Funkar No Man's Sky bättre? Nu kan du få veta varför

Robot
Funkar No Man's Sky bättre? Nu kan du få veta varför
Medlem
Funkar No Man's Sky bättre? Nu kan du få veta varför

Patchen har inneburit en stor prestandaökning för mig så jag är nöjd. Inget stuttering eller fryslagg som jag tidigare hade, CPU load har gått ner betydligt samtidigt och fps ligger konstant så det känns mjukt och fint. Sedan att jag redan känner att jag har sett och gjort allt efter 10 timmar är ju en annan femma

Medlem

är det bara jag som inte kan spara efter att jag reloadat en tidigare sparing. Detta e på ps4.

Medlem

Det har börjat fungera något bättre, men istället så kan man sitta och spela när det bara stänger ned istället. Speciellt underbart när du hittat en bra planet och hoardat resurser i 40 minuter.

*suck*

Releasehästryttare

Hade förväntat mig att Hello games tagit pengarna och byggt ett riktigt rymdskepp vid det här laget och lämnat vår planet för allt de ljög om att spelet skulle innehålla men inte höll upp till.

Medlem

Efter senaste patchen startar inte ens spelet på steam. Tusentals har samma problem.

Medlem

Kan ju tycka att ett spel för det priset, borde ha fungerat bättre från start. dom hade dessutom sluppit 70% av all "rage" som PC-spelarna hade.
Men ja, jag vet "tiny team" osv...

Medlem

Sorgligt det här. Särskilt att de behövde ta bort spelfunktioner och delar av spelet för att få ut det i tid. Det är aldrig en bra idé. Spel tar tid och särskilt spel som är lika stora som ett universum!

Kolla hur Frontier gjorde med Elite Dangerous. De släppte ett väldigt "ytligt" spel - men med god grund och stor galax. E-D hade goda spelmekaniker, men var ärligt talat ett ganska "grunt" spel. Nu lägger de till saker varje år och det blir bara bättre och bättre. Dessutom kör de alltid Beta-test innan.

Ta litet lärdom av etablerade och erfarna utvecklare, Hello Games! Ni har en bra idé här, men det är för stort och ambitiöst spel för att kasta ut efter ca. 4 år!


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem

Fan... No mans sky är Peter Molyneux om igen. Lova massor. Hålla knappt hälften.

Säger massor om hype och spelet.

Fan hade Ubisoft eller EA gjort detta hade det varit massiv shitstorm över hela internet. =/

Medlem

Spelet funka mer eller mindre perfekt för mig dag ett, sen dess har patch efter patch förstört spelet för mig. Nu är det inte längre spelbart då nu laddar/genereras världen så långsamt att det är löjligt. Hur kul är det att spela ett spel där man ser hur allt 10 meter framför en måste genereras och laddas in, ibland flera gånger. Hade inget sånt problem alls innan senaste patchen, så nej jag tror en till patch bara kommer göra det värre för det är vad dom gjort so far. Börjar tvivla på deras förmåga att koda något fungerande alls.

Gen
Medlem

Jag tycker spelet fungerat bra men något jag inte blir av med är stuttering pga shader cache. Händer som tur var väldigt sällan men ändå (endast på planeter).

Trista är att det inte finns mycket att göra när man väl köpt eller hittat ett stort skepp, skaffat över 100 exo inventory samt löst det bästa bältet.

Medlem

Nå man kan inte anklaga dom för att överge spelet.
Dom verkar ju jobba på hårt iaf med att försöka fixa.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Spelade flera timmar varje dag första veckan efter släppet, men inte rört det på ett par dagar nu. Ställde mig själv frågan varför jag spelade det. Man landar på en planet i tron om att detta ska vara den man sökt efter hela tiden, men nepp, nåt fattades eller så var naturen död eller nåt. Nästa kanske är bättre säger man till sig själv och åker vidare efter att man fyllt motorn med resurser igen. Men inte heller denna planeten hade allt för att göra mig tillfredsställd. Och så fortsätter det. Känns som att det går ut på att bara maxa inventory space, men för vilken anledning?
Nu kommer folk säga att själva upptäckandet är spelet i sig, men va fan, efter 20 solsystem så känns det som man sett det flesta liksom. Lite olika djur och blommor och diverse stenformationer som ändras.
Innan jag fortsätter spela så känner jag att dom behöver lägga in mer content än det som finns just nu. Dom har en bra bas att bygga på.

