Windows Game Mode är nu tillgängligt för testare

Robot
Windows Game Mode är nu tillgängligt för testare
Medlem
Windows Game Mode är nu tillgängligt för testare

Så det är i princip en välgjord version av Game Booster typ?

Windows stänger av andra tjänster och processer för spelande?

Undra hur mycket FPS det kan ge i spel som WD2 tillexempel, för jag förmodar att dom som har nytta av detta Game Mode är dom med lite svagare processor och lägre ramminne, alltså då inte påverkar dem med svagt grafikkort

Medlem

Vet inte om det är värt de max 2-5% i FPS prestanda-boost att installera det och behöva återställa alla inställningar och appar i Windows igen..

Skribent
Skrivet av totte1015:

Så det är i princip en välgjord version av Game Booster typ?

Windows stänger av andra tjänster och processer för spelande?

Undra hur mycket FPS det kan ge i spel som WD2 tillexempel, för jag förmodar att dom som har nytta av detta Game Mode är dom med lite svagare processor och lägre ramminne, alltså då inte påverkar dem med svagt grafikkort

Precis, det är nog en bra jämförelse. Men återstår att se hur bra det faktiskt fungerar.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Vet inte om det är värt de max 2-5% i FPS prestanda-boost att installera det och behöva återställa alla inställningar och appar i Windows igen..

Kan vara sant men det finns de tillfällen då spel kraschar på grund av att Windows förbereder för en update eller liknade, jag hoppas game mode kan hjälpa en att minimera dessa krascher eller lag hick-up's.

Medlem

Hur får man ner uppdateringen? Jag reggade mig för Insider Preview och får inte upp denna uppdateringen när jag söker

Medlem

Jag är skeptisk...

Medlem

Om man redan har ett monster som presterar känns ju detta som totalt onödigt.. jag märker ingen skillnad på 90 eller 95 fps direkt

Medlem

Hittar det inte heller.

Medlem

Tanken är att få en jämn fps, inte huvudsakligen få mycket mer. Finns stor poäng för något sådant här faktiskt. Vi har nog alla stött på processer som tar fokus eller drar igång för full rulle i bakgrunden. Sen är det upp till bevis hur mycket detta förhindrar sådana scenarion, men verkar lovande ändå!

Medlem
Skrivet av Ducci:
Skrivet av skogsvilden:

Vet inte om det är värt de max 2-5% i FPS prestanda-boost att installera det och behöva återställa alla inställningar och appar i Windows igen..

Kan vara sant men det finns de tillfällen då spel kraschar på grund av att Windows förbereder för en update eller liknade, jag hoppas game mode kan hjälpa en att minimera dessa krascher eller lag hick-up's.

Windows 10 har aldrig kraschat för mig, kört det sen det kom.

Medlem
Skrivet av Dassh:

Hur får man ner uppdateringen? Jag reggade mig för Insider Preview och får inte upp denna uppdateringen när jag söker

Det kan ta en 24 timmar innan din uppdatering kommer.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av zumo:

Om man reder har ett monster som presterar känns ju detta som totalt onödigt.. jag märker ingen skillnad på 90 eller 95 fps direkt

Om det kan göra så nån stackare med klen dator lyckas hålla 120 FPS istället för att ibland dippa ner till 110, så är det ju bara av godo.

Medlem
Skrivet av Mindrax:

Jag är skeptisk...

Jo samma här.

Men kan tänka mig att om man har en segare dator så gör det lite nytta, det tvivlar jag inte på.

Men har man en Nyare I5 /i7 eller liknande så kanske det knappt märks.

Jag har själv en 6700k, och jag märker inte om jag har flera program i bakgrunden, samtidigt som Youtube buffrar ett klipp i hög upplösning samtidigt som jag spelar Gta v eller typ Witcher 3.

Ni förstår nog poängen.

Medlem

Handlar inte om prestandaökningen utan att jämna ut flytet och bli av med fps-drops.

Och till dig som är skeptisk. Intresseklubben antecknar.

Medlem

VIll varna för att installera 15019 om ni spelar någon av Blizzards tittlar via Battle.net.
Spelen startar inte.

