Se rejält med snygg gameplay från Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Robot
Se rejält med snygg gameplay från Call of Duty: Modern Warfare Remastered
Medlem
Se rejält med snygg gameplay från Call of Duty: Modern Warfare Remastered

Riktigt kasst. Tyckte väldigt bra om COD4. Skulle mycket väl kunna tänka mig att köpa Remastered som ett fristående spel..

Framtidssmörjan vill jag inte ha.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

"För att få din bit av kakan så måste du först käka bajs"
- Activision

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Bojkott:

"För att få din bit av kakan så måste du först käka bajs"
- Activision

Det är riktigt shady, och kommer nog ha motsatt effekt bland MW-fans

Medlem
Skrivet av Bojkott:

"För att få din bit av kakan så måste du först käka bajs"
- Activision

Enda sättet att få Infinite Warfare sålt tyvär när man inte lyssnar på sin community..

Medlem

Tycker det är intressant att ni alla sågar ett spel ni aldrig har spelat eller testat. So what, Infinite Warfare utspelar sig DELVIS i rymden osv... men det är fortfarande samma typ av spel som förut. Springa runt med futuristiska vapen och panga onda fiender. Tycker ni skall reservera era kommentarer tills ni testat spelet....

Själv tycker jag faktiskt att IW verkar mer intressant än föregångarna som bara var samma sak hela tiden och på samma plats. Nu försöker de iaf skapa lite nya miljöer och inte bara samma "panga människor i någon sprängd stad med standardvapen eller spejsade vapen", nu blir det verkligen futuristiskt och det särskiljer IW från de föregående spelen. Battlefield-serien (förutom Hardline som borde ha släppts under egen namn) är ju exakt samma spel mellan iterationerna fast utan all futuristiska vapen, men annars har det varit samma spel som CoD. Tills nu.

Vänta till spelet är släppt, såga det sedan om det är så hemskt. Men CoD som ni minns det (WW2) är borta så sluta mät CoD efter det. Själv älskade jag första CoD men det är nu historia. BF har alltid varit lite mer realistiskt, och CoD har alltid varit lite mer arcade. Och det fortsätter vara så... Själv så ger jag inte ett rött öre för multiplayer-delen då det är som tråkigast, utan jag föredrar singleplayer faktiskt, och har spelat alla BF och CoD och tycker de är ett bra tidsfördriv. Själv gillar jag en bra story och riktiga mål att följa och inte det vanliga klassbaserade DM/CTF-stuket som alla spel släpps som idag där man springer från A till B till C till A i timtals.

Medlem

Kommer få panik om inte detta släpps som stand alone.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Tycker det är intressant att ni alla sågar ett spel ni aldrig har spelat eller testat.

Vad pratar du om? Ingen här inne har sågat IW när detta har skrivits.

Min uppfattning är att COD-folket är väldigt negativa till spelet pga att de börjar bli trötta på futuristiska shooters och vill tillbaka till dess rötter där de började bli populärt dvs cod4mw. Och när det väl kommer så säger Activision att man måste köpa IW för att få det och dessutom till ett väldigt högt pris. Där av "hatet" mot spelet.

Hade MW-remastered släppts vid sidan av IW med samma pris så hade nog MW krossat IW i försäljningssiffror.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Tycker det är intressant att ni alla sågar ett spel ni aldrig har spelat eller testat. So what, Infinite Warfare utspelar sig DELVIS i rymden osv... men det är fortfarande samma typ av spel som förut. Springa runt med futuristiska vapen och panga onda fiender. Tycker ni skall reservera era kommentarer tills ni testat spelet....

Själv tycker jag faktiskt att IW verkar mer intressant än föregångarna som bara var samma sak hela tiden och på samma plats. Nu försöker de iaf skapa lite nya miljöer och inte bara samma "panga människor i någon sprängd stad med standardvapen eller spejsade vapen", nu blir det verkligen futuristiskt och det särskiljer IW från de föregående spelen.

CoD: Ghosts var också DELVIS i rymden... se hur det gick


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem

Kunde inte annat än störa mig på dessa stela animationer och effekter?

shi
Medlem

Hoppas på återvändo av headquarters!

Medlem

Ända som gör mig väldigt sugen på att nån gång skaffa denna är att köra "Ghillie up". alltid trevligt o köra det missionet med lite finare grafik

Medlem
Skrivet av employed:
Skrivet av mrpijey:

Tycker det är intressant att ni alla sågar ett spel ni aldrig har spelat eller testat.

Vad pratar du om? Ingen här inne har sågat IW när detta har skrivits.

