Världens näst största speedrunning-maraton pågår i Växjö

Robot
Världens näst största speedrunning-maraton pågår i Växjö
Medlem
Världens näst största speedrunning-maraton pågår i Växjö

Tackar Devan och FZ, hade inte hört talas om detta innan!

Medlem

Bara jag som såg bilden och tänkte att det var väldigt snygg grafik? Aaaah it's a picture!

Medlem

Inte nog med att produktionen är betydligt sämre än föregående år så har de verkligen inte lyckats med att skapa ett jämställt event. Senaste SGDQ var absolut toppen med en hel del trans och kvinnliga speedrunners medan ESA bara verkar ha massa män än så länge.

Trodde faktiskt att ett svenskt event skulle vara bättre på den fronten än ett amerikanskt men hade tydligen helt fel

Medlem
Skrivet av Cane:

Inte nog med att produktionen är betydligt sämre än föregående år så har de verkligen inte lyckats med att skapa ett jämställt event. Senaste SGDQ var absolut toppen med en hel del trans och kvinnliga speedrunners medan ESA bara verkar ha massa män än så länge.

Trodde faktiskt att ett svenskt event skulle vara bättre på den fronten än ett amerikanskt men hade tydligen helt fel

borde väl bero på vem som anmäler sig till eventet?


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem
Skrivet av Cane:

Inte nog med att produktionen är betydligt sämre än föregående år så har de verkligen inte lyckats med att skapa ett jämställt event. Senaste SGDQ var absolut toppen med en hel del trans och kvinnliga speedrunners medan ESA bara verkar ha massa män än så länge.

Trodde faktiskt att ett svenskt event skulle vara bättre på den fronten än ett amerikanskt men hade tydligen helt fel

Ja det är lite halvdålig produktion emellanåt, framförallt mellan spelsessionerna. Igår var det nån snubbe som snacka som verkligen inte var bekväm vare sig framför kameran eller med engelska.

Intressant det där med jämställdhet, har faktiskt inte tänkt på det. Men av alla speedruns jag såg senast i Summer Games Done Quick kan jag inte minnas att det var något annat än män som spelade. (Ska väl tillägga att jag inte kollade på allt, så klart. Men det blev ändå en hel del då det var igång i bakgrunden stora delar av dagarna.)

1
Skriv svar