Bikini-spelet Dead or Alive: Extreme 3 i VR är precis så gubbsjukt som väntat

Robot
Bikini-spelet Dead or Alive: Extreme 3 i VR är precis så gubbsjukt som väntat

Det finns säkert inslag av volleyboll någonstans.

#dead-or-alive-extreme-3


Medlem
Bikini-spelet Dead or Alive: Extreme 3 i VR är precis så gubbsjukt som väntat

Fick en liten "de som tycker olika är idioter" känsla från artikeln. Finns kanske folk som gillar DoA som fighting spel, varför trycka ned dem? Känns ganska oprofessionelt.
Kan fatta att man gör det i kommentarerna men håll gärna artiklarna lite objektiva.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Kleptoman:

Fick en liten "de som tycker olika är idioter" känsla från artikeln. Finns kanske folk som gillar DoA som fighting spel, varför trycka ned dem? Känns ganska oprofessionelt.
Kan fatta att man gör det i kommentarerna men håll gärna artiklarna lite objektiva.

Alla har sin personliga smak men köper man spel som DoA behöver man ju inte hymla om att fightingen, eller volleybollspelandet, bara är en del av upplevelsen man är ute efter. Och jag håller med dig men när det gäller sådana här titlar, vars VR-läge bara spinner vidare på deras designfilosofi kostar vi på oss att raljera.


signatur
Medlem

DOA är dock bra fighting spel, ni syftar på extreme 3 vilket inte ens är ett fighting spel?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Vercadi:

DOA är dock bra fighting spel, ni syftar på extreme 3 vilket inte ens är ett fighting spel?

Nej, det är "volleyboll".


signatur
Medlem

Naaw stackars feminister...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Dunderhoken:

Naaw stackars feminister...

Att tycka ett spel där bröst- och rumpfysik är i fokus är smått gubbsjukt har inte så mycket med feminism att göra.


signatur
Medlem

Fast eftersom det verkar vara till 99% omöjligt att få tag på en flickvän i dagens samhälle så är ju inte intresset av såna här spel speciellt förvånande..


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem

Tänk er 20-30 år till med denna utveckling

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Dunderhoken:

Naaw stackars feminister...

Att tycka ett spel där bröst- och rumpfysik är i fokus är smått gubbsjukt har inte så mycket med feminism att göra.

Att kalla saker för gubbsjukt är typiskt omanligt, d v s feministiskt.

Medlem

I just lost all my words


signatur

Cheaters will hunt him. Because he can take it. Because he's not our hero. He's a silent gamer, a silent banhammer. A Real, Gamer.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Dunderhoken:

Naaw stackars feminister...

Att tycka ett spel där bröst- och rumpfysik är i fokus är smått gubbsjukt har inte så mycket med feminism att göra.

Att kalla saker för gubbsjukt är typiskt omanligt, d v s feministiskt.

Jag tror du precis vann distriktmästerskapet i polarisering.


signatur
Medlem

Eftersom, på grund av så kallade feminister, DOA spelen inte släps i europa längre så finns det grund i att klaga på tonen i artikeln. Obs. Ingen konspirations teori eftersom det är bekräftat av utvecklarna.

Aldrig spelat spelen och är ointresserad av dem men tycker ändå att de ska få finnas.

Bt
Medlem
Skrivet av Araxnoid:

Fast eftersom det verkar vara till 99% omöjligt att få tag på en flickvän i dagens samhälle så är ju inte intresset av såna här spel speciellt förvånande..

1. Gå fram till en tjej som ser trevlig ut
2. Sej hej och börja prata om något du är intresserad av
3. Fråga vad hon är intresserad av
4. Repetera tills PROFIT


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Phyrino:

Eftersom, på grund av så kallade feminister, DOA spelen inte släps i europa längre så finns det grund i att klaga på tonen i artikeln. Obs. Ingen konspirations teori eftersom det är bekräftat av utvecklarna.

Aldrig spelat spelen och är ointresserad av dem men tycker ändå att de ska få finnas.

Vi pratar inte om censur. Och Playstation 4 är vad jag vet regionsfri så det är bara att importera spelet.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Dunderhoken:

Naaw stackars feminister...

Att tycka ett spel där bröst- och rumpfysik är i fokus är smått gubbsjukt har inte så mycket med feminism att göra.

Jo, det tycker jag verkar vara en punkt på feministers agenda, liksom att motsatsen sällan påvisas i debatter, dvs när män objektifieras.

Sen vet jag inte om jag skulle använda ordet "gubbsjuk". Det är väl när äldre män tittar/suktar efter yngre tjejer, och spelet vänder sig väl inte nödvändigtvis till just män som är äldre.

Releasehästryttare

Tråkigt att vi män som gillar kvinnor inte kan få några spel.

Detta är ett spel på steam:

http://store.steampowered.com/app/385370

Hade detta spel handlat om kvinnor så hade det ALDRIG kommit in på steam tex, men efter som det sexualiserar män är det helt ok, och det är ju det som många av oss har problem med.

Medlem
Skrivet av Bt:
Skrivet av Araxnoid:

Fast eftersom det verkar vara till 99% omöjligt att få tag på en flickvän i dagens samhälle så är ju inte intresset av såna här spel speciellt förvånande..

1. Gå fram till en tjej som ser trevlig ut
2. Sej hej och börja prata om något du är intresserad av
3. Fråga vad hon är intresserad av
4. Repetera tills PROFIT

Men om hon redan har kille blir det ju rätt pinsamt..


