Half-Life får ett avslut: Black Mesas Xen-värld släpps i sommar

Robot
Half-Life får ett avslut: Black Mesas Xen-värld släpps i sommar
Medlem
Half-Life får ett avslut: Black Mesas Xen-värld släpps i sommar

Conf... ah fuck it!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Halvvägs in i rubriken... :-/

Inaktiv

Detta har man missat. Minns Black Mesa Source men det släpptes för flera år sedan.

Medlem
Skrivet av cinort:

Detta har man missat. Minns Black Mesa Source men det släpptes för flera år sedan.

Black Mesa är samma sak som BMS, men de fick snällt stryka "Source" från titeln om de ville publicera spelet på Steam.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Lite besviken...dels för att det är så lång tid kvar och dels för att de talar om ett "sommar-släpp". Det är naturligtvis den tid på året (jun-aug), som man är minst motiverad att sitta inne och spela i ett rum som snabbt blir kvavt och svettigt. Nej, då hade de lika gärna kunnat skjuta upp släppet till sep-okt och polera det i nån månad extra.

Gen
Medlem

Enda skillnaden mellan Half-Life och Half-Life Source är väl något snyggare vatten?

Medlem

Xen var astråkigt.

Medlem

vem fan bryr sig, ge oss HL3 istället.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

vem fan bryr sig, ge oss HL3 istället.

Jag blev väldigt positivt överraskad av Black Mesa. Det är inte en hastig remake med HL2 grafik. Dom har jobbat riktigt bra och det är enormt snyggt. Det är svårare och tillräckligt annorlunda för att man ska känna ny spänning i det, men du känner fortfarande igen dig. Allt är nytt from scratch.

Kan verkligen rekommenderas i väntan på 3an

Medlem

Äntligen!
Ska bli kul att återbesöka Xen i Black Mesa versionen.
Har längtat efter det här.
Som FAMILJEGUFF säger är Black Mesa riktigt välpolerat och bör spelas av alla som gillar Half Life.
Visst vi får kanske aldrig trean, men det här är åtminstone något och dessutom något bra.

Medlem

Black Mesa är som ett helt annat spel, på både gott och ont. märks att source 1.0 är pågränsen rent teknikskt nu mera.

sedan märks det på Ai som inte riktigt är lika svår alla gånger, dock så märks det även skillnad om man som exempel mig har varit med sedan quake 1 tiden att den utvecklats men inte alltid att den känns svår längre att överlista.

Black Mesa är mycket Half Life 1 i grunden och i många avseenden även en fortsättning som visar att vissa spel förtjänar att moddas tills dess att dem blir antingen perfekt eller enbart bättre, BM är ett sådant tecken som visar att studios som anser att Moddar bara förstör kanske ska ta och kolla på detta.

Medlem

"att det skulle bli färdigt före Black Mesa känns inte omöjligt."

^^ Källa på det? OnT Black Mesa är riktigt trevligt, helt klart med på min "Hall of Fame"

Medlem
Skrivet av zappmeharder:

"att det skulle bli färdigt före Black Mesa känns inte omöjligt."

^^ Källa på det? OnT Black Mesa är riktigt trevligt, helt klart med på min "Hall of Fame"

Hur lång är den där Hall of Fame?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Man undrar ju vad som är hindret för att HL3 skall dyka upp.
Har de redan tillräckligt med pengar tycker de?
Jag ska önska mig HL3 i julklapp i alla fall.

Medlem

"Nu har vi äntligen fått doften av avslut i näsan. " ... ok


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem

Vadå släpptes i maj förra året? Det släpptes ju typ 2012.

1
Skriv svar