Helgdiskussion – Vad tycker du om For Honor?

Robot
Medlem
Helgdiskussion – Vad tycker du om For Honor?

Köp


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem

Har spenderat 7 timmar än så länge. Kan bli repetivt då man i stridens hetta kanske inte riktigt tänker på sina combos etc., men det ligger ett definitivt djupare system där och om du möter någon som är duktigare än dig själv så kommer du att få känna på klingan.

Hade önskat någon form av tillfällig xp boost under betan så man kan leka lite mer gear och olika klasser. Pröva på "endgame" så att säga.

Kommer inte bli köp vid fullpris. Mycket möjligt när det är nedsatt några hundringar

Medlem
Skrivet av TimAfsum:

Har spenderat 7 timmar än så länge. Kan bli repetivt då man i stridens hetta kanske inte riktigt tänker på sina combos etc., men det ligger ett djupare system där definitivt och om du möter någon som är bättre än dig själv så kommer du att få känna på klingan.

Hade önskat någon form av tillfällig xp boost under betan så man kan leka lite mer gear och olika klasser. Pröva på "endgame" så att säga.

Kommer inte bli köp vid fullpris. Mycket möjligt när det är nedsatt några hundringar

Du kan köpa XP-boost med Champion status under "Profile". Kostar 2000 steel.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Hur bra är duell i detta? Jag tycker chiv när man lärde sig det bättre var väldigt bra, "det kändes typ rätt", även om man kunde utnyttja vissa vapen och positioner på lite konstiga sätt.

Jag tror det som gjorde det så bra var att vapnen liksom gör skada av att bara nudda och att hela modellen är vapnet på något sätt, lite konstigt att säga så, men dom som spelat chiv kanske förstår vad jag menar.

När jag tittar på duellvideos från detta så är det en uppsjö av ringar, lysande sköldar, ikoner och annat och jag antar att man måste spela i tredjeperson, alltid?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Azureye:
Skrivet av TimAfsum:

Har spenderat 7 timmar än så länge. Kan bli repetivt då man i stridens hetta kanske inte riktigt tänker på sina combos etc., men det ligger ett djupare system där definitivt och om du möter någon som är bättre än dig själv så kommer du att få känna på klingan.

Hade önskat någon form av tillfällig xp boost under betan så man kan leka lite mer gear och olika klasser. Pröva på "endgame" så att säga.

Kommer inte bli köp vid fullpris. Mycket möjligt när det är nedsatt några hundringar

Du kan köpa XP-boost med Champion status under "Profile". Kostar 2000 steel.

Fan, hade jag inte lagt märke till. Synd att man spenderat mestadelen av credits på gear..

Medlem

Om dom fixar dedikerade servrar så kan det nog bli bra.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Hur bra är duell i detta? Jag tycker chiv när man lärde sig det bättre var väldigt bra, "det kändes typ rätt", även om man kunde utnyttja vissa vapen och positioner på lite konstiga sätt.

Jag tror det som gjorde det så bra var att vapnen liksom gör skada av att bara nudda och att hela modellen är vapnet på något sätt, lite konstigt att säga så, men dom som spelat chiv kanske förstår vad jag menar.

När jag tittar på duellvideos från detta så är det en uppsjö av ringar, lysande sköldar, ikoner och annat och jag antar att man måste spela i tredjeperson, alltid?

Det är ju bara att du laddar hem och provar själv??

Detta spel är helt klart bättre än chivalry, överlag väldigt bra balanserat och det finns ett djup där varje karaktär har unika och coola förmågor (tex conqueror som kan snurra sitt stridsgissel samtidigt som han blockerar fiendens hugg för att skicka iväg attacken direkt efter, eller Raider som kan göra en tjurrusning, plocka upp en intet ont anande motståndare, slänga honom i en vägg och knäa hans huvud).

Har spelat sen första pre-alpha testet och har längtat till varje nytt test. Det blir inte repitivt, utan ju mer man spelar ju fler tekniker lär man sig.