Min uppfattning är att COD-folket är väldigt negativa till spelet pga att de börjar bli trötta på futuristiska shooters och vill tillbaka till dess rötter där de började bli populärt dvs cod4mw. Och när det väl kommer så säger Activision att man måste köpa IW för att få det och dessutom till ett väldigt högt pris. Där av "hatet" mot spelet.

Hade MW-remastered släppts vid sidan av IW med samma pris så hade nog MW krossat IW i försäljningssiffror.

Precis. Det är exakt så jag känner.

Det jag inte förstår är varför man låter alla tre studios göra sci-fi spel? Varför inte blanda lite?

Jag har inte kört CoD på ett par år nu och lär väl inte göra det i år heller...tråkigt.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Inget snack om saken att det blir fristående några månader efter släpp. Samma princip gällande DLC som "endast" ska ges till dom som förköper ett spel, det kommer ut till resten av spelarna förr eller senare. Nästa anledning är det kommer sälja som smör helt enkelt.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Tycker det är intressant att ni alla sågar ett spel ni aldrig har spelat eller testat.

... Tror du missförstått, i denna tråd handlar det nog om att man måste köra en mycket dyrare version av spelet för att få med Call of Duty 4: Modern Warfare remastered och att det kanske inte kommer släppas så man kan köpa det separat. Utgår ifrån att du inte bara hade vaknat innan du började virra i ditt inlägg.

Medlem
Skrivet av EGS8877:

Inget snack om saken att det blir fristående några månader efter släpp. Samma princip gällande DLC som "endast" ska ges till dom som förköper ett spel, det kommer ut till resten av spelarna förr eller senare. Nästa anledning är det kommer sälja som smör helt enkelt.

Vilket i sin tur kommer vara ett svek mot de som köper den dyrare collectors edition, Activision är as either way om de inte går ut med hur de är tänkt med hur de kommer se ut i framtiden med Call of Duty 4: Modern Warfare remastered .

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Tycker det är intressant att ni alla sågar ett spel ni aldrig har spelat eller testat. So what, Infinite Warfare utspelar sig DELVIS i rymden osv... men det är fortfarande samma typ av spel som förut. Springa runt med futuristiska vapen och panga onda fiender. Tycker ni skall reservera era kommentarer tills ni testat spelet....

Själv tycker jag faktiskt att IW verkar mer intressant än föregångarna som bara var samma sak hela tiden och på samma plats. Nu försöker de iaf skapa lite nya miljöer och inte bara samma "panga människor i någon sprängd stad med standardvapen eller spejsade vapen", nu blir det verkligen futuristiskt och det särskiljer IW från de föregående spelen. Battlefield-serien (förutom Hardline som borde ha släppts under egen namn) är ju exakt samma spel mellan iterationerna fast utan all futuristiska vapen, men annars har det varit samma spel som CoD. Tills nu.

Vänta till spelet är släppt, såga det sedan om det är så hemskt. Men CoD som ni minns det (WW2) är borta så sluta mät CoD efter det. Själv älskade jag första CoD men det är nu historia. BF har alltid varit lite mer realistiskt, och CoD har alltid varit lite mer arcade. Och det fortsätter vara så... Själv så ger jag inte ett rött öre för multiplayer-delen då det är som tråkigast, utan jag föredrar singleplayer faktiskt, och har spelat alla BF och CoD och tycker de är ett bra tidsfördriv. Själv gillar jag en bra story och riktiga mål att följa och inte det vanliga klassbaserade DM/CTF-stuket som alla spel släpps som idag där man springer från A till B till C till A i timtals.

Grejen är ju att de spelar ingen större roll i vilken miljö du placerar spelen när de spelas på precis samma sätt och känns på samma sätt, speciellt MP som de erkänt att de inte vågar dividera ifrån.

Efter cod4 MP har serien enligt mig varit kass, i och med MW2 dumpade man all PC support som dedicerade servrar, browsers, ip-connect o mod stöd , man verkligen sket på alla PC fans.

Medlem

Ett kasst spel blir inte bättre för skalet blir snyggare! Tänk om, tänk rätt...tredje COD/MW-liret som är kasst på raken nu...

Medlem

Dom kan inte lita allt för mycket på sin egen produkt om dom måste locka med någon annan.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av EGS8877:

Inget snack om saken att det blir fristående några månader efter släpp. Samma princip gällande DLC som "endast" ska ges till dom som förköper ett spel, det kommer ut till resten av spelarna förr eller senare. Nästa anledning är det kommer sälja som smör helt enkelt.

Vilket i sin tur kommer vara ett svek mot de som köper den dyrare collectors edition, Activision är as either way om de inte går ut med hur de är tänkt med hur de kommer se ut i framtiden med Call of Duty 4: Modern Warfare remastered .

