Outcast-remake släpps i mars nästa år

Robot
Outcast-remake släpps i mars nästa år
Medlem
Outcast-remake släpps i mars nästa år

Laddade just ner originalet från GoG.

What a twist.

Medlem
Inaktiv

Har inte spelat orginalet men det här ser bra ut. Har hört mycket gott om Outcast.

Medlem

Jag frågade för några dagar sedan på deras steamforum om dom kunde tänka sig att lägga till en FOV slider i en framtida uppdatering, och då sa community managern att dom inte skulle släppa fler uppdateringar till 1.1 versionen för att dom höll på med något "stort och Outcast relaterat", men han kan inte gå in på mer detaljer.

Jaha tänkte jag, snubben bekräftade att kickstarter versionen kommer komma iallafall, och han tror inte att folk listar ut det från hans lite övertydliga kommentar.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Jag frågade för några dagar sedan på deras steamforum om dom kunde tänka sig att lägga till en FOV slider i en framtida uppdatering, och då sa community managern att dom inte skulle släppa fler uppdateringar till 1.1 versionen för att dom höll på med något "stort och Outcast relaterat", men han kan inte gå in på mer detaljer.

Jaha tänkte jag, snubben bekräftade att kickstarter versionen kommer komma iallafall, och han tror inte att folk listar ut det från hans lite övertydliga kommentar.

Att kickstarterprojektet blev av är ju sen gammalt, se länk i artikeln.

Men kul att den blev av, var lite orolig när de inte gjort nåt livstecken på hela sommaren!

k3m
Medlem

alltid velat spela det här sen det kom till min kännedom. men då var det försent för mig. jag kunde inte spela det. det hade blivit för gammalt. jag missade lanseringen. men det här kommer jag gladeligen spela i genom

Quake-konnässsör

Har fortfarande kvar kartonger av detta spel. Då från den tiden man fick en låda som var 40x30x10cm istället för dagens fodral. Spel tog plats då, eller ja, kartongerna gjorde det i alla fall.

Spelet var otroligt underhållande när man tog och installerade det på sin nya dator, som man hade tvingat föräldrarna att köpa. Lider fortfarande av det till dagens datum, med hjälp av ständig datorsupport, men det är en annan historia.

Spelet var revolutionerande för sin tid, men klarar det till dagens standard? Kanske enbart lever på gamla minnen. Ska bli roligt och se när detta blir klart

k3m
Medlem
Skrivet av almblad:

Har fortfarande kvar kartonger av detta spel. Då från den tiden man fick en låda som var 40x30x10cm istället för dagens fodral. Spel tog plats då, eller ja, kartongerna gjorde det i alla fall.

Spelet var otroligt underhållande när man tog och installerade det på sin nya dator, som man hade tvingat föräldrarna att köpa. Lider fortfarande av det till dagens datum, med hjälp av ständig datorsupport, men det är en annan historia.

Spelet var revolutionerande för sin tid, men klarar det till dagens standard? Kanske enbart lever på gamla minnen. Ska bli roligt och se när detta blir klart

jag är superpeppad på det här o två av mina favoritspel (Fallout2, Baldurs gate2) än i dag, är från den tiden. med det vill jag säga att om det finns en dagsstandard på spel, då är den undermålig.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Har inte spelat orginalet men det här ser bra ut. Har hört mycket gott om Outcast.

Helt klart ett av mina favoritspel när jag var yngre

Medlem

Helt fantastiskt spel långt före sin tid. Det var så spännande att följa utvecklingen och sen makalöst att spela.

Medlem

Minns när jag körde demot och hur imponerande det var. Novalogics motor är än idag en av de bästa som skapats för spel som inte använder 3D-kort och Outcast är nog ett bevis på detta då jag inte kört något annat spel som kommer i närheten, rent grafiskt.

Blev ett köp för några år sedan när spelet var med i en rea på GoG, har dock inte spelat det men det får nog bli att köra igenom det innan denna remake är klar.

Till er som inte testat Outcast, det här spelet är än idag ansett som ett av de bästa som gjorts. Spelet blev väldigt omtalat för just grafiken men även AI´n, går att köpa på GoG och det släpptes som sagt ett demo på det som borde gå att ladda ner om man är osäker eller bara vill testa det.

Medlem

Fy fasen vad kul det ska bli. Älskade spelet när det kom, helt klart ett av favoritspelen genom alla år.
Kommer ihåg hur imponerad man blev av voxel-grafiken med mitt då nyinförskaffade Matrox G400 :).
Fullkomligt älskade storyn o det blev ju inte sämre då man är sciFi-nörd.
Det var tider det haha.

Medlem

Ett av de mäktigaste spelen med den mäktigaste musiken som gjorts.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

outcast outtakes <3

1
Skriv svar