Medlem
Skrivet av Tomten:
Skrivet av Hipshot:

Hur bra är duell i detta? Jag tycker chiv när man lärde sig det bättre var väldigt bra, "det kändes typ rätt", även om man kunde utnyttja vissa vapen och positioner på lite konstiga sätt.

Jag tror det som gjorde det så bra var att vapnen liksom gör skada av att bara nudda och att hela modellen är vapnet på något sätt, lite konstigt att säga så, men dom som spelat chiv kanske förstår vad jag menar.

När jag tittar på duellvideos från detta så är det en uppsjö av ringar, lysande sköldar, ikoner och annat och jag antar att man måste spela i tredjeperson, alltid?

Det är ju bara att du laddar hem och provar själv??

Detta spel är helt klart bättre än chivalry, överlag väldigt bra balanserat och det finns ett djup där varje karaktär har unika och coola förmågor (tex conqueror som kan snurra sitt stridsgissel samtidigt som han blockerar fiendens hugg för att skicka iväg attacken direkt efter, eller Raider som kan göra en tjurrusning, plocka upp en intet ont anande motståndare, slänga honom i en vägg och knäa hans huvud).

Har spelat sen första pre-alpha testet och har längtat till varje nytt test. Det blir inte repitivt, utan ju mer man spelar ju fler tekniker lär man sig.

Heh, jag kan tyvärr inte för jag har inget utrymme, annars hade jag gjort det!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tänkte säga att det blir roligare och roligare, men lirat 4 games idag. Spelet fryser efter varje gång man går ur en match, känns lite tveksamt om de lyckas fixa alla problem till launch.

Medlem

Fruktansvärt opolerat. Söka match är ju en mardröm och kontrollerna med mus och tangentbord på PC är fruktansvärda. Kopplat in joypaden nu och tänkt testa om det blir nån förbättring.

Medlem
Skrivet av dbengtsson:

Fruktansvärt opolerat. Söka match är ju en mardröm och kontrollerna med mus och tangentbord på PC är fruktansvärda. Kopplat in joypaden nu och tänkt testa om det blir nån förbättring.

Detta var min första tanke faktiskt då jag såg footage... är det så illa alltså?

Medlem

Jag gillar "setupen" (i brist på bättre ord) med samurajer, riddare och vikingar, men jag känner att själva fighting-stilen inte är så kul. Måste jag välja föredrar jag Chivalry-stilen.

Å andra sidan kanske jag måste lägga in många fler timmar i "For Honor" innan jag kan uppskatta den till fullo. ^_^

Medlem

Inte ens om de kastat spelet efter mig skulle jag plockat upp det. Enformigt, opolerat och gillade inte alls styrningen med mus+tangentbord. Inget för mig.

Medlem

Satan vad folk är negativa.

Spelat alla betas sedan somras och tycker det är riktigt bra. Animationerna är helt sinnessjuka och ljudet likaså, rekommenderas dock att spela med kontroll men funkar bra med tangentbord och mus om man bara vill lära sig.

Känns som att folk nu för tiden inte riktigt ger nya ''annorlunda'' spel en chans och så fort dom inte är bra på det eller det går dåligt/de ogillar hur kontrollerna styrs så är det ett dåligt spel.

I For Honor kan du inte bara gå in och trycka på alla knappar, det gäller att ha taktik och lära sig gubbarna du spelar med, spelet har en lärningskurva.

Har också sett att folk skrivit att det är ''opolerat'', vet inte riktigt vad det är dom syftar på då men om det gäller lagg/fps etc så är det något av de mest väl-optimerade spel som gjorts på senaste tid, flyter på helt underbart till och med på laptop.

Visst är servrarna lite so-so i nuläget, men det är ju just därför dom har en open beta för att stress-testa dem. I closed beta har dem varit helt ok.

Medlem
Skrivet av Houratronic:

Satan vad folk är negativa.

Spelat alla betas sedan somras och tycker det är riktigt bra. Animationerna är helt sinnessjuka och ljudet likaså, rekommenderas dock att spela med kontroll men funkar bra med tangentbord och mus om man bara vill lära sig.

