Deus Ex: Mankind Divided

Robot
Deus Ex: Mankind Divided

Framtiden är en dyster, men rolig, lekplats. Joakim Kilman har besökt en dystopi med tamt budskap och underhållande gameplay.

#deus-ex-human-revolution-1, #deus-ex-mankind-divided, #eidos-montreal, #alpha-protocol


Medlem
Deus Ex: Mankind Divided

Hur pass bra flyter spelet på en PC? Känns det väloptimerat och polerat i den aspekten?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Tråkigt ändå, Man fick verkligen känslan, från diverse trailers, att spelet skulle ha en tung konflikt, med tunga val, mellan människor och "maskiner". Det blir säkert kul ändå, men en bra story är alltid kul.


signatur

K9
:.:

KoP
Medlem

Vet nog hur det kommer sluta när jag försöker spela stealth i Deus Ex. -_- Tålamodet tar slut och guns blazing.

Medlem
Citat:

...På sätt och vis är det nästan tacksamt att Mankind Divided inte försöker sig på att säga så mycket om politiskt sprängkraftiga ämnen, med tanke på att reklamkampanjerna bland annat har slängt sig med billiga referenser till apartheid och black lives matter-rörelsen. Just den sortens övertydliga, missriktade och predikande allegorier kan lätt sänka en science fiction-värld och reducera den till en genomskinlig kuliss. Men visst är det synd att spelet i slutänden inte har något att säga om de i grund och botten engagerande och komplicerade teman det tar upp...

Få spel som någonsin verkligen gått in på djupet på sådana här frågor som ankyter till verkligheten, förutom ett spel.

(21min in och frammåt)

Skribent
Skrivet av Puscifer:

Hur pass bra flyter spelet på en PC? Känns det väloptimerat och polerat i den aspekten?

Jag spelade Xbox One-versionen. Den hade lite ojämn framerate, men efter en patch har jag inte märkt av det mer så förhoppningsvis löste den det.

Skribent
Skrivet av Sapiens:
Citat:

...På sätt och vis är det nästan tacksamt att Mankind Divided inte försöker sig på att säga så mycket om politiskt sprängkraftiga ämnen, med tanke på att reklamkampanjerna bland annat har slängt sig med billiga referenser till apartheid och black lives matter-rörelsen. Just den sortens övertydliga, missriktade och predikande allegorier kan lätt sänka en science fiction-värld och reducera den till en genomskinlig kuliss. Men visst är det synd att spelet i slutänden inte har något att säga om de i grund och botten engagerande och komplicerade teman det tar upp...

Få spel som någonsin verkligen gått in på djupet på sådana här frågor som ankyter till verkligheten, förutom ett spel.

https://www.youtube.com/embed/rxOKEsBx4NU

(21min in och frammåt)

Gillar verkligen Ross och hans game Dungeon.
Och ja, första Deus Ex var grymt.

Medlem

Älskade Human Revolution, så det hade nästan blivit ett köp oavsett betyg, men det här verkar väldigt lovande!

Hur stort är området man kan röra sig på jämfört med Human Revolution?

Medlem

Bra recension blir nog ett köp av detta, halvkasst slut kan man väl leva med.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av absimilard:

Tråkigt ändå, Man fick verkligen känslan, från diverse trailers, att spelet skulle ha en tung konflikt, med tunga val, mellan människor och "maskiner". Det blir säkert kul ändå, men en bra story är alltid kul.

Att Kilman inte var särskilt imponerad av storyn behöver ju dock inte betyda att den inte faller någon annan i smaken.

Medlem

Kan inte lönen komma snart......

k3m
Medlem

Visst minns jag Alpha Protocol. En oslipad diamant är spelet. Hade Obsidian släppt det när det var färdigt, så hade det fått bättre omdömen o därmed sålt bättre o vi hade fått en uppföljare. För Alpha protocol är riktigt bra, även med alla buggarna. Det är ju Obsidian som gjorde det oxå har jag för mig

Skribent
Skrivet av k3m:

Visst minns jag Alpha Protocol. En oslipad diamant är spelet. Hade Obsidian släppt det när det var färdigt, så hade det fått bättre omdömen o därmed sålt bättre o vi hade fått en uppföljare. För Alpha protocol är riktigt bra, även med alla buggarna. Det är ju Obsidian som gjorde det oxå har jag för mig

Håller med. Jag gillade det också, trots buggar och halvdana strider. Mankind Divided är klart mer slipat, dock. Men inte lika underhållande karaktärer. Den biten är ju Obsidian bra på.