Jag råkade ut för det idag med Overwatch, det har uppmärksammats ordentligt på battle.net forum i dagarna.
Rollback till tidigare Windows-version eller ominstallation är enda lösningen just nu.

Medlem

Varför vara skeptisk? Tvärt om så borde man väl välkomna denna typ av tänkande? Klagar ni inte på att spel är icke-optimerade så klagar man på att de är optimerade.

Medlem
Skrivet av elPresidente:

Varför vara skeptisk? Tvärt om så borde man väl välkomna denna typ av tänkande? Klagar ni inte på att spel är icke-optimerade så klagar man på att de är optimerade.

Generation bortskämd har talat igen.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Emsa:

Handlar inte om prestandaökningen utan att jämna ut flytet och bli av med fps-drops.

Och till dig som är skeptisk. Intresseklubben antecknar.

Du är bekräftad.
//Intresseklubben.

Medlem

Och jag är fortfarande SKEPTISK.
Åsiktseliten som figurerar här kan inte ändra min inställning till det.
Ingen nämnd, ingen glömd

Medlem
Skrivet av Mindrax:

Och jag är fortfarande SKEPTISK.
Åsiktseliten som figurerar här kan inte ändra min inställning till det.
Ingen nämnd, ingen glömd

Visst det kan vara "mycket snack och lite verkstad" från Microsofts sida när den praktiska verkan ska bevisas. Förstår dock inte varför man ska vara skeptisk. Vad finns det för negativt med att MS vill få spel att flyta bättre? Detta är något som borde tagits upp för många många år sedan!

Medlem

Vad är det för negativt att vara tvivlande som skeptisk betyder?!
Jag har inte sagt att det är fel av MS att testa detta men jag är skeptisk till att det kommer påverka speciellt mycket.
Att stänga ner processer eller tunga program kan man göra själv redan nu om man nu har de problemen.
Visst kan det vara fint med en snabbfunktion direkt i operativsystemet som gör detta åt en men kommer det påverka spelen så pass mycket på en genomsnittlig dator, det är det jag ställer mig tvivlande till.
Därav är jag per automatik skeptisk till den prestandaökning man talar om men vare sig emot eller negativt inställd till funktionen.
Frågor på det?

Medlem
Skrivet av Mindrax:

Vad är det för negativt att vara tvivlande som skeptisk betyder?!
Jag har inte sagt att det är fel av MS att testa detta men jag är skeptisk till att det kommer påverka speciellt mycket.
Att stänga ner processer eller tunga program kan man göra själv redan nu om man nu har de problemen.
Visst kan det vara fint med en snabbfunktion direkt i operativsystemet som gör detta åt en men kommer det påverka spelen så pass mycket på en genomsnittlig dator, det är det jag ställer mig tvivlande till.
Därav är jag per automatik skeptisk till den prestandaökning man talar om men vare sig emot eller negativt inställd till funktionen.
Frågor på det?

Lite bättre formulerat än "Jag är skeptisk..."!

Medlem
Skrivet av elPresidente:
Skrivet av Mindrax:

Vad är det för negativt att vara tvivlande som skeptisk betyder?!
Jag har inte sagt att det är fel av MS att testa detta men jag är skeptisk till att det kommer påverka speciellt mycket.
Att stänga ner processer eller tunga program kan man göra själv redan nu om man nu har de problemen.
Visst kan det vara fint med en snabbfunktion direkt i operativsystemet som gör detta åt en men kommer det påverka spelen så pass mycket på en genomsnittlig dator, det är det jag ställer mig tvivlande till.
Därav är jag per automatik skeptisk till den prestandaökning man talar om men vare sig emot eller negativt inställd till funktionen.
Frågor på det?

Lite bättre formulerat än "Jag är skeptisk..."!

Fast jag skall inte behöva formulera mig för att jag skrev att jag var skeptisk, visar bara på hur intoleranta folk är i detta land.
Tycker man inte som åsiktsmaffian så blir man jagad för det

Medlem
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av Emsa:

Handlar inte om prestandaökningen utan att jämna ut flytet och bli av med fps-drops.

Och till dig som är skeptisk. Intresseklubben antecknar.

Du är bekräftad.
//Intresseklubben.

Okej? Tog du åt dig? 