Känns som att folk nu för tiden inte riktigt ger nya ''annorlunda'' spel en chans och så fort dom inte är bra på det eller det går dåligt/de ogillar hur kontrollerna styrs så är det ett dåligt spel.

I For Honor kan du inte bara gå in och trycka på alla knappar, det gäller att ha taktik och lära sig gubbarna du spelar med, spelet har en lärningskurva.

Har också sett att folk skrivit att det är ''opolerat'', vet inte riktigt vad det är dom syftar på då men om det gäller lagg/fps etc så är det något av de mest väl-optimerade spel som gjorts på senaste tid, flyter på helt underbart till och med på laptop.

Visst är servrarna lite so-so i nuläget, men det är ju just därför dom har en open beta för att stress-testa dem. I closed beta har dem varit helt ok.

Folk kan faktiskt ogilla spel och deras mekaniker även fast du inte gör det hör och häpna. Jag tycker spelet är ok efter att jag kört alla betor men kan tänka mig att det blir långtradigt rätt snabbt.
Finns också många tekniska problem i spelet just nu, speciellt nätkoden som vanligt med Ubisoft och spelet släpps om bara några dagar.

Medlem
Skrivet av dbengtsson:

Fruktansvärt opolerat. Söka match är ju en mardröm och kontrollerna med mus och tangentbord på PC är fruktansvärda. Kopplat in joypaden nu och tänkt testa om det blir nån förbättring.

Fungerar helt ok till xbone iaf,kanske inte lika bra optimerat till PC eller ngt annat som har med burken att göra?, På xbone har jag endast märkt av att laddningstiden före match kan vara småseg,..Men det beror kanske mer på vilken ping,uppkoppling etc resterande spelare som joinar har,.

Medlem

Bra spel,gillar det mer och mer,, lite osmidigt när man byter target bara, men kanske mer utav en vanesak,inte spelat ngt liknande innan, iaf inte när det gäller just spelkontrollen osv, mycket att hålla koll på i början,.,

L32
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Hur bra är duell i detta? Jag tycker chiv när man lärde sig det bättre var väldigt bra, "det kändes typ rätt", även om man kunde utnyttja vissa vapen och positioner på lite konstiga sätt.

Jag tror det som gjorde det så bra var att vapnen liksom gör skada av att bara nudda och att hela modellen är vapnet på något sätt, lite konstigt att säga så, men dom som spelat chiv kanske förstår vad jag menar.

När jag tittar på duellvideos från detta så är det en uppsjö av ringar, lysande sköldar, ikoner och annat och jag antar att man måste spela i tredjeperson, alltid?

Nu har jag inte kört For Honor i mer än typ en timme, men jag tycker att spelmekaniken är mer lik den i War of the Roses än den i Chivalry. Har spelat båda de sistnämnda spelen relativt mycket, och ärligt talat blev jag ganska besviken på For Honor. Hela fightingsystemet går ut på att du drar musen i rätt riktning för att blockera och sedan slå från det håll där din motståndare inte blockerar.

Som sagt, jag har inte hunnit testa det särskilt mycket ännu, och det verkar i övrigt som ett ganska välpolerat spel som säkert är rätt kul när man väl kommer in i det, men om du letar efter något som liknar Chivalry så tror jag For Honor kommer göra dig besviken.

Medlem

Oerhört vackert både estetiskt och tekniskt. Känns väl optimerat på PC. Responsiva kontroller(kör med 360dosa). Djupt spelsystem som kräver en del av dig som spelare. Har testat duels och dominion so far. Duel är riktigt kul, dominion blir i min mening på tok för rörigt och plottrigt. AI:n är bara slagpåsar(tur det) och ett frustrationsmoment rent visuellt då jag tycker de tar fokus från det som faktiskt är roligt. Ai:n blir mest en gimmick du snabbt bara önskar kunde väljas bort.