Skrivet av crazyrobban:

Älskade Human Revolution, så det hade nästan blivit ett köp oavsett betyg, men det här verkar väldigt lovande!

Hur stort är området man kan röra sig på jämfört med Human Revolution?

Mankind Divided är klart större, skulle jag säga. Finns mer att göra och se.

Högt betyg överlag. Trevligt att läsa.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Den stora frågan är ju musiken, är den i närheten av att vara lika bra som i Human Revolution?

Medlem

Tisdag får gärna komma imån istället :/

Medlem

Hur är slutet av spelet, som Witcher där man får ett slut beroende på val man gjort, eller är det mer som förra Deus Ex/ME3 där man får "välja" slut i sista sekvensen?

Medlem
Skrivet av k3m:

Visst minns jag Alpha Protocol. En oslipad diamant är spelet. Hade Obsidian släppt det när det var färdigt, så hade det fått bättre omdömen o därmed sålt bättre o vi hade fått en uppföljare. För Alpha protocol är riktigt bra, även med alla buggarna. Det är ju Obsidian som gjorde det oxå har jag för mig

Deus Ex
Utvecklare Eidos Montreal
Utgivare Square Enix

Medlem
Skrivet av Map-pen:
Skrivet av k3m:

Visst minns jag Alpha Protocol. En oslipad diamant är spelet. Hade Obsidian släppt det när det var färdigt, så hade det fått bättre omdömen o därmed sålt bättre o vi hade fått en uppföljare. För Alpha protocol är riktigt bra, även med alla buggarna. Det är ju Obsidian som gjorde det oxå har jag för mig

Deus Ex
Utvecklare Eidos Montreal
Utgivare Square Enix

Läs artikeln.

Medlem

FZ levererar en riktigt bra recension! Ser fram emot tisdag!


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Ambassadör
Xbox

Noooo, jag vill ha bra story.


signatur

Jump in.

Medlem

Jag minns Alpha Protocol och jag gillade det!

Medlem

Om man inte kan något om storyn, kan man köpa detta spel tror ni? Orkar inte spela de tidigare spelen.

Medlem

Jag gillade en hel del med förra spelet men måste säga att jag är lite trött på Adam Jensen.. känns inte som om han fick utveckla någon direkt personlighet. Sen tror jag hans historia tog slut i slutet på förra.. skulle gärna sett möjlighet till ny huvudkaraktär..

Medlem

Alpha protocol var underbart

Medlem

Angående jämförelsen; Har spelet mer gemensamt med Alpha Protocol än det ursprungliga Deus Ex?

Medlem

Fin recension, Kilman. Får bli Deus ex till julen senare då det finns andra spel just nu, hehe.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Enligt vad jag läst av förhandstittar så är det väldigt dålig prestanda i spelet. Att det precis nådde 60 fps med ett gtx 1080 i 1080p (!?).Så jag vill gärna se lite prestanda- rapporter.

Gen
Medlem
Skrivet av Mytos:

Enligt vad jag läst av förhandstittar så är det väldigt dålig prestanda i spelet. Att det precis nådde 60 fps med ett gtx 1080 i 1080p (!?).Så jag vill gärna se lite prestanda- rapporter.

Det var utan Day 1 patchen om jag förstått det rätt. Finns en video där de testar alla fyra prestandalägena i 1080p på en 6700K med ett GTX1080 och när de körde på Ultra kom de oftast bara upp i runt 45fps vilket självfallet är katastrof. Sådan fps förväntar man sig på 4K.

Medlem
Skrivet av Mytos:

Enligt vad jag läst av förhandstittar så är det väldigt dålig prestanda i spelet. Att det precis nådde 60 fps med ett gtx 1080 i 1080p (!?).Så jag vill gärna se lite prestanda- rapporter.

Jag har ca 75 fps på High med ett 970, 16 GiB RAM och 4670K. Duger gott åt mig. Min kompis får ca 60 fps på max med 980 Ti, 16 GiB RAM och 4690K.

Uppdatering: Det laggar väldigt mycket på vissa ställen och det har kraschat ett par gånger.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

12
Skriv svar