Fina betyg till Halo Wars 2 – co-op-kampanj och multiplayer prisas

Robot
Fina betyg till Halo Wars 2 – co-op-kampanj och multiplayer prisas
Gnällkuk
Fina betyg till Halo Wars 2 – co-op-kampanj och multiplayer prisas

Läste recensionen vid lunchtid hos Polygon, men då hade de inget utlåtande för MP. Är nog som de säger, vettigt att avvakta med den delen tills spelet är släppt.

"MULTIPLAYER
At the time of publish, we haven’t had any meaningful time whatsoever with Halo Wars 2’s multiplayer components. As such, this review is published in a provisional capacity, and the sentiment expressed here should only be taken to apply to the game’s campaign component. Once the game is available more widely, we’ll take some time to test out the traditional competitive component as well as Halo Wars 2’s new card-based hybrid Blitz mode, and update the review accordingly."

Testade Blitz lite under den öppna betan, rätt skoj men hann inte lira så många matcher och störde mig på att man inte hade någon valmöjlighet att stänga av mikrofonen eller använda push-to-talk. Blev rejält ägd också


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Inaktiv

Några h till bara (släpps 00.01 inatt för alla som köpt ultimate edition . verkar bli hur bra som helst detta!!

Medlem

Tråkigt när man fortfarande sitter på Windows 7 och inte är så sugen på att byta

Annars hade det troligtvis varit ett köp dirr.

Medlem

599:- känns lite i det saftigaste laget.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Har inte lirat det första spelet men är lite sugen på Halo Wars 2 till PC. Synd att det inte finns till Steam. Windows Store verkar inte speciellt populärt. Även sugen på ett annat Win Store spel. Forza Horizon 3. Buggarna lär väl ha slipats till rejält sedan releasen i höstas...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Sugen som fan, men tror inte jag klarar av 30 fps. Ren tortyr att spela 30 när man är van vid 144

Medlem
Skrivet av pelson:

Sugen som fan, men tror inte jag klarar av 30 fps. Ren tortyr att spela 30 när man är van vid 144

30 FPS lock på PC? Då får de inte ett öre av mig.

Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av pelson:

Sugen som fan, men tror inte jag klarar av 30 fps. Ren tortyr att spela 30 när man är van vid 144

30 FPS lock på PC? Då får de inte ett öre av mig.

Syftade på boxen där jag tänkt lira detta isånnafall. Rör inte konsolportar eller Windows Store. Såg lite PC gameplay och det räckte för mig, snurrhjul för handkontroller m.m. Kan jag hellre lira SC2, WC3, CoH2 eller vad som.

Inaktiv
Skrivet av Puscifer:

599:- känns lite i det saftigaste laget.

Tyvärr är det ju där pricepointen är i dagsläget på nya spel.

Det finns ju dock sätt att motverka, försöka få upp svensk valuta, lobbya spelföretag eller helt enkelt göra som de flesta på tight budget, vänta några månader på att spelen trillar i pris (lägg bevakning på prisjakt).

Medlem

Jag är gammal C&C:are. Har inte spelat ettan av HW men är detta ungefär som de klassiska RTS-spelen med att man ska bygga bas och samla resurser och kriga?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

TotalBiscuit: Halo Wars 2 and the Key Rebinding from HELL


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

1
Skriv svar