Unreal Tournament får rankad matchmaking

Robot
Medlem
Unreal Tournament får rankad matchmaking

woho, äntligen får man visa skillsen helt och hållet!


signatur

SD är framtiden! *Hoppas ni tar illa upp!*

Inaktiv

Va inne en snabbis igår men alla twitch shooter barn nu förtiden sitter ju o har tränat upp sina twitch reactions så det va bara att ge upp då man blev helt ägd. Elr så kanske det är jag som börjar bli gammal o inte orkar med att hålla 100% tempo o focus en hel rond längre som man gjorde när man va 15

Medlem
Skrivet av SogeUnleashed:

Va inne en snabbis igår men alla twitch shooter barn nu förtiden sitter ju o har tränat upp sina twitch reactions så det va bara att ge upp då man blev helt ägd. Elr så kanske det är jag som börjar bli gammal o inte orkar med att hålla 100% tempo o focus en hel rond längre som man gjorde när man va 15

Tror inte du har blivit för gammal, vet dom som är över 40 som är rena dårar i quake och unreal, sitter nog mer i att du blivit ringrostig och behöver öva igen.

Jag själv har suttit och lira quake och unreal till och från i flera år så har hållit kvar lite reflexer.

Sen tror jag inte det är så många ungar i nya unreal, när spelet inte håller dom i handen så tror jag mer det har jagat bort dom.


signatur

SD är framtiden! *Hoppas ni tar illa upp!*

Inaktiv
Skrivet av EttanLös:
Skrivet av SogeUnleashed:

Va inne en snabbis igår men alla twitch shooter barn nu förtiden sitter ju o har tränat upp sina twitch reactions så det va bara att ge upp då man blev helt ägd. Elr så kanske det är jag som börjar bli gammal o inte orkar med att hålla 100% tempo o focus en hel rond längre som man gjorde när man va 15

Tror inte du har blivit för gammal, vet dom som är över 40 som är rena dårar i quake och unreal, sitter nog mer i att du blivit ringrostig och behöver öva igen.

Jag själv har suttit och lira quake och unreal till och från i flera år så har hållit kvar lite reflexer.

Sen tror jag inte det är så många ungar i nya unreal, när spelet inte håller dom i handen så tror jag mer det har jagat bort dom.

Yepp, Är nog att jag är ringrostig mer än gammal :), Tack btw ^^ (Tar ringrostig än gammal any day haha)
Men shit va folk är bra alltså, Helt insane. Vissa av dom jag mötte igår fick jag inte ens syn på igår förens jag dog. Dom sprang runt o tog alla power ups o vapen exakt på sekunden när dom spawna. O det hjälpte fan inte heller att när man försökte sig på CTF så blev man tele fraggad av andra spelare innan jag ens såg flaggan haha.

Nej håller mig till EvE Valkyrie , GTA V o VR games tror jag hahaha

phi
Medlem
Skrivet av SogeUnleashed:

Va inne en snabbis igår men alla twitch shooter barn nu förtiden sitter ju o har tränat upp sina twitch reactions så det va bara att ge upp då man blev helt ägd. Elr så kanske det är jag som börjar bli gammal o inte orkar med att hålla 100% tempo o focus en hel rond längre som man gjorde när man va 15

+30 här och piskar kidsen fortfarande i alla arena shooters. Handlar mindre om rå aim och mer om postionering, timing och till stor del ren rutin för min del.

Det behövs med andra ord inte så mycket "twitch reactions" eller grym aim för prestera bra. Aim är bara en del av arena shooters.

Flakmonkey
Skrivet av phi:
Skrivet av SogeUnleashed:

Va inne en snabbis igår men alla twitch shooter barn nu förtiden sitter ju o har tränat upp sina twitch reactions så det va bara att ge upp då man blev helt ägd. Elr så kanske det är jag som börjar bli gammal o inte orkar med att hålla 100% tempo o focus en hel rond längre som man gjorde när man va 15

+30 här och piskar kidsen fortfarande i alla arena shooters. Handlar mindre om rå aim och mer om postionering, timing och till stor del ren rutin för min del.

Det behövs med andra ord inte så mycket "twitch reactions" eller grym aim för prestera bra. Aim är bara en del av arena shooters.

Det där var (är) ju något som man märker ju bättre man blir. Minns att när jag började spela UT så kändes det som att allt handlade om aim och reflexer. Sen när UT2003 kom och när man bestämde sig för att bli bra så insåg man att det här med aim var något som dels alla hade när man kom upp i en viss nivå samt att man kunde spöa en med bra aim genom att spela smart.

