Nylansering av Geeks Gaming – vi söker admins och spelsugna

Robot
Nylansering av Geeks Gaming – vi söker admins och spelsugna
Medlem
Nylansering av Geeks Gaming – vi söker admins och spelsugna

Vad är fördelarna att använda Teamspeak istället för Discord?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Gnäll, gnäll, gnäll. Men hade hakat på om man hade kört discord.

Medlem

Oooo... detta var intressant! Har dock beslutsångest! Dark Souls har gjort mig beroende och har en tendens att stjäla mina dyrbara speltimmar...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Geeks Gaming

Tjena StrongBad!

Fördelarna är att TS är mer etablerat idag, fler spelare använder det, utvecklarna integrerar TS bättre i spel, man kan ha en struktur med kanaler på ett annat sätt än Discord.

Dock är Discord på stark frammarsch så det kan mycket väl bli framtiden. Finns många lovande features på deras lista. Vi lämnade Mumble för TS och längre fram så kanske Discord blir aktuellt?


signatur

Geeks Gaming huvudadmin - frågor? PM eller via Lan@sweclockers.com :)

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av StrongBad:

Vad är fördelarna att använda Teamspeak istället för Discord?

Skrivet av Kajlie:

Gnäll, gnäll, gnäll. Men hade hakat på om man hade kört discord.

Systemet är på plats sedan många år. TS är heller inget tvång.


signatur
Medlem

Det här tål att funderas på


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Det här tål att funderas på

yup

Medlem
Skrivet av Lannovar:

Tjena StrongBad!

Fördelarna är att TS är mer etablerat idag, fler spelare använder det, utvecklarna integrerar TS bättre i spel, man kan ha en struktur med kanaler på ett annat sätt än Discord.

Dock är Discord på stark frammarsch så det kan mycket väl bli framtiden. Finns många lovande features på deras lista. Vi lämnade Mumble för TS och längre fram så kanske Discord blir aktuellt?

Tycker discord tog världen med storm. Kring lanseringen av Black Desert Online krävde i stort sett alla guilds att man skulle ha discord. Vilket överraskade mig totalt då jag inte ens visste vad det var. Nu idag känns det som att discord har tagit över hela mmo marknaden.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

FML
Medlem

Gillar initiativet starkt! Tyvärr börja man plugga om en månad så blir inte mycket till över för spelande :/

Discord är bra, men har fördomar mot de för att de är JavaScript

Geeks Gaming
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Lannovar:

Tjena StrongBad!

Fördelarna är att TS är mer etablerat idag, fler spelare använder det, utvecklarna integrerar TS bättre i spel, man kan ha en struktur med kanaler på ett annat sätt än Discord.

Dock är Discord på stark frammarsch så det kan mycket väl bli framtiden. Finns många lovande features på deras lista. Vi lämnade Mumble för TS och längre fram så kanske Discord blir aktuellt?

Tycker discord tog världen med storm. Kring lanseringen av Black Desert Online krävde i stort sett alla guilds att man skulle ha discord. Vilket överraskade mig totalt då jag inte ens visste vad det var. Nu idag känns det som att discord har tagit över hela mmo marknaden.

När vi lämnade Mumble för TS så fanns inte Discord tyvärr men vi pratade faktiskt i somras om vilka möjligheter Discord har. Kommer kika på det igen under höstens interna möten, utvecklarna verkar jobba hårt.


signatur

Geeks Gaming huvudadmin - frågor? PM eller via Lan@sweclockers.com :)

Medlem

Kanske svårt att säga en tidsuppskattning, men som administratör förväntas man vara aktiv en viss tid per dag misstänker jag?

Geeks Gaming
Skrivet av 73mpl4R:

Kanske svårt att säga en tidsuppskattning, men som administratör förväntas man vara aktiv en viss tid per dag misstänker jag?

Nej, såklart kan vi inte kräva det, vill du vara aktiv en gång i veckan är det uppskattat också. Lägg det på en nivå du känner du har lust och tid med

Medlem
Skrivet av TheMadPanda:
Skrivet av 73mpl4R:

Kanske svårt att säga en tidsuppskattning, men som administratör förväntas man vara aktiv en viss tid per dag misstänker jag?

Nej, såklart kan vi inte kräva det, vill du vara aktiv en gång i veckan är det uppskattat också. Lägg det på en nivå du känner du har lust och tid med

Alright, låter reko. Ska ta en funderare då, tack!

Geeks Gaming
Skrivet av 73mpl4R:

Kanske svårt att säga en tidsuppskattning, men som administratör förväntas man vara aktiv en viss tid per dag misstänker jag?

Det handlar mer om insatser och en generell närvaro. Vi har många som pluggar eller jobbar heltid och bara kan vara där periodvis.

En insats kan till exempel vara en spelkväll där man deltar eller leder samlingen av folk till sitt favoritspel.

Generell närvaro är att hänga på TS när man kan, hjälpa till när man har tid, ge lite input och förslag. Vi är avslappnade, du lägger den tiden du vill och kan.


signatur

Geeks Gaming huvudadmin - frågor? PM eller via Lan@sweclockers.com :)

Medlem
Skrivet av Lannovar:
Skrivet av 73mpl4R:

Kanske svårt att säga en tidsuppskattning, men som administratör förväntas man vara aktiv en viss tid per dag misstänker jag?

Det handlar mer om insatser och en generell närvaro. Vi har många som pluggar eller jobbar heltid och bara kan vara där periodvis.

En insats kan till exempel vara en spelkväll där man deltar eller leder samlingen av folk till sitt favoritspel.

Generell närvaro är att hänga på TS när man kan, hjälpa till när man har tid, ge lite input och förslag. Vi är avslappnade, du lägger den tiden du vill och kan.

