Resident Evil 7: Biohazard

Robot
Resident Evil 7: Biohazard

Den legendariska skräckserien har hittat hem.

#resident-evil-7, #resident-evil-6


Medlem
Resident Evil 7: Biohazard

Fin spoiler i fjärde bilden..

Medlem

Tur man har mängdrabatt på vuxen-blöjor vid det här laget...

Medlem

Sjukt taggad.. Dags att förladda.
Nån som vet om e det låser upp 00.01 svensk tid?

Medlem

fan va niiiice!!
Jag är sjukt taggad på att inte kunna sova igen
Här ska skrikas och grannar väckas åter igen ^^

Medlem
Skrivet av zumo:

Sjukt taggad.. Dags att förladda.
Nån som vet om e det låser upp 00.01 svensk tid?

5 på morgonen

Releasehästryttare
Skrivet av zumo:

Sjukt taggad.. Dags att förladda.
Nån som vet om e det låser upp 00.01 svensk tid?

Edit: Turns out att jag inte kan klockan

Så ja, blir ju inte sitta uppe då ^^

Men Cayne släpps kl 12 i natt för er som vill ha något att spela tills re7 släpps
http://www.playcayne.com/

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av zumo:

Sjukt taggad.. Dags att förladda.
Nån som vet om e det låser upp 00.01 svensk tid?

5 på morgonen

Tack.. Får vänta tills imorgon efter jobbet. Aldrig vart så ivrig att göra i brallan så att säga

Medlem

Så, heter det Biohazard 7: Resident Evil på japanska marknaden?

Skribent
Skrivet av kebbe:

Fin spoiler i fjärde bilden..

Om du syftar på bilden med fällkniven så kan du nog andas lugnt.

Skrivet av Raid25:

Tur man har mängdrabatt på vuxen-blöjor vid det här laget...

Ja, hade jag varit bättre förberedd hade jag kanske sett till att bunkra upp!

Skrivet av hestah:

Så, heter det Biohazard 7: Resident Evil på japanska marknaden?

Jag har faktiskt funderat över samma sak, så jag gjorde en snabb googling på det... Och det visar sig faktiskt stämma!

Ambassadör
Xbox

Värt att påpeka att RE7 ingår i Microsofts Play Anywhere för win10 och Xbox One. Köp det på en och spela på båda!


signatur

Jump in.

Releasehästryttare
Inaktiv
Skrivet av Marcus Grönskog:
Skrivet av kebbe:

Fin spoiler i fjärde bilden..

Om du syftar på bilden med fällkniven så kan du nog andas lugnt. ]

Beroende på vad man räknar som första bilden men om man inte räknar med header eller så får jag det till att bilden med pistolen som säger "klick" är fjärde bilden i artikeln.

Medlem

ÅÅh! Är det här av samma kaliber som Alien: Isolation så blir min själ lycklig och mitt hjärta oroligt.

Ett skräckspel man måste ta lite pauser ifrån då och då för att hjärtat får för sig att klättra runt i kroppen och fly ut från tarmarna saknar jag.

Medlem

Vad är det som gör att det här spelet förtjänar att heta Resident Evil? Vad är det som de har tagit från de gamla spelen?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Sen när jagar man methkockar i RE?
För visst fan är det Heisenberg i översta bilden?

Breaking Evil: The Zombie Biohazard?

Men ser awesome ut. Hade jag inte haft nerver av bomull och skitit på mig av minsta lilla så hade jag spelat det med.

Medlem

Hur mycket speltid kan man förvänta sig under första playthrough? Under 10h? Mera mot 20? Eller ännu mer?

Medlem
Skrivet av anon_119148:
Skrivet av Marcus Grönskog:
Skrivet av kebbe:

Fin spoiler i fjärde bilden..

Om du syftar på bilden med fällkniven så kan du nog andas lugnt. ]

Beroende på vad man räknar som första bilden men om man inte räknar med header eller så får jag det till att bilden med pistolen som säger "klick" är fjärde bilden i artikeln.

Har väl visats i flera trailers tror jag.

Medlem

Vet inte om jag är trött och missade det i texten...men ungefär hur långt är spelet från start till mål?

Edit: Kring 12 timmar hörde jag.

Medlem

Nej.

Medlem

Hunnit pröva det något med VR? Eller vågat kanske man ska skriva

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Värt att påpeka att RE7 ingår i Microsofts Play Anywhere för win10 och Xbox One. Köp det på en och spela på båda!

Endast via köp genom Windows store antar jag?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av SkogsTrollet:

Hunnit pröva det något med VR? Eller vågat kanske man ska skriva

Vi hann inte för recensionen men vi ska försöka testa det i veckan.


signatur
Medlem

Kul att se att Resident Evil kommit tillbaka, nu blir man bra sugen:D

Skribent
Skrivet av Rh3nium:

Hur mycket speltid kan man förvänta sig under första playthrough? Under 10h? Mera mot 20? Eller ännu mer?

Jag har hört allt från 10-15 timmar. Min egen sluttid klockade in på strax under 12 timmar och då spenderade jag skapligt med tid till att utforska omgivningen.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av SkogsTrollet:

Hunnit pröva det något med VR? Eller vågat kanske man ska skriva

Vi hann inte för recensionen men vi ska försöka testa det i veckan.

Detta måste filmas och postas! Vill se era reaktioner


signatur

I want to play a game.

KoP
Medlem
Skrivet av Remus:

Vad är det som gör att det här spelet förtjänar att heta Resident Evil? Vad är det som de har tagit från de gamla spelen?

Jag satt precis och tänkte på samma sak. Egentligen skulle ju spelet kunna vara vilket skräckspel som helst, men dom klistrade på Resident Evil etiketten för att det är någon som folk känner igen och bara det lär ju boosta försäljningen.

Skribent
Skrivet av SkogsTrollet:

Hunnit pröva det något med VR? Eller vågat kanske man ska skriva

Jag har testat det i VR, och det är riktigt häftigt. Jag skulle nog inte orka spela igenom hela med hjälmen på, men att spara ofta så att man kan ladda in ett särskilt bra parti och köra i VR är en god idé om man sitter på ett headset. Fanns flera sekvenser som var fenomenala i VR.

Skribent
Skrivet av KoP:
Skrivet av Remus:

Vad är det som gör att det här spelet förtjänar att heta Resident Evil? Vad är det som de har tagit från de gamla spelen?

Jag satt precis och tänkte på samma sak. Egentligen skulle ju spelet kunna vara vilket skräckspel som helst, men dom klistrade på Resident Evil etiketten för att det är någon som folk känner igen och bara det lär ju boosta försäljningen.

Skulle snarare säga att det har mer gemensamt med första Resident Evil än något av de senare spelen i serien. Blev faktiskt förvånad av hur klassiskt det ändå kändes på flera vis.

Skribent
Skrivet av KoP:
Skrivet av Remus:

Vad är det som gör att det här spelet förtjänar att heta Resident Evil? Vad är det som de har tagit från de gamla spelen?

Jag satt precis och tänkte på samma sak. Egentligen skulle ju spelet kunna vara vilket skräckspel som helst, men dom klistrade på Resident Evil etiketten för att det är någon som folk känner igen och bara det lär ju boosta försäljningen.

Jag tycker tvärtom att Resident Evil 7 har mer gemensamt med den äldre skolan av spel än vad serien har haft sedan 2000-skiftet.

Starka anledningar till detta är styrsystemet som ger ett långsammare tempo, men även utforskandet, inventory-mangement och en inledningsvis mycket bra balans när det gäller tillgång till ammunition.

12
Skriv svar