Hearthstone-nytt: Blizzard svingar nerf-hammaren, shaman drabbas hårt

Robot
Hearthstone-nytt: Blizzard svingar nerf-hammaren, shaman drabbas hårt
Releasehästryttare
Hearthstone-nytt: Blizzard svingar nerf-hammaren, shaman drabbas hårt

"Bow down to the god of death" -> Hex -> Concede

Jag kommer i alla fall ta bort han nu

Medlem

Charge var mitt favorit kort. Gillar man combo lek bör man inte spela detta spel då blizzard alltid nerfar dessa


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Inaktiv
Skrivet av Kleptoman:

Charge var mitt favorit kort. Gillar man combo lek bör man inte spela detta spel då blizzard alltid nerfar dessa

Charge var brutet, många klasser hade inget sätt att skyda sig mot charge otk. Men saknar man skill så blir man ju lite ledsen över att de förändrar kortet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Charge var mitt favorit kort. Gillar man combo lek bör man inte spela detta spel då blizzard alltid nerfar dessa

Charge används i princip bara i combo med Enraged Worgen å därför nerfas nog kortet för 90% av alla Warriors kör samma tråkiga deck.

Medlem

Charge i just worgen-decken tyckte inte jag var något direkt problem för laddern. Enligt Vicious Syndicates stats så utgör den bara bara 0,8% av laddern. Andra warrior-decks är ju mycket vanligare och bättre enligt de flesta. Typ Dragon, Control och C'Thun framför allt.

De gillar ju inte charge överlag, så nerfen är väl iofs inte så förvånande.

Men jag ser ändå fram emot att testa den nya 1-mana-chargen, kanske i en control-warrior-deck med arcane giants och sylvanas att charga för board control.

Överlag var det dock jättebra ändringar för spelet.

1
Skriv svar