All in all är jag väldigt nyfiken på vad det här spelet kan erbjuda

Medlem

Spelet är inte värt det utsatta priset på steam. 60 dollar är för mycket då spelet är för opolerat och har för lite innehåll. För 20 dollar så hade spelet nog blivit en hit, precis som CS:GO eller också gratisspelet DOTA2. Att slänga ut 60 dollar och hoppas att spelet blir bättre är som att spela rysk roulette, kolla bara på Brink och Evolve, två skitroliga spel som var asdyra och spelarbasen dog när inte fler ville köpa spelen bara för att testa. Ja jag jämför spelet med två jättar som klarat det och två jättar som stupade relativt snabbt, men det är ett faktum att For Honor tillhör de två jättar som stupit, Evolve är nu gratis för att ingen ville köpa spelet, For Honor kommer troligtvis att gå samma väg om inte stora ändringar sker.

Den största kritiken jag har är att man måste göra ''lock-on'' för att kunna skydda sig, andra spel så som Chivalry, Mount & Blade, War of the Roses, kör utan lock on och det är så dessa spel är menade att bli spelade. 1v2+ med lock-on är ett otympligt helvete, det fungerar bra i 1v1 men sedan blir det bara störigt när man måste trycka på en knapp hela tiden för att ändra target.

Medlem

Är ju kanske mer att jämföra med "War of The roses" imo. Jag föredrar dock chivalry. Ledsnade redan på detta under slutna betan tyvärr

Medlem

Spelet ser otroligt bra ut när det är helt maxat, och även då så höll det stadiga 120fps.

Tycker dock det saknar ett 3v3 mode personligen.
Sen så är 4v4 modet alldeles för grötigt tycker jag. Blir ibland lite drygt att urskilja fiender i en stor klunga.

Sen att man inte ordentligt ser sina polare om man inte står mer eller mindre precis bredvid (syftar på deras nametag då).

Tror att många kommer tycka att inlärningskurvan i spelet är alldeles för hög för att riktigt komma in i spelet.

Medlem

som bäst ok imo

Medlem

Jag tycker att det är så där. Jag kan ha kul i det i en kort stund men det är typiskt mig att jag blir lätt uttråkad i ett spel som är så här enformigt (lika som Battlefield tex) så jag skulle lätt kunna rekommendera detta till mina vänner men jag skulle nog själv inte köpa det fullpris.

Den dagen det kanske går att få tag på för 200kr så kanske jag kan överväga att köpa det. Annars inte. Inte ett dålig spel, men blir man snabbt uttråkad på att göra samma saker om och om igen så är det inte så hållbart för den typen av spelarbas.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Jag gick från besviken från förra betan till godlike i den pågående betan. Jag bemästrade (nåja) en karaktär och blev såpass skicklig att parera och attackera att jag utskåpade de flesta spelarna i duel eller deathmatch. I förra betan köpte jag tillgång till alla karaktärer och blev inte varm i kläderna i någon av karaktärerna.. Denna gång satsade jag allt på en karaktär. Köpte Gear och utsmyckningar och filade på kombosen. När man verkligen förstår spelmekaniken är det så otroligt häftigt att klinga sitt svärd mot motståndarens yxa och känna adrenalinet pumpa, tajma pareringarna och dräpa motståndaren. Jag kör på Xbox One och förutom något instabil nätkod fungerade det hela bra. Valet står dock mellan Halo Wars 2 eller detta? Varför inte båda?

Medlem

Är det nått singel player med? Ogillar pvp rätt mycket.

Medlem

Spelet är absolut inte värt 59 EU på Steam. Det är alldeles för lite med innehåll. På tok för lite med olika modes.

Medlem

Jag lirade den stängda betan, tyckte spelet var kul. Men känner jag mig själv rätt så kommer detta spel bli väldigt reparativt. Jag kommer spela det i typ 2 veckor sedan kommer jag tröttna, så blir inget köp. Men det är inget dåligt spel i sig, bara väldig mycket utav samma sak.

Medlem
Skrivet av UggleMannen:

Är det nått singel player med? Ogillar pvp rätt mycket.

Jepp:

“We can confirm that For Honor is an always online experience,” the statement reads. “Some elements of progression, which is hosted online, are shared across story and multiplayer modes. Players will need to be connected to the internet at all times to play For Honor.”

12
Skriv svar