Mass Effect: Andromedas multiplayer: plattformsbunden p2p

Robot
Mass Effect: Andromedas multiplayer: plattformsbunden p2p
Redaktör
Skrivet av neocon:

Oops! Tack.


signatur
Medlem

trista med 2p2 är det finns så många fortfarande i världen som inte förstår hur hastighet och shit fungerar alltid lika roligt att få någon som sitter på en 10/10 lina som host, medans dom har spotify,torrenter,en stream igång samtidigt som dom lirar mp, och sen har deras familj Tv.n på samma lina och personens syskon sitter å surfar i andra rummet och också har torrents igång eller nått.. och som grädden på moset så kör dom över wifi. Får man dom som host i P2P spel alltid lika roligt

Medlem

Kan tänka mig att många blir upprörda över att multiplayer går via P2P, fast det känns samtidigt lite logiskt med tanke på att multiplayer i Mass Effect är ganska internt och relativt minimalt. (åtminstone var det det i Mass Effect 3)
Det får inte samma negativa effekt som i exempelvis For Honor där man kopplas ihop både med och mot andra spelare världen över via matchmaking för att tävla mot varandra.

(För visst är multiplayer i Mass Effect Andromeda bara baserat på co-op?)


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Kan tänka mig att många blir upprörda över att multiplayer går via P2P, fast det känns samtidigt lite logiskt med tanke på att multiplayer i Mass Effect är ganska internt och relativt minimalt. (åtminstone var det det i Mass Effect 3)
Det får inte samma negativa effekt som i exempelvis For Honor där man kopplas ihop både med och mot andra spelare världen över via matchmaking för att tävla mot varandra.

(För visst är multiplayer i Mass Effect Andromeda bara baserat på co-op?)

What? Finns det ens co-op? Vad jag fattat så ärä PvP som gäller?

Medlem

P2P i 2017 känns bara lat och oprofessionellt av utvecklaren. Hatar att se personer teleportera runt pga deras uppkoppling..jobbigt som fan att jaga dem. Exempel Dead by Daylight..

Medlem
Skrivet av ANZIKTE:
Skrivet av Puscifer:

Kan tänka mig att många blir upprörda över att multiplayer går via P2P, fast det känns samtidigt lite logiskt med tanke på att multiplayer i Mass Effect är ganska internt och relativt minimalt. (åtminstone var det det i Mass Effect 3)
Det får inte samma negativa effekt som i exempelvis For Honor där man kopplas ihop både med och mot andra spelare världen över via matchmaking för att tävla mot varandra.

(För visst är multiplayer i Mass Effect Andromeda bara baserat på co-op?)

What? Finns det ens co-op? Vad jag fattat så ärä PvP som gäller?

Jag kanske är helt ute och cyklar, men jag vill minnas att jag har läst att man ska kunna hoppa in/ut ur sidouppdrag med andra spelare genom singleplayer-kampanjen.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Shuriko:

P2P i 2017 känns bara lat och oprofessionellt av utvecklaren. Hatar att se personer teleportera runt pga deras uppkoppling..jobbigt som fan att jaga dem. Exempel Dead by Daylight..

Vad har årtalet med saken att göra?

Om något borde det ju bli lättare och lättare att köra P2P med tanke på att folks uppkopplingar ständigt förbättras.
Att inte behöva förlita sig på att utvecklaren håller uppe servrar flera år in i framtiden känns bara positivt i ärlighetens namn.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Sc2 är väl p2p

Medlem

Vi som lökade for honor hela helgen vet ju hur bra P2P fungerar... Fml

Medlem

Spelade mycket co-op i ME3 och det funkade helt ok. DAI MP var å andra sidan helt värdelöst. Knappt spelbart.

1
Skriv svar