Varför måste de som köper collectors edition känna sig svikna om vi andra får chansen att lägga vantarna på remastered edition senare? Dom lägger mer pengar eftersom dom betalar ju för 2 st spel samt får det tidigare än andra. Jag vill bara få chansen att betala för ett av spelen.

Medlem
Skrivet av EGS8877:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av EGS8877:

Inget snack om saken att det blir fristående några månader efter släpp. Samma princip gällande DLC som "endast" ska ges till dom som förköper ett spel, det kommer ut till resten av spelarna förr eller senare. Nästa anledning är det kommer sälja som smör helt enkelt.

Vilket i sin tur kommer vara ett svek mot de som köper den dyrare collectors edition, Activision är as either way om de inte går ut med hur de är tänkt med hur de kommer se ut i framtiden med Call of Duty 4: Modern Warfare remastered .

Varför måste de som köper collectors edition känna sig svikna om vi andra får chansen att lägga vantarna på remastered edition senare? Dom lägger mer pengar eftersom dom betalar ju för 2 st spel samt får det tidigare än andra. Jag vill bara få chansen att betala för ett av spelen.

För att de har betalat för en produkt som man tror inte kommer gå att få tag på något annat sätt?

Geeks Gaming

Om pc får riktiga community servrar och spelet blir fristående så kan jag betala 500kr lätt

Medlem
Skrivet av employed:
Skrivet av mrpijey:

Tycker det är intressant att ni alla sågar ett spel ni aldrig har spelat eller testat.

Vad pratar du om? Ingen här inne har sågat IW när detta har skrivits.

Min uppfattning är att COD-folket är väldigt negativa till spelet pga att de börjar bli trötta på futuristiska shooters och vill tillbaka till dess rötter där de började bli populärt dvs cod4mw. Och när det väl kommer så säger Activision att man måste köpa IW för att få det och dessutom till ett väldigt högt pris. Där av "hatet" mot spelet.

Hade MW-remastered släppts vid sidan av IW med samma pris så hade nog MW krossat IW i försäljningssiffror.

Fast sågandet av IW kom ju redan så fort de annonserade ut det och visade en teaser och de dömde ut det direkt för att det hade rymd-element. Men jag håller dock med dig och andra här att det är väldigt illa att man måste köpa ett spel för att få tillgång till ett annat, och som för många är ett intressantare spel. Så där är jag med. Och de hade ju tjänat mer pengar tror jag på att sälja dem separat då trogna MW-fans hade köpt remastered-versionen, och de hade ändå sålt IW utan problem. Men mitt problem är bara att så fort IW nämns så börjas gnället, och det om ett spel ingen här har spelat.

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av EGS8877:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av EGS8877:

Inget snack om saken att det blir fristående några månader efter släpp. Samma princip gällande DLC som "endast" ska ges till dom som förköper ett spel, det kommer ut till resten av spelarna förr eller senare. Nästa anledning är det kommer sälja som smör helt enkelt.

Vilket i sin tur kommer vara ett svek mot de som köper den dyrare collectors edition, Activision är as either way om de inte går ut med hur de är tänkt med hur de kommer se ut i framtiden med Call of Duty 4: Modern Warfare remastered .

Varför måste de som köper collectors edition känna sig svikna om vi andra får chansen att lägga vantarna på remastered edition senare? Dom lägger mer pengar eftersom dom betalar ju för 2 st spel samt får det tidigare än andra. Jag vill bara få chansen att betala för ett av spelen.

För att de har betalat för en produkt som man tror inte kommer gå att få tag på något annat sätt?

De borde snarare bli besvikna på sina egna hjärnor som inte hade mer tålamod.

Medlem

Kul med remasters antar jag.
Själv skulle man vilja se en remaster på Hidden & Dangerous-spelen, tråkigt att Illusion Softworks fokuserat mer på Mafia-spelen än dessa taktiska FPS.

Introt till 2an.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

hahahaha säker på att det nya cod inte kommer sälja särksilt bra, alla verkar hata det även fansen

Medlem
Skrivet av Warfighter320:

hahahaha säker på att det nya cod inte kommer sälja särksilt bra, alla verkar hata det även fansen

Man ska inte underskatta amerikanska konsolspelare. Det kommer säkert inte sälja lika bra som tidigare spel men IW kommer fortfarande sälja som smör till Xbone och PS4 och få toppbetyg av diverse sajter som IGN tex.

Medlem

Är inte helt intresserad av infinite warfare, cod tappade mig vid mw1. Blir väl att testa nån gång såklart, men nya mw1 versionen vill jag definitivt ha, går kanske att köpa en enskild nyckel på nån shady sida.

KoP
Medlem

Det enda Call of duty spelet jag någonsin spelat. Men vill jag spela det igen? Nä.

12
Skriv svar