Då släpps Xbox Play Anywhere till konsol och pc

Medlem
Då släpps Xbox Play Anywhere till konsol och pc

Trevligt, men tyvärr måste man köpa spelet direkt från Xbox Live eller Windows Store och där kostar det ju minst 699 spänn. Så det blir inte riktigt två spel till priset av ett, utan snarare två spel till priset av ett och ett halvt.

Medlem

Vad är då poängen med att köpa en XB1 om man kan spela spelen på sin dator? Eller är det något jag missar i den här nyhetsartikeln?


signatur
Skribent
Skrivet av MrStrange:

Vad är då poängen med att köpa en XB1 om man kan spela spelen på sin dator? Eller är det något jag missar i den här nyhetsartikeln?

Du behöver inte köpa en Xbox One för att spela på din dator.


signatur

I am the black wizards.

Ambassadör
Xbox

Så jäkla bra!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av dafuq:
Skrivet av MrStrange:

Vad är då poängen med att köpa en XB1 om man kan spela spelen på sin dator? Eller är det något jag missar i den här nyhetsartikeln?

Men är du trög? Nej du behöver inte köpa en xb1 för att spela på din dator.

Han syftar nog snarare på att han inte förstår varför Microsoft skulle lägga till en tjänst där folk kan spela deras spel på en Windows-dator utan att behöva köpa en X1, eftersom att det kan riskera att minska deras försäljning av konsoler.

Gissar att han även funderade på ifall det kanske låg till så att man måste streama spelet ifrån konsolen till datorn för att göra så att man trots detta måste köpa konsolen, trots att det inte framgick i nyheten. Det skulle ju nämligen göra så att folk trots allt måste köpa konsolen men kan välja var de vill spela spelet. Har även för mig att det i ett tidigt stadie av utvecklingen av "Xbox Play Anywhere" sades att man faktiskt skulle behöva konsolen för att spela på datorn.

Jag tycker även att det var väldigt onödigt att säga "är du trög?" till någon som frågar en fråga, vi är väl ändå mognare än så här på det här forumet? Skärpning.

Medlem
Skrivet av Ekotz:
Skrivet av dafuq:
Skrivet av MrStrange:

Vad är då poängen med att köpa en XB1 om man kan spela spelen på sin dator? Eller är det något jag missar i den här nyhetsartikeln?

Men är du trög? Nej du behöver inte köpa en xb1 för att spela på din dator.

Han syftar nog snarare på att han inte förstår varför Microsoft skulle lägga till en tjänst där folk kan spela deras spel på en Windows-dator utan att behöva köpa en X1, eftersom att det kan riskera att minska deras försäljning av konsoler.

Gissar att han även funderade på ifall det kanske låg till så att man måste streama spelet ifrån konsolen till datorn för att göra så att man trots detta måste köpa konsolen, trots att det inte framgick i nyheten. Det skulle ju nämligen göra så att folk trots allt måste köpa konsolen men kan välja var de vill spela spelet. Har även för mig att det i ett tidigt stadie av utvecklingen av "Xbox Play Anywhere" sades att man faktiskt skulle behöva konsolen för att spela på datorn.

Jag tycker även att det var väldigt onödigt att säga "är du trög?" till någon som frågar en fråga, vi är väl ändå mognare än så här på det här forumet? Skärpning.

Bra skrivet! roligt att nån tar sig tiden att förklara istället för att trycka ner andra. Var själv lite förvirrad lver vad som gällde.

Medlem
Skrivet av Ekotz:
Skrivet av dafuq:
Skrivet av MrStrange:

Vad är då poängen med att köpa en XB1 om man kan spela spelen på sin dator? Eller är det något jag missar i den här nyhetsartikeln?

Men är du trög? Nej du behöver inte köpa en xb1 för att spela på din dator.

Han syftar nog snarare på att han inte förstår varför Microsoft skulle lägga till en tjänst där folk kan spela deras spel på en Windows-dator utan att behöva köpa en X1, eftersom att det kan riskera att minska deras försäljning av konsoler.

Gissar att han även funderade på ifall det kanske låg till så att man måste streama spelet ifrån konsolen till datorn för att göra så att man trots detta måste köpa konsolen, trots att det inte framgick i nyheten. Det skulle ju nämligen göra så att folk trots allt måste köpa konsolen men kan välja var de vill spela spelet. Har även för mig att det i ett tidigt stadie av utvecklingen av "Xbox Play Anywhere" sades att man faktiskt skulle behöva konsolen för att spela på datorn.

Jag tycker även att det var väldigt onödigt att säga "är du trög?" till någon som frågar en fråga, vi är väl ändå mognare än så här på det här forumet? Skärpning.

Tycker också det ska hållas en civiliserad ton i forumet. Men min tolkning av hans inlägg är att han inte är ett jättestort fan av konsoller. Tycker det lät som en lite stöddig ton där av MR strange. (:

Medlem

För att det förmodligen ""kanske"" går att spela MP cross platform mellan pc och xb1 kanske

Medlem
Skrivet av Thomas:

Trevligt, men tyvärr måste man köpa spelet direkt från Xbox Live eller Windows Store och där kostar det ju minst 699 spänn. Så det blir inte riktigt två spel till priset av ett, utan snarare två spel till priset av ett och ett halvt.

Ja, spelen är dyrare än från stem eller ännu billigare butikerna.


signatur

Det var detta...

Medlem

Var det någon som inte förstod så var det ju "daf***"... och ser ingen ton av stöddighet i MrStranges inlägg... trist tråd.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Avstängd
Skrivet av MrStrange:

Vad är då poängen med att köpa en XB1 om man kan spela spelen på sin dator? Eller är det något jag missar i den här nyhetsartikeln?

Syftet är att alla ska kunna spela som de vill på det sätt de föredrar, inte att alla ska tvingas spela som du vill. Så det finns många anledningar till att köpa en Xbox-konsol.

Vissa äger bara en konsol. Vissa spelar enbart PC. Andra kör både och beroende på otaliga anledningar.

Gällande resten av kommentarerna här gällande din kommentar. Personligen känns det som att du bara spelar dum för att upprepa samma sak som görs i vareviga tråd gällande detta.

Medlem
Skrivet av ruva:
Skrivet av Thomas:

Trevligt, men tyvärr måste man köpa spelet direkt från Xbox Live eller Windows Store och där kostar det ju minst 699 spänn. Så det blir inte riktigt två spel till priset av ett, utan snarare två spel till priset av ett och ett halvt.

Ja, spelen är dyrare än från stem eller ännu billigare butikerna.

Tycker spelen brukar vara rätt billiga, iaf om du har en Live prenumeration för 30kr/mån. Då får du billigare spel + några gratisspel då och då.

1
Skriv svar