Nintendo NX får ett Pokémon-, Mario- och Zeldaspel inom de sex första månaderna

Robot
Nintendo NX får ett Pokémon-, Mario- och Zeldaspel inom de sex första månaderna
Medlem
Nintendo NX får ett Pokémon-, Mario- och Zeldaspel inom de sex första månaderna

"Information kommer från källor har insikt i arbetet" fattas ett som där nånstans?

Annars börjar jag bli rätt peppad på detta. Jag sitter på ett gammalt Wii som egentligen bara samlar damm just nu men NX är den Nintendokonsoll jag väntat på för inte minst Breath of the wild.

Releasehästryttare

Skämt åsido, nya zelda ser ut som det kommer bli grymt kul, en mix mellan dark souls och ocarina of time.

Hoppas det gör nått nytt kul med mario så det inte bara blir super mario galaxy 3

Medlem

Dessa anonyma källor kan verkligen sina saker. Ett nytt Mario, Pokemon och Zelda hade jag aldrig räknat ut.

Medlem

Det här har jag misstänkt redan när första ryktena började komma om NX. Misstänker att Nintendo har flyttat över utvecklingen av många WiiU spel till NX för att kunna bättra på försäljningen.

Medlem

Det är ju tur att Nintendo vågar satsa på nya varumärken.

Medlem

Ett nytt Donkey Kong, Zelda, Mario OCH Mario kart. Sen är jag nöjd
NX´en kommer säkert stå och samla damm efter ett par månader, men det gör dom andra konsollerna också eftersom jag inte är intresserad av EA´s sportspel, battlefield eller cod.

Medlem

Ska bli intressant se vad tredjepart har kokat ihop.
Inte direkt någon chock med nytt Mario, Zelda och Pokemon. Ett Zelda från Nintendo. Vi kan nog räkna med 2-3 Pokemon och minst ett Mario. Detta inom 6 månader. Är man ett fan av dessa tre serier har man en del att göra.
Om inte är det upp till tredjepart att förse konsolen med spel. Förhoppningsvis blir det inte bara portningar. Dansspel är bekräftat från Ubisoft.

KoP
Medlem
Medlem
Skrivet av mh76:

Ska bli intressant se vad tredjepart har kokat ihop.
Inte direkt någon chock med nytt Mario, Zelda och Pokemon. Ett Zelda från Nintendo. Vi kan nog räkna med 2-3 Pokemon och minst ett Mario. Detta inom 6 månader. Är man ett fan av dessa tre serier har man en del att göra.
Om inte är det upp till tredjepart att förse konsolen med spel. Förhoppningsvis blir det inte bara portningar. Dansspel är bekräftat från Ubisoft.

2-3 Pokémon-spel inom 6 månader?
Wii U har fått två på 3 år och 8 månader. Det första efter 9 månader och det andra efter 3 år och 4 månader. Pokkén har relativt höga betyg och verkar vara ett bra spel, men inte Rumble U.
Wii fick 5 spel på 6 år varav inget var något vidare och två av dem krävde i princip att man hade Nintendo DS med DP (japanska Ranch fick en uppdatering för att stöda även Pt).

Jag tror mera på 1 Pokémonspel som är meh. Sun och Moon kommer ju till 3DS och är nog det spel som fansen faktiskt väntar på.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Medlem
Skrivet av ohGr:

Ett nytt Donkey Kong, Zelda, Mario OCH Mario kart. Sen är jag nöjd
NX´en kommer säkert stå och samla damm efter ett par månader, men det gör dom andra konsollerna också eftersom jag inte är intresserad av EA´s sportspel, battlefield eller cod.

Inte konstigt att Nintendo lyckas få skutan att gå runt med gamers som dej. *host* fanboy *host*

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Dessa anonyma källor kan verkligen sina saker. Ett nytt Mario, Pokemon och Zelda hade jag aldrig räknat ut.

till källornas försvar kom det aldrig något Zelda till Wii U (detta cross-gen borträknat) på sammanlagt 4 år, och det Mario som kom var inte vad många önskat sig efter Mario 64, Sunshine samt Galaxy 1 & 2... Pokemon vet jag inget om...


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

Mario, Metroid och Zelda.
Hur länge har Nintendo funnits, 30 år ?
Och har inte. lyckats skapa andra intressanta karaktärer, förutom Starfox då.

Medlem
Skrivet av StraxDax:

Mario, Metroid och Zelda.
Hur länge har Nintendo funnits, 30 år ?
Och har inte. lyckats skapa andra intressanta karaktärer, förutom Starfox då.

De har iallafall lyckats skapa några karaktärer som är starkt förknippade med Nintendo.

Sega har Sonic.

Sony och Microsoft? De har väl inga karaktärer förknippade med sig?

Medlem
Skrivet av employed:
Skrivet av ohGr:

Ett nytt Donkey Kong, Zelda, Mario OCH Mario kart. Sen är jag nöjd
NX´en kommer säkert stå och samla damm efter ett par månader, men det gör dom andra konsollerna också eftersom jag inte är intresserad av EA´s sportspel, battlefield eller cod.

Inte konstigt att Nintendo lyckas få skutan att gå runt med gamers som dej. *host* fanboy *host*

Haha nej inte alls, har alla konsoller, både de nya o gamla, men spelar ändå mest på PC.
Är bara så fruktansvärt trött på allt skräp som släpps om och om igen, (läs COD, battlefield, valfritt EA-spel 1-2-3-4-5 osv).
Så mycket roligare med något helt nytt istället.
"Inside" tex hade jag helt klart köpt gärna till fullpris, om dom ens behagat släppa det på retail och inte bara digitalt

Medlem

Dags och komma med ett ordentligt Metroid nu ffs

KoP
Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av StraxDax:

Mario, Metroid och Zelda.
Hur länge har Nintendo funnits, 30 år ?
Och har inte. lyckats skapa andra intressanta karaktärer, förutom Starfox då.

