Film visar nytt i Zelda: Breath of the Wild

Robot
Medlem
Film visar nytt i Zelda: Breath of the Wild

15 dagar kvaaaar!!!

Medlem

Gråter och avvaktar recensioner av konsollen. Vill inget hellre än att lira Zelda igen, men 4k+ för ett spel som verkar visa runt 20 bilder per sekund får mig att avstå...

Medlem

Blir köp till Wii U utan tvekan. Men rent grafiskt tycker jag det ser rätt skabbigt ut, Wind Waker HD ser bättre ut till och med.

Medlem

För mycket bloom, solglasögon på.

Medlem

Är det illa att man faktsikt förstod vad som sades under Zelda delen? (Orkade inte kolla på hela filmen).

Zelda är fan en av mina absoluta favoritserier jag vuxit upp med. Vill verkligen ha det, men jag väntar till i höst på fler spel för Switchen. Wii U versionen kommer jag inte bry mig om, den var inte lika lockande.

Medlem

Inte långt kvar nu


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Frisell:

Gråter och avvaktar recensioner av konsollen. Vill inget hellre än att lira Zelda igen, men 4k+ för ett spel som verkar visa runt 20 bilder per sekund får mig att avstå...

Enligt Digital Foundry så flyter Switch-versionen som de testade i januari på i 30 FPS utan nämnvärda drops.

60 FPS hade helt klart varit bättre, men third person fungerar ändå ganska okej i 30 FPS.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Frisell:

Gråter och avvaktar recensioner av konsollen. Vill inget hellre än att lira Zelda igen, men 4k+ för ett spel som verkar visa runt 20 bilder per sekund får mig att avstå...

Enligt Digital Foundry så flyter Switch-versionen som de testade i januari på i 30 FPS utan nämnvärda drops.

60 FPS hade helt klart varit bättre, men third person fungerar ändå ganska okej i 30 FPS.

Frame drops vid vissa tillfällen är något man kan förvänta sig, men det har stabilare framerate än många av denna generationens konsolspel. FF15 körs i 30FPS på PS4, om någon förväntade sig 60FPS för ett spel med stor öppen värld på Nintendo Switch, heh. (Säger inte att du gjorde det, bara rent allmänt)

Men 30FPS vs 60FPS är något jag personligen tycker är fånigt för denna typen av spel. För ett Legend of Zelda spel, den typen diskussion nästan helt absurd. 3D tiltar i serien har aldrig körts i mer än 30FPS, OoT till N64 kördes i 20FPS…

30FPS vs 60FPS, personligen så kvittar det, båda är såpass låga ändå. I online spel som kan utnyttja högre FPS så duger inget <120 FPS.

Medlem

Aaah, jag ville låta bli att köpa switch men efter att ha sett detta ökade ha begäret en aning...

k3m
Medlem

snyggt hoppas resten visar sig vara lika bra

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Frisell:

Gråter och avvaktar recensioner av konsollen. Vill inget hellre än att lira Zelda igen, men 4k+ för ett spel som verkar visa runt 20 bilder per sekund får mig att avstå...

Enligt Digital Foundry så flyter Switch-versionen som de testade i januari på i 30 FPS utan nämnvärda drops.

60 FPS hade helt klart varit bättre, men third person fungerar ändå ganska okej i 30 FPS.

Åfan. Trodde det var DF's test jag hade kollat på där det droppade till runt 20 FPS när det var stora områden som skulle ritas upp och ännu värre blev det i handheld mode(även om min eventuella switch kommer vara kopplad till TVn 99% av tiden).

Aja, avvaktar nog lite recensioner i alla fall.

1
Skriv svar