett lätt bortglömd upplevelse. Har som sagt längtat efter denna titel

Medlem

A link between worlds till Nintendo 3ds. Det är lätt i klass med A link to the past till SNES, om inte bättre. Tro mig


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

k3m
Medlem
Skrivet av Voorhees:

Bra och tänkvärt skrivet. Tror det blir extremt svårt att knuffa ner ens personliga favoriter. Jag hoppas på detta nu, jag har inte heller blivit riktigt tagen av ett zelda spel sen de första spelen, förutom a link between worlda då, följer link to the past konceptet. Viktigt i varför vi älskar de spelen var väl när de kom också. De bröt ny mark och imponerade på oss. Nu bryts inte ny mark lika ofta, hoppas inte att det betyder att breath of the wild blir ett lätt bortglömd upplevelse. Har som sagt längtat efter denna titel

instämmer...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Freddan:

A link between worlds till Nintendo 3ds. Det är lätt i klass med A link to the past till SNES, om inte bättre. Tro mig

Måste nästan köpa det!


signatur
Medlem

Om det stämmer att kartan/världen är 10X större än skyrim då lär man ha nått att göra i X-antal timmar! Hoppas bara inte världen känns fattig. Ser fram emot att få uppleva detta.

https://m.youtube.com/watch?v=ig9-4HeBEFk

Medlem

Tycker världen ser tom och fattig ut. Grafiken har jag inget till övers för men vad kan man räkna med av ett Wii-U ? Jag skakar bara på huvudet och tänker på vad det kunde vara om de hade kraften från bra hårdvara att leka med. Folk får säga vad de vill men jag är stensäker på att en modernare och starkare teknik bara lyfter utvecklare. Det utesluter inte kreativiteten menar jag. Tror dom skulle kunnat göra underverk om de hade tex byggt Zelda från grunden med unreal engine 4 eller så...Men men.

Medlem
Skrivet av Bahoven:

Tycker världen ser tom och fattig ut. Grafiken har jag inget till övers för men vad kan man räkna med av ett Wii-U ? Jag skakar bara på huvudet och tänker på vad det kunde vara om de hade kraften från bra hårdvara att leka med. Folk får säga vad de vill men jag är stensäker på att en modernare och starkare teknik bara lyfter utvecklare. Det utesluter inte kreativiteten menar jag. Tror dom skulle kunnat göra underverk om de hade tex byggt Zelda från grunden med unreal engine 4 eller så...Men men.

Skulle gissa på att spelet varit under utveckling längre tid än motorn har funnits tillgänglig. Och det är fortfarande Wii-u, inte säkert den har så stor nytta av motorn.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Elrinth:
Skrivet av k3m:

det här Zelda tror jag kommer bli det bästa någonsin. o det skulle vara för att de släppt sina korkade tempel, i rätt ordning, döda bossen med vapnet från förra templet, uuurusel speldesign.

Har du provat A Link Between Worlds? Det är lite annorlunda upplägg än standard-Zelda också. Gillade du A Link to the Past kommer du älska A Link Between Worlds

Jag vill inte vara sådan men...

Han gillar A Link to the Past, du säger Between Worlds har ett annat upplägg men att han kommer gilla det.

Jag förstår vad du menar men det låter bara konstigt. Om något skulle man ju kunna tänka att han INTE skulle gilla det då upplägget inte är densamme som spelet han lirade tidigare.

Haha jag insåg nu att jag skulle lämnat ute: " Gillade du A Link to the Past kommer du älska A Link Between Worlds" även om det stämmer Med tanke på att det är samma karta man vandrar runt i så är det lite av ett love letter till just A Link to the Past. Men just hur spelet fungerar så är det väldigt annorlunda.

1
Skriv svar