De har iallafall lyckats skapa några karaktärer som är starkt förknippade med Nintendo.

Sega har Sonic.

Sony och Microsoft? De har väl inga karaktärer förknippade med sig?

Sony har ju Sackboy och Microsoft Banjo Kazooie (var ju iaf tänk att Banjo skulle bli någon form av maskot en gång i tiden).

Medlem

Ett fett Metroid på det och jag är såld, väldigt intresserad av deras nya konsol då jag har funderat på något Gameboy-liknande när jag pendlar till och från jobbet!

Medlem

Kanske nåt sånt här i denna stilen hade varit nice

Medlem

Hatar förresten inte tanken på NX. Det kan vara ett rätt smart move att inte göra exakt som de andra. Kanske kan det vara tufft att få typ EA med på båten, men samtidigt kan ju ett riktigt bra pris på hårdvaran locka tillbaka kids och barnfamiljer som tröttnat på telefoner och surfplattor.

Kompetens kring spelutveckling på Linux/ARM/Android finns ju också lite varstans, även hos större studios och ska den köra tegra så behöver spelen knappt ens portas. Kan bli ett bra köp till barnen, så kör jag vidare på PC.

Finns i dagsläget väldigt lite som lockar mig med PS4 och Xbone när man har en bra gamingburk och steam link. Scorpio verkar ju nice, men att låta min 3770k-burk känna på ett 1170 nästa år verkar som en bättre investering då jag annars behöver investera i en vettig laptop för jobb utöver en sannolikt rätt dyr premiumkonsoll.

Sannolikheten är väl stor att de kommer att stödja vulkan (då tegra var först ut där) och då skalar ju spelen rätt bra baserat på prestanda.

Men pris kommer bli sjukt viktigt.

Medlem
Skrivet av Stadigast:

Hatar förresten inte tanken på NX. Det kan vara ett rätt smart move att inte göra exakt som de andra. Kanske kan det vara tufft att få typ EA med på båten, men samtidigt kan ju ett riktigt bra pris på hårdvaran locka tillbaka kids och barnfamiljer som tröttnat på telefoner och surfplattor.

Kompetens kring spelutveckling på Linux/ARM/Android finns ju också lite varstans, även hos större studios och ska den köra tegra så behöver spelen knappt ens portas. Kan bli ett bra köp till barnen, så kör jag vidare på PC.

Finns i dagsläget väldigt lite som lockar mig med PS4 och Xbone när man har en bra gamingburk och steam link. Scorpio verkar ju nice, men att låta min 3770k-burk känna på ett 1170 nästa år verkar som en bättre investering då jag annars behöver investera i en vettig laptop för jobb utöver en sannolikt rätt dyr premiumkonsoll.

Sannolikheten är väl stor att de kommer att stödja vulkan (då tegra var först ut där) och då skalar ju spelen rätt bra baserat på prestanda.

Men pris kommer bli sjukt viktigt.

Är det smart att inte göra som alla andra ?
Ja wii u ville ju många ha, eller ?

Medlem
Skrivet av StraxDax:
Skrivet av Stadigast:

Hatar förresten inte tanken på NX. Det kan vara ett rätt smart move att inte göra exakt som de andra. Kanske kan det vara tufft att få typ EA med på båten, men samtidigt kan ju ett riktigt bra pris på hårdvaran locka tillbaka kids och barnfamiljer som tröttnat på telefoner och surfplattor.

Kompetens kring spelutveckling på Linux/ARM/Android finns ju också lite varstans, även hos större studios och ska den köra tegra så behöver spelen knappt ens portas. Kan bli ett bra köp till barnen, så kör jag vidare på PC.

Finns i dagsläget väldigt lite som lockar mig med PS4 och Xbone när man har en bra gamingburk och steam link. Scorpio verkar ju nice, men att låta min 3770k-burk känna på ett 1170 nästa år verkar som en bättre investering då jag annars behöver investera i en vettig laptop för jobb utöver en sannolikt rätt dyr premiumkonsoll.

Sannolikheten är väl stor att de kommer att stödja vulkan (då tegra var först ut där) och då skalar ju spelen rätt bra baserat på prestanda.

Men pris kommer bli sjukt viktigt.

Är det smart att inte göra som alla andra ?
Ja wii u ville ju många ha, eller ?

Nej, men att komma med en high-performancekonsoll för 5000 spänn nu är knappast en jättebra idé. Marknaden där kan mycket väl vara mättad. Vi får se. Det kan finnas en poäng i att snarare närma sig mobilspel och satsa på billig hårdvara. Jag kan definitivt se mig själv köpa den. Framförallt till mina barn.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Exxo:
Skrivet av StraxDax:

Mario, Metroid och Zelda.
Hur länge har Nintendo funnits, 30 år ?
Och har inte. lyckats skapa andra intressanta karaktärer, förutom Starfox då.

De har iallafall lyckats skapa några karaktärer som är starkt förknippade med Nintendo.

Sega har Sonic.

Sony och Microsoft? De har väl inga karaktärer förknippade med sig?

Sony har ju Sackboy och Microsoft Banjo Kazooie (var ju iaf tänk att Banjo skulle bli någon form av maskot en gång i tiden).

Banjo Kazooie var Rare (och i förlängningen Nintendo på den tiden). Microsoft fick inte sina klor på det förrän långt senare.

1
Skriv svar