Det första intrycket från arena-shooters är ju att det är väldigt kaotiskt och att man bara hoppar runt och spammar raketer till höger och vänster, men när man väl kommer in i det så inser man att det är enormt mycket tanke och taktik bakom det. Gäller ju inte bara när man spelar 1on1 heller utan även i lagspel. TDM, CTF eller vad det nu må vara ställer enorma krav på teamplay och takik. Sen så tror nog många att så inte är fallet eftersom de bara ser "kaoset", det är inte lika uppenbart att det kräver taktik som det är i CS, BF eller något annat långsamt FPS där du kanske har färdiga klasser eller olika mål att nå. När man väl inser det så tycker iaf jag att snabba FPS är otroligt fascinerande. Det organiserade kaoset så att säga.

Det här går ju förstås att applicera på de flesta spel och sporter. DOTA är en sån grej för mig tex där jag inte förstår vad svårigheten ligger, men samtidigt så inser jag ju att det beror på att jag inte satt mig in i det på samma vis som exempelvis UT eller Quake.

Medlem
Skrivet av SogeUnleashed:

Va inne en snabbis igår men alla twitch shooter barn nu förtiden sitter ju o har tränat upp sina twitch reactions så det va bara att ge upp då man blev helt ägd. Elr så kanske det är jag som börjar bli gammal o inte orkar med att hålla 100% tempo o focus en hel rond längre som man gjorde när man va 15

Kan ju även vara så att du sitter med 60hz skärm nu, och förr så satt du med en crt med högre refresh rate

Medlem
Skrivet av tuckdragon:
Skrivet av SogeUnleashed:

Va inne en snabbis igår men alla twitch shooter barn nu förtiden sitter ju o har tränat upp sina twitch reactions så det va bara att ge upp då man blev helt ägd. Elr så kanske det är jag som börjar bli gammal o inte orkar med att hålla 100% tempo o focus en hel rond längre som man gjorde när man va 15

Kan ju även vara så att du sitter med 60hz skärm nu, och förr så satt du med en crt med högre refresh rate

Snälla du, det går minst lika bra att spöa folk med 60 hz skärm. Som dom kommit fram till så är det inte alla som känner skillnad mellan 60 och högre. Jag kör med 60 hz skärm och för mig så sparkar jag skiten ur många i quake och unreal


signatur

SD är framtiden! *Hoppas ni tar illa upp!*

Medlem

Its all in the fps. Sätt i ett Voodoo1 kort och uppnå stabil fps på 15 så vinner man alltid

Medlem
Skrivet av EttanLös:
Skrivet av tuckdragon:
Skrivet av SogeUnleashed:

Va inne en snabbis igår men alla twitch shooter barn nu förtiden sitter ju o har tränat upp sina twitch reactions så det va bara att ge upp då man blev helt ägd. Elr så kanske det är jag som börjar bli gammal o inte orkar med att hålla 100% tempo o focus en hel rond längre som man gjorde när man va 15

Kan ju även vara så att du sitter med 60hz skärm nu, och förr så satt du med en crt med högre refresh rate

Snälla du, det går minst lika bra att spöa folk med 60 hz skärm. Som dom kommit fram till så är det inte alla som känner skillnad mellan 60 och högre. Jag kör med 60 hz skärm och för mig så sparkar jag skiten ur många i quake och unreal

Visst går det att spöa skiten ur folk med 60hz, du blir inte automatiskt en mkt bättre spelare bara för att du har högre refresh rate xD

Men det ger bilden ett bra mkt bättre flyt att köra med högre hz, vilket gör det mkt enklare att göra små justeringar när man siktar, vilket i sig gör att man får lite bättre precison.

Även om man inte ser skillnaden, så borde man känna den iaf...

Medlem

Att spela på en 144hz-skärm innebär att du har högre skillcap än på en 60hz. Det är väldigt enkelt, en snabbare bil har bättre chans att vinna än en medelsnabb bil.

Medlem

Håller med ovanstående talare. Innan jag köpte min nya dator med 144hz skärm så var jag en av de där 30/60fps-inte-så-noga-klubben.

Och visst har inget emot konsolspel som Bloodborne som går i 30fps nuförtiden heller, men det är en jävla skillnad på 30/60/144 fps.

Om man blir bättre av högre hz/fps? kanske inte, men man har utrustningen som ger en chansen att bli snäppet bättre i slutändan.

Lite som köra biltävling med en bil som maxar 250 mot en bil som maxar 270. Är förarna likvärdiga skillmässigt så kommer den med bättre bil ha lite bättre förutsättningar i vissa lägen.

1
Skriv svar