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Dunderhoken:

Naaw stackars feminister...

Att tycka ett spel där bröst- och rumpfysik är i fokus är smått gubbsjukt har inte så mycket med feminism att göra.

Att kalla saker för gubbsjukt är typiskt omanligt, d v s feministiskt.

Jag tror du precis vann distriktmästerskapet i polarisering.

Jag tror du inte riktigt vet vad polarisering innebär. Gissninvsvis tror du också att feminism är samma sak som jämlikhet.

Medlem

Jag spelade DOA4 för fightingen, men det kanske bara jag som är sjuk.

Skrivet av Bulberfoot:

Jo, det tycker jag verkar vara en punkt på feministers agenda, liksom att motsatsen sällan påvisas i debatter, dvs när män objektifieras.

Nja, jag tycker inte riktigtman kan resonera så. Det handlar om vem som är minoritet resp. majoritet. Dessutom är det ingen kille som klagar på att Duke Nukem objektifieras. Det tas bara upp när nån säger att tjejer objektifieras, i nått sorts förskole-argument som tex "Om jag inte får det så får han inte heller" - vilket är ganska ointressant och barnsligt. Generellt sätt bryr sig inte killar eftersom dom är i majoriteten.

Medlem

Som vanligt när det handlar om kvinnor så är det många kränkta i kommetarsfältet.
tycker artikeln stämmer.
DoA är nått som har spårat ut med eller mindre. Snart kliver det över gränsen så det är olämpligt att ens visa på vanliga spelsiter.
Tycker iofs redan nu har det inget här att göra.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

FML
Medlem

Framtiden är här

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Svinfet:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Dunderhoken:

Naaw stackars feminister...

Att tycka ett spel där bröst- och rumpfysik är i fokus är smått gubbsjukt har inte så mycket med feminism att göra.

Att kalla saker för gubbsjukt är typiskt omanligt, d v s feministiskt.

Jag tror du precis vann distriktmästerskapet i polarisering.

Jag tror du inte riktigt vet vad polarisering innebär. Gissninvsvis tror du också att feminism är samma sak som jämlikhet.

Att ställa likhetstecken mellan "omanligt" (vad det nu innebär) och feministiskt är polariserande. Och nej, jag är för jämlikhet men kan samtidigt inte kalla mig feminist då det är ett uttryck som jag anser är alldeles för laddat. Dessutom tolkar alldeles för många det på olika sätt.


signatur
Medlem

Är de nån här som vet om de går att lira GTA i vr?

Inaktiv

Jeez, kommentarsfältet är på samma kränkthetsnivå som Avpixlat snart...

Spela DOA för all del men att tjafsa om att det är sexistiskt... It is. Finns inget att diskutera.

Medlem
Skrivet av Araxnoid:
Skrivet av Bt:
Skrivet av Araxnoid:

Fast eftersom det verkar vara till 99% omöjligt att få tag på en flickvän i dagens samhälle så är ju inte intresset av såna här spel speciellt förvånande..

1. Gå fram till en tjej som ser trevlig ut
2. Sej hej och börja prata om något du är intresserad av
3. Fråga vad hon är intresserad av
4. Repetera tills PROFIT

Men om hon redan har kille blir det ju rätt pinsamt..

Enligt dig är det 99% sannolikhet att hon är singel, så du kan nog gott kosta på dig att ta risken.

Medlem

Alla är helt utom sig när dom tänker på potentialen av VR porr men när det kommer till tamare varianter så går det inte för sig tydligen.

Jag får väl erkänna att videon gjorde mig obekväm men jag tycker inte att spelet inte bör släppas, i så fall får vi börja ta bort spel som det Devan länkade också.

Skrivet av zumo:

Är de nån här som vet om de går att lira GTA i vr?

Det går genom mods och externa program men du kommer förmodligen må ganska illa ganska snabbt då det inte är optimerat för låg latens.

oh boy, GOTY material definitivt.

Medlem
Skrivet av Norrin:

Jag spelade DOA4 för fightingen, men det kanske bara jag som är sjuk.

Skrivet av Bulberfoot:

Jo, det tycker jag verkar vara en punkt på feministers agenda, liksom att motsatsen sällan påvisas i debatter, dvs när män objektifieras.

Nja, jag tycker inte riktigtman kan resonera så. Det handlar om vem som är minoritet resp. majoritet. Dessutom är det ingen kille som klagar på att Duke Nukem objektifieras. Det tas bara upp när nån säger att tjejer objektifieras, i nått sorts förskole-argument som tex "Om jag inte får det så får han inte heller" - vilket är ganska ointressant och barnsligt. Generellt sätt bryr sig inte killar eftersom dom är i majoriteten.

Du får ursäkta men jag förstod inte riktigt ditt inlägg, jag är kanske trögtänkt.
Vilka menar du är i minoritet resp majoritet i det här sammanhanget? Och på vilket sätt skulle det påverka huruvida "gubbsjuk" är ett attribut som feminister verkar reta sig på eller inte?
Ingen kille som klagar på att Duke Nukem objektifieras? Nähä, men mitt problem är när FEMINISTER inte klagar på det, oavsett kön på feministen. Jag tror nämligen att tjejer objektifierar lika mycket som killar när kultur konsumeras.
Men jag håller med dig om att DOA4 visst kan spelas för fightingens skull.

Medlem

De "vanliga" Dead or Alive spelen var väl riktigt bra fightingspel, bröstfysik eller ej?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skriv svar