Medlem

Efter att ha sett Angry Joe's review så borde ju någon stämma dem. Helt ärligt, falsk marknadsföring på hög nivå.

Medlem

Min dröm är att de lägger till större skepp som man tillsammans kan köra/hantera med andra coop spelare. Dessa kan ha stort utrymme och uppgraderingsmöjligheter samt en hangar som man kan utgå ifrån. Ha det som laddnings/sparningspunkt och låta det skeppet gå att byga ut.

Medlem

Redan lagt det på hyllan. Grindade för att komma till mitten av galaxen. Besvikelsen var enorm och ångrar att jag la så mkt tid på det när det var så buggigt och nu med facit i hand -- tomt.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av employed:

Fan hade Ubisoft eller EA gjort detta hade det varit massiv shitstorm över hela internet. =/

Det är massiv shitstorm över hela internet...

Medlem
Skrivet av Salsius:

Innan jag fortsätter spela så känner jag att dom behöver lägga in mer content än det som finns just nu. Dom har en bra bas att bygga på.

Precis vad jag tänkte. De får gärna patcha och fylla på med content ett tag. Jag kan lugnt vänta.

Om de bygger vidare och det går åt rätt håll så köper jag nog spelet omkring nästa sommar.

Medlem
Skrivet av Devan:

Hade förväntat mig att Hello games tagit pengarna och byggt ett riktigt rymdskepp vid det här laget och lämnat vår planet för allt de ljög om att spelet skulle innehålla men inte höll upp till.

... Angry review link...

Har aldrig sett Joe så arg =O

FM-guru
F.d. Sisyr

Man undrar ju vad som har gått snett egentligen. Jag har svårt att tänka mig att denne Sean Murray bara blankt ljugit om allt hela tiden under flera år. Daniel Day Lewis hade för fan inte klarat av att hålla en sån övertygande mask under så lång tid.

Om jag får gissa så är det en blandning av oärlighet, dålig kommunikation, bristfällig kompetens och ett alldeles för involverat Sony som ville casha in så mycket och snabbt som möjligt.

Medlem
Skrivet av Hello Games:

CRASH AFTER WARPING...has now been resolved.

De till och med ljuger i patch notes =P även om jag bara varit med om tre CTD's sedan lanseringen så var just Crash after Warping det som hände mig i morse.

Jag har inte sett allt material som hypat upp spelet (som Angry joe visar t.ex.) så jag hade inte så stora förhoppningar som tur var, men det känns helt klart som en discount minecraft in space.
Med dimension warp modden och ööh Space travel modden (bygga raketer, ta sig till månen etc) till Minecraft så har man redan där ett större och mer utbyggt spel än NMS i princip.

Om de sedan även tänker ta betalt för DLC till NMS så får de minst göra 2-3 år med gratis saker till NMS innan de trycker på stora Pay4shit knappen. Annars lär väl Sean verkligen behöva livvakter.

Medlem
Skrivet av employed:

Fan... No mans sky är Peter Molyneux om igen. Lova massor. Hålla knappt hälften.

https://www.youtube.com/embed/A8P2CZg3sJQ

Säger massor om hype och spelet.

Fan hade Ubisoft eller EA gjort detta hade det varit massiv shitstorm över hela internet. =/

Wow vilket arsle han framstår som. Sitter och ljuger om allt möjligt. Vilket skitspel!

1
Skriv svar