Fler NES Mini till Norden i vår – men sen kan det vara slut

Robot
Fler NES Mini till Norden i vår – men sen kan det vara slut
Medlem
Fler NES Mini till Norden i vår – men sen kan det vara slut

Bara jag som inte förstår varför man överhuvudtaget vill ha en NES mini?

Medlem
Skrivet av Krejsy:

Bara jag som inte förstår varför man överhuvudtaget vill ha en NES mini?

Ja.

Medlem
Skrivet av Krejsy:

Bara jag som inte förstår varför man överhuvudtaget vill ha en NES mini?

Ser häftig ut, är smidig, har stöd för HDMI vilket inte originalkonsollen har, fungerar direkt ur boxen.

Medlem

Fattar inte vad problemet med tillverkning/leveransen är?! Ska de återspegla trögheten som upplevdes på 80-talet?

Medlem
Skrivet av Krejsy:

Bara jag som inte förstår varför man överhuvudtaget vill ha en NES mini?

Jag förstår egentligen inte heller. Men jag vill ha en!
Officiell Nintendo produkt är väl enda anledningen egentligen.

Medlem
Skrivet av Krejsy:

Bara jag som inte förstår varför man överhuvudtaget vill ha en NES mini?

Ibland orkar man inte krångla och bara vill att det ska funka... Det här är ett sånt fall.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag köpte en begagnad Raspberry PI 3 och installerade Retropie (https://retropie.org.uk/) ist.

Medlem

Nintendo är ett satans jävla skämt o inget annat! Tur jag sålde min för det dubbla vill inte ha me dom att göra kan ändå spela roms på min nvidia shield tv....

Medlem

Du verkar varit snabb å boka ivf om du fick en.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Nintendo är sämst.

Medlem
Skrivet av Krejsy:

Bara jag som inte förstår varför man överhuvudtaget vill ha en NES mini?

Det är så nära du kan komma originalet. Handkontrollen är nog så nära du kan komma originalet. NES30 gör ett bra jobb, men känslan når ändå inte hela vägen.

Nu kan du dessutom installera RetroArch på NES Classic, vilket ger den ännu mer värde.

Jag tycker inte att någon lösning är dålig, utan allt handlar väl om man vill ha något som fungerar out-of-the-box, eller vill sitta och meka och pillra lite. Nu är det ju i stort sett omöjligt att få tag på en NES Classic, åtminstone till ett rimligt pris, och då är det kanske bättre att satsa på t.ex. RetroPie.

Jag personligen tycker att NES Classic är en underbar konsol. Du kan komma igång med spelandet väldigt snabbt och den fungerar utan något strul. Hoppas att det kommer en SNES Classic inom kort, följt av N64 Classic

Medlem
Skrivet av Krejsy:

Bara jag som inte förstår varför man överhuvudtaget vill ha en NES mini?

I ett ord: Hype.

Flera ord: svältande konsumenter i kombination med hype.

Medlem

Enda Nintendokonsollen jag hade hemma var 8Bitars, brukade få titta på när far och brorsan spelade tills jag var gammal nog att förstå mig på kontrollen själv.

För mig skulle en sån där liten mojäng vara en nostalgitripp värd många kvällar, gissar på att fler än mig tänker likadant.

Medlem
Skrivet av Krejsy:

Bara jag som inte förstår varför man överhuvudtaget vill ha en NES mini?

Därför att det inte går att få tag i någon. Då måste man ha en.

Medlem

som någon sa förr. Nintendo måste hata pengar.

1
Skriv svar