Ja, Battleborn floppade – men ägarna ger inte upp

Robot
Medlem
Ja, Battleborn floppade – men ägarna ger inte upp

"Skriva hem om". Den har jag aldrig hört förut


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Helt klart intresserad om f2p

Medlem

Årets otur eller bara klantig research som gjorde att de släppte i samma veva som blizzard?

Medlem

Another one bites the F2P dust

Medlem

För mig räcker det att en viss Randy står bakom spelet. Jag hade full förståelse för DNF men inte för ACM. Det var ett spel de själva valde att kontakta Sega om och det som visades upp på E3 var ett helt annat spel. När en utvecklare agerar på det sätt Gearbox har gjort så förlorar de i mina ögon allt förtroende som de har haft innan.

Medlem

Jag tycker Battleborn är riktigt skoj. Har spelat det mer än Overwatch.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Apministern:

"Skriva hem om". Den har jag aldrig hört förut

Svenglishska, do you snack it?

Medlem
Skrivet av ubn87:

Årets otur eller bara klantig research som gjorde att de släppte i samma veva som blizzard?

Grejen är den att det kan vara bra att släppa ett spel samtidigt som en annan hypad liknande titel, om man lyckas nischa sig på rätt sätt.

Medlem

Lär ju inte bli F2P innan season pass materialet är släppt.

Hur många är det ens som spelar evolve fortfarande efter f2p?

Testade det ett par dagar men insåg vilket tråkigt spel det är.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Lär ju inte bli F2P innan season pass materialet är släppt.

Hur många är det ens som spelar evolve fortfarande efter f2p?

Testade det ett par dagar men insåg vilket tråkigt spel det är.

Jag och mina polare har börjat lira (Evolve) nu igen efter F2P och kan säga att spelat är extremt mycket mer underhållande vs innan F2P. Monster har blivit balanserade, ett exempel: Wraith som var helt trasig förut, är inte osynlig längre.

Men bästa nu är att i och med att spelet är populärare nu mer än någonsin, så är matchmaking mycket bättre att para folk som är på samma nivå. Förut kunde man ju möta en 12 åring som nöter Elder Kraken 14 timmar om dagen som slaktar laget på level 1

KoP
Medlem
Skrivet av Apministern:

"Skriva hem om". Den har jag aldrig hört förut

Du har aldrig hört uttrycket: "Det var inte mycket att skriva hem om"? :S

Medlem

Surt för polaren som köpte det för fullpris vid release. Hoppas faktiskt det rycker upp sig, då jag gillar konceptet men såg att folk helt enkelt inte spelade det.

Medlem

Btw vet inte om "floppade" är synonymt med "its performance in the market has been below our expectations". Blir lite förvrängande för en slagkraftig rubrik osv.


signatur

subterranean homesick alien

Redaktör
Skrivet av Preed:

Btw vet inte om "floppade" är synonymt med "its performance in the market has been below our expectations". Blir lite förvrängande för en slagkraftig rubrik osv.

Spelet har enligt Steam Charts som mest haft kring 1500 spelare regelbundet den senaste tiden. Det gör att det som bäst ligger kring plats 100 för listan över mest poulära Steam-spel. Med tanke på att det marknadsfördes ganska hårt vid lanseringen är jag rätt säker på att Take-Two inte tänker stämma oss för att vi kallar det en flopp.


signatur
Medlem

Nja, inte riktigt min typ av spel, tröttnar snabbt och det krävs mer än några timmars spelande för att bli bra på ett sånt här spel.

Skrivet av Svinfet:
Skrivet av Apministern:

"Skriva hem om". Den har jag aldrig hört förut

Svenglishska, do you snack it?

Ett helsvenskt uttryck som betyder ung. att det inte levde upp till förväntningarna, så det inte är något att skryta om.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem

Frågan är hur länge populariteten för evolved håller i sig. Det har gått från 40k spelare till 10k spelare på en månad. Undrar hur det ser ut om ytterligare 2-3 månader.


signatur

???????????????

Medlem
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av Apministern:

"Skriva hem om". Den har jag aldrig hört förut

Svenglishska, do you snack it?