Varför vara skeptisk över något som ser till att eliminera spikes? Liksom det är inte raketforskning det handlar om utan man åsidosätter resurser åt just spelet. Edit* Såg nu att du skrev att du tror att det handlar om en prestandaökning. Det är inte syftet. Utan syftet är en jämnare framrate. *
Du får vara skeptisk om du vill men jag ser inte värdet i att kommentera utan något som helst informationsvärde.

Som att jag skulle skriva:
Jag är lycklig

Medlem
Skrivet av Emsa:
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av Emsa:

Handlar inte om prestandaökningen utan att jämna ut flytet och bli av med fps-drops.

Och till dig som är skeptisk. Intresseklubben antecknar.

Du är bekräftad.
//Intresseklubben.

Okej? Tog du åt dig? 

Varför vara skeptisk över något som ser till att eliminera spikes? Liksom det är inte raketforskning det handlar om utan man åsidosätter resurser åt just spelet. Edit* Såg nu att du skrev att du tror att det handlar om en prestandaökning. Det är inte syftet. Utan syftet är en jämnare framrate. *
Du får vara skeptisk om du vill men jag ser inte värdet i att kommentera utan något som helst informationsvärde.

Som att jag skulle skriva:
Jag är lycklig

Suck, blev du kränkt av att jag skrev skeptisk då har du större problem än så.
Ta hand om dig och må väl, du verkar behöva det.

Medlem
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av Emsa:
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av Emsa:

Handlar inte om prestandaökningen utan att jämna ut flytet och bli av med fps-drops.

Och till dig som är skeptisk. Intresseklubben antecknar.

Du är bekräftad.
//Intresseklubben.

Okej? Tog du åt dig? 

Varför vara skeptisk över något som ser till att eliminera spikes? Liksom det är inte raketforskning det handlar om utan man åsidosätter resurser åt just spelet. Edit* Såg nu att du skrev att du tror att det handlar om en prestandaökning. Det är inte syftet. Utan syftet är en jämnare framrate. *
Du får vara skeptisk om du vill men jag ser inte värdet i att kommentera utan något som helst informationsvärde.

Som att jag skulle skriva:
Jag är lycklig

Suck, blev du kränkt av att jag skrev skeptisk då har du större problem än så.
Ta hand om dig och må väl, du verkar behöva det.

Och där kom kränktkortet. Kunde nästan förstå det.
Mår redan väl men tack ändå. Du kanske borde sluta ta saker på en sådan personlig nivå.
Varför ens kommentera i en tråd om du inte ens kan argumentera för det du skriver. Om du tar illa upp så släpp det bara. Du mår bättre. Ha det bra.

Medlem
Skrivet av Emsa:
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av Emsa:
Skrivet av Mindrax:
Skrivet av Emsa:

Handlar inte om prestandaökningen utan att jämna ut flytet och bli av med fps-drops.

Och till dig som är skeptisk. Intresseklubben antecknar.

Du är bekräftad.
//Intresseklubben.

Okej? Tog du åt dig? 

Varför vara skeptisk över något som ser till att eliminera spikes? Liksom det är inte raketforskning det handlar om utan man åsidosätter resurser åt just spelet. Edit* Såg nu att du skrev att du tror att det handlar om en prestandaökning. Det är inte syftet. Utan syftet är en jämnare framrate. *
Du får vara skeptisk om du vill men jag ser inte värdet i att kommentera utan något som helst informationsvärde.

Som att jag skulle skriva:
Jag är lycklig

Suck, blev du kränkt av att jag skrev skeptisk då har du större problem än så.
Ta hand om dig och må väl, du verkar behöva det.

Och där kom kränktkortet. Kunde nästan förstå det.
Mår redan väl men tack ändå. Du kanske borde sluta ta saker på en sådan personlig nivå.
Varför ens kommentera i en tråd om du inte ens kan argumentera för det du skriver. Om du tar illa upp så släpp det bara. Du mår bättre. Ha det bra.

ZZzzzZZzzzzZzzz undrar just vem som tog det till en personlig nivå, haha
Stackare.
Sov gott och må väl, hoppas du finner frid i ditt sinne i framtiden.

1
Skriv svar