Uppfattat

Medlem

Bra initiativ. En större sammanslutning svenskspelare vore toppen när det drar igång ett nytt MMO-lir exempelvis. Stannade kvar i EVE Online länge mest för att det fanns en livlig svensk-kanal. Har saknat gemenskapen sedan man la SWTOR på hyllan .

Medlem

Aldrig hört om Discord innan. Börjar bli gammal kanske.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Vad skall den där loggan föreställa? Är det två 4or?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Bra initiativ, hoppas det blir en lyckad nystart.

Jag vet inte varför men jag blir verkligen inte vän med discord. Ska erkänna att jag inte gillar att ändra på något som funkar bra och eftersom jag tycker TS har funkat bra i flera år så föredrar jag detta


signatur

MattiAceGaming

Geeks Gaming
Skrivet av ulrik.borg:

Bra initiativ. En större sammanslutning svenskspelare vore toppen när det drar igång ett nytt MMO-lir exempelvis. Stannade kvar i EVE Online länge mest för att det fanns en livlig svensk-kanal. Har saknat gemenskapen sedan man la SWTOR på hyllan .

Du är varmt välkommen, vi har ofta startat grupper i olika spel som hållit i sig så länge intresset varit högt. Neverwinter Nights, GTA V, BF platoons med flera.

Skrivet av redruM:

Aldrig hört om Discord innan. Börjar bli gammal kanske.

Haha, you and me both! Ge mig Telnet för sjutton!

Discord är helt enkelt senaste generationen av VOIP lösning, den är definitivt en stark konkurrent till andra. Deras integration av Twitch API'er är riktigt trevlig men som sagt, vi är TS baserade idag. Vi får se i framtiden, inga planer på byte innan det finns övervägande vinst att göra.

Skrivet av Hipshot:

Vad skall den där loggan föreställa? Är det två 4or?

Det där är Geeks Publishings logga som vi sorterar under. Geeks är förlaget bakom både SweClockers, FZ och 99Mac. Vi jobbar direkt under dem nu för att ge alla siterna mer spelglädje.

Skrivet av MattiAce:

Bra initiativ, hoppas det blir en lyckad nystart.

Jag vet inte varför men jag blir verkligen inte vän med discord. Ska erkänna att jag inte gillar att ändra på något som funkar bra och eftersom jag tycker TS har funkat bra i flera år så föredrar jag detta

Jo, det måste finnas en stor vinst för oss innan vi vill byta. I dagsläget ser vi inte det, handlar självklart om både spelarbas och features.


signatur

Geeks Gaming huvudadmin - frågor? PM eller via Lan@sweclockers.com :)

Geeks Gaming
Skrivet av Hipshot:

Vad skall den där loggan föreställa? Är det två 4or?

Det är Geeks Publishing logga, företaget bakom bland annat FZ och SweClockers.

Medlem

Ska bara dra en pizza, sen kommer jag och pangar lite UT. ☺️

Medlem

Discord äger, men jag gillar inte hur dom smutsar ner det med massa onödiga feats som man inte behöver. Var myyycket bättre för 1 år sedan. Snart ser det väl ut som ICQ

Geeks Gaming
Skrivet av StrongBad:

Vad är fördelarna att använda Teamspeak istället för Discord?

Just nu är Discord klumpigt och behöver fixa en del saker innan man kan vara större antal personer inne.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av StrongBad:

Vad är fördelarna att använda Teamspeak istället för Discord?

Just nu är Discord klumpigt och behöver fixa en del saker innan man kan vara större antal personer inne.

Att det är "klumpigt" var ett lagom intetsägande argument som jag inte kan bemöta, kanske det var därför du använde det.
Sen är jag medlem i flertalet servrar som har flera hundra användare inne och jag upplever inte några problem. Kanske du behöver en bättre dator?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Geeks Gaming
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av StrongBad:

Vad är fördelarna att använda Teamspeak istället för Discord?

Just nu är Discord klumpigt och behöver fixa en del saker innan man kan vara större antal personer inne.

Att det är "klumpigt" var ett lagom intetsägande argument som jag inte kan bemöta, kanske det var därför du använde det.
Sen är jag medlem i flertalet servrar som har flera hundra användare inne och jag upplever inte några problem. Kanske du behöver en bättre dator?

Det är klumpigt för att kanalstrukturen just nu inte är det bästa utan är stor och tar mycket plats till skillnad från TS. Själv vill jag byta till Discord någon gång i framtiden men saknar fortfarande saker som subkanaler, kollapsbar kanal lista, möjligheten att få en privat chat för den voice kanalen man sitter i.
Och ser inte vad min dator har med saken att göra? Använder Discord dagligen men bara för chat. Ska jag voipa i större grupp så håller jag mig till TS eller mumble. Men hoppas som sagt på att Discord en dag ska får en bättre struktur på kanaler.

Inaktiv
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av StrongBad:

Vad är fördelarna att använda Teamspeak istället för Discord?

Just nu är Discord klumpigt och behöver fixa en del saker innan man kan vara större antal personer inne.

Att det är "klumpigt" var ett lagom intetsägande argument som jag inte kan bemöta, kanske det var därför du använde det.
Sen är jag medlem i flertalet servrar som har flera hundra användare inne och jag upplever inte några problem. Kanske du behöver en bättre dator?

Finns det plugins till Discord?
Typ om jag vill spela Arma III med radiosimulation-modden, den använder ju plugins.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Vad är fördelarna att använda Teamspeak istället för Discord?

Man slipper det bloatade skräpet som Discord är.

ELF
Medlem

Av det jag ser på Discords hemsida så gillar jag inte GUI:t. Det ser klumpigt ut som någon nämde. Vi snackade även om Discord i communityt, men har för mig att server admins saknade en hel del features.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

12
Skriv svar