Vad har engelska med detta att göra, förutom att ordspråket är detsamma på dom båda språken?

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Apministern:

"Skriva hem om". Den har jag aldrig hört förut

Du har aldrig hört uttrycket: "Det var inte mycket att skriva hem om"? :S

Nope. I mitt försvar så är jag rätt ung


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Preed:

Btw vet inte om "floppade" är synonymt med "its performance in the market has been below our expectations". Blir lite förvrängande för en slagkraftig rubrik osv.

Spelet har enligt Steam Charts som mest haft kring 1500 spelare regelbundet den senaste tiden. Det gör att det som bäst ligger kring plats 100 för listan över mest poulära Steam-spel. Med tanke på att det marknadsfördes ganska hårt vid lanseringen är jag rätt säker på att Take-Two inte tänker stämma oss för att vi kallar det en flopp.

Är dock bara statistik från PC versionen. Är det lika stor flopp på konsol?
Har spelat det och är snart level 100 på ps4 och känns inte som om det är så lite spelare.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Problemen är att gearbox inte kan göra underhållande spelmekanik och vågar aldrig satsa på något utanför sin komfortzon. Battleborne är en ur mängden moba shooters som egentligen inte erbjuder något unikt nytänk.

Det är tyvärr det samma med borderlands. Ända anledningen jag köper spelen är pga. Humorn och Coop. Spelmekaniken är ganska mediokert och långtråkig annars.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Idono:

Battleborne är en ur mängden moba shooters som egentligen inte erbjuder något unikt nytänk.

Håller inte med. IMO är Battleborn det enda spelet som faktiskt lyckats göra en MOBA-shooter där både actionspel/shooter samt MOBA får tillräckligt med utrymme. Overwatch och Paladins är mest bara shooters. Smite & Paragon är mest bara MOBA med ett annat kameraperspektiv/input. Medans Battleborn faktiskt är en Shooter och är en MOBA.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Trist när det går sämre för saker som egentligen är bra bara för att konkurrenter släpper samtidigt. Det kan vara spel som här, men även saker som årets Oscar eller senaste generationens grafikkort.

Gnällkuk
Skrivet av Apministern:
Skrivet av KoP:
Skrivet av Apministern:

"Skriva hem om". Den har jag aldrig hört förut

Du har aldrig hört uttrycket: "Det var inte mycket att skriva hem om"? :S

Nope. I mitt försvar så är jag rätt ung

Utan att veta så antar jag att uttrycket är väldigt gammalt och härmstammar från tiden då telefoner ännu inte uppfunnen då man skrev brev hem till familjen om man befann sig långvarigt på annan ort eller emigrerat till ett annat land.

Brev skrev och skickade man kanske inte så ofta så när man väl gjorde det så fick skrev man ned det intressanta och som man upplevt gjort ett starkt intryck, således kanske ett misstag man gjort, t ex i sitt arbete eller liknande, skämtsamts sades bland kamrater "att det där är inget att skriva hem om" eller om man på fyllan fått med sig hem en mindre attraktiv kvinna eller dylikt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Misstaget de gjorde var att försöka tilltala för många målgrupper, hade de haft fokus på MOBA och lagt all energi på det hade de garanterat lyckats.

Medlem

Borderlands 3

That is all.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Tb måste vara besviken, han gjorde vad han kunde.. ;-P


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Vad är Battleborn för något?


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Tråkigt, tycker själv att spelet är riktigt kul och köpte Deluxeutgåvan för att stödja dem trots att jag redan från början visste att Ocerwatch skulle tillintetgöra BB. Trodde dock inte att det skulle gå riktigt så här illa även om det går helt okej att hitta spel på X1an

Medlem
Skrivet av Preed:

Btw vet inte om "floppade" är synonymt med "its performance in the market has been below our expectations". Blir lite förvrängande för en slagkraftig rubrik osv.

Ingen företagsledare vill erkänna utåt att deras produkt är en flopp. Därför försöker man få det att låta så bra som möjligt när man talar med media. Jag tror även att 2K är fullt medvetna om att Gearbox och Pitchfords dåliga rykte dragit ner försäljningen en del, vilket de naturligtvis inte heller kan säga rakt ut.

12
Skriv svar