Äntligen – oändliga sandlådan Starbound har släppts!

Robot
Äntligen – oändliga sandlådan Starbound har släppts!
Medlem
Äntligen – oändliga sandlådan Starbound har släppts!

Terraria in SPAAAAAAACCCCEEEEE.

Medlem

Synd att man redan tröttnat...

Medlem

Jag köpte det för två år sedan. Spelade en stund och lade det åt sidan. Började om igår och oj, vilken skillnad. Mycket bättre spel nu!

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Synd att man redan tröttnat...

Jag tokspelade det när det var relativt nytt, men lade det på hyllan just för att inte tröttna på det innan det hade släppts.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Gnällkuk

Upphör aldrig att förvånas över att folk blir hänförda av dessa Minecraft-kloner, förvisso har jag aldrig förstått tjusningen med Minecraft heller men det kändes ju ändå rätt annorlunda när det kom.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:

Upphör aldrig att förvånas över att folk blir hänförda av dessa Minecraft-kloner, förvisso har jag aldrig förstått tjusningen med Minecraft heller men det kändes ju ändå rätt annorlunda när det kom.

? Förstår du ens vad ordet "klon" betyder?

Medlem

Personligen spelar jag spel som detta och terraria för att de är Roguelite Metroidvanias och inte för att de har någon likhet med minecraft.

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Synd att man redan tröttnat...

Just detta hatar jag med alla Early Access spel. Jag köpte och tokspelade Ark: Survival Evolved när det släpptes på Early Access. Visst hade jag kul, men spelat var buggigt, sämst optimerat och saknade massar av innehåll som kommer finnas när spelet släpps. Nu är jag rätt så trött på spelet, och den magin som fanns när man började spela är borta. Så jag betalade fullpris och lirade ett ofärdigt spel. Numera vägrar jag betala för Early Access. Bra affärsknep dock, och bra för studios som inte kan nå sina drömmar utan finansiellt stöd.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Safftad:
Skrivet av tricky:

Upphör aldrig att förvånas över att folk blir hänförda av dessa Minecraft-kloner, förvisso har jag aldrig förstått tjusningen med Minecraft heller men det kändes ju ändå rätt annorlunda när det kom.

? Förstår du ens vad ordet "klon" betyder?

Att kalla Starbound för minecraftklon är som att kalla Doom för megamanklon.

Medlem

Hade inte kört Starbound på över ett halvår. Nu har jag bränt 15 timmar på tre dagar

Medlem
Skrivet av tricky:

Upphör aldrig att förvånas över att folk blir hänförda av dessa Minecraft-kloner, förvisso har jag aldrig förstått tjusningen med Minecraft heller men det kändes ju ändå rätt annorlunda när det kom.

haha starbound är långt ifrån en minecraft klon, det är mer inspirerat från terraria.

Liero är väl en duke nukem klon då? Man skjuter på varandra. Oh my logiken din är så pass komisk att den nästan borde bli en meme som ramas in och sätts upp väggen där alla kan skratta åt dig.

Medlem
Skrivet av Ronzem:
Skrivet av MaXMC:

Synd att man redan tröttnat...

Just detta hatar jag med alla Early Access spel. Jag köpte och tokspelade Ark: Survival Evolved när det släpptes på Early Access. Visst hade jag kul, men spelat var buggigt, sämst optimerat och saknade massar av innehåll som kommer finnas när spelet släpps. Nu är jag rätt så trött på spelet, och den magin som fanns när man började spela är borta. Så jag betalade fullpris och lirade ett ofärdigt spel. Numera vägrar jag betala för Early Access. Bra affärsknep dock, och bra för studios som inte kan nå sina drömmar utan finansiellt stöd.

Fast du kan inte jämföra starbound med ARK, starbound hade fullt med innehåll redan i början och det ökade hela tiden efter varje patch samt så var det inte så hemskt mycket buggar i starbound i början ens. Och sedan för att vara en liten douchebag men early access spel vad säger det dig? Tänkte din kritik du riktade mot ARK. Early access innebär att du får en väldigt tidig version av ett spel där man FAKTISKT får förvänta sig en hel del buggar.
Alla early access spel är inte dåliga så döm inte en hel modell för hur vissa spel blev inom det.

Sist men inte minst så betalade jag kanske 70 kr för starbound på steam en vecka efter early access släpp 2014, så fullpris mja skulle inte tro det. Men det är enkelt att skita ur sig diverse saker utan att veta ett jota

Gnällkuk
Skrivet av Safftad:
Skrivet av tricky:

Upphör aldrig att förvånas över att folk blir hänförda av dessa Minecraft-kloner, förvisso har jag aldrig förstått tjusningen med Minecraft heller men det kändes ju ändå rätt annorlunda när det kom.

? Förstår du ens vad ordet "klon" betyder?

Haha, jo givetvis gör jag det men blev någon tankevurpa i hjärnan. Inspirerad av hade väl varit ett bättre ordval.

Skrivet av Norrländsk:
Skrivet av tricky:

Upphör aldrig att förvånas över att folk blir hänförda av dessa Minecraft-kloner, förvisso har jag aldrig förstått tjusningen med Minecraft heller men det kändes ju ändå rätt annorlunda när det kom.

haha starbound är långt ifrån en minecraft klon, det är mer inspirerat från terraria.

Liero är väl en duke nukem klon då? Man skjuter på varandra. Oh my logiken din är så pass komisk att den nästan borde bli en meme som ramas in och sätts upp väggen där alla kan skratta åt dig.

Visst är det mer likt Terraria, det jag syftade på att det finns så otroligt många pixelgrafiksspel idag utan direkta mål där man går runt och samlar resurser och bygger saker. Logiken blir knasig när man använder fel ord, givetvis. Men gör en meme du, kan skratta åt den själv


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Trevligt att det blev ett färdigt spel till slut. Jag har haft det liggande i två år. Blir till att dra igång igen.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

k3m
Medlem

är Starbound nåt för rollspelsälskare?

Medlem
Skrivet av k3m:

är Starbound nåt för rollspelsälskare?

mja beror på hur du menar rollspel

k3m
Medlem
Skrivet av Norrländsk:
Skrivet av k3m:

är Starbound nåt för rollspelsälskare?

mja beror på hur du menar rollspel

Witcher1-3, Fallout1-2, Morrowind, Gothic2-3, VMBL osv

Medlem

Har nu spelat klart storyn (25h) med en kompis och som ett spel känns det färdigt men innehållsmässigt känns det som att det behövs lite mer.

Storyn kändes hyfsad för ett sådant spel men det behövs mer information angående relationer till städer, factions, invånare och ens besättning.
Behövs även lite mer progression för pets och crews då pets scalear på ens utrustning och ens crew är oerhört värdelös (anställde en pingvin som gjorde 2 i skada mot fiender med pistol som säkert hade 250 hp) om man bortser från upplåsning av bättre skepp.

Medlem

När släpps det här till PS4? Har lirat terraria en hel del.. så det här verkar passande!

1
Skriv svar