Recension - Halo Wars 2

Robot
Recension - Halo Wars 2

Tro det eller ej, strategispel kan vara kul utan 300 interaktioner i minuten.

#halo-wars-2


Medlem
Halo Wars 2

På PC har vi över hundra tangenter och ofta 4+ musknappar. Det finns ingen anledning att inte anpassa spelets gränssnitt och kontroller efter det. Det finns väl inget cross play mellan PC och XB1 så det skulle ju knappast ge någon fördel där.

Medlem

Måste bara kommentera lite angående recensionen i säg. Allt är väldigt snyggt skrivet med härliga punchlines som ibland känns lite onödiga. Hur vore det att istället ta upp lite mera intressanta saker i en recension som tex enheterna, story, systemkrav, grafik, ljud, gameplay?

Medlem

Gillar verkligen spelet. Passar mig fint att de förenklat en del, blir mer action så. Tycker där finns mängder av saker att göra i spelet, speciellt de kortbaserade multiplayer-lägena är riktigt roliga och känns som en frisk fläkt. Ljudet och grafiken är riktigt fin och alla vapen känns maffiga med vackra partikeleffekter. Halo-känslan finns där i högsta grad och det gör att spelet blir så mycket mer intressant enligt mig.

Finns kanske inte lika möjliga grafikinställningar som i GoW 4, men nog för att kunna tweaka allt efter behov. Jag kör allt i stabila 60 FPS på en i5 6600, GTX 1060 och 8 GB minne.

Då jag ständigt växlar mellan konsol och PC känns det inte så underligt att se ett mer konsolliknande interface. Ända är väl att interfacet är lite för stort.

Bara spelat 4 timmar ännu, men så långt en 4:a i betyg från mig.

Skribent
Skrivet av robbis:

Måste bara kommentera lite angående recensionen i säg. Allt är väldigt snyggt skrivet med härliga punchlines som ibland känns lite onödiga. Hur vore det att istället ta upp lite mera intressanta saker i en recension som tex enheterna, story, systemkrav, grafik, ljud, gameplay?

Jag accepterar kritiken. Det är inte helt lätt att skriva om ett spel som Halo Wars 2, som i grunden är ganska så exakt vad man kan förvänta sig av det, utan att det blir torrt och trist att läsa. Sedan kan man alltid diskutera vad balansen bör vara. Det är nog så enkelt att olika läsare tycker olika där. Men jag skriver en hel del om gameplay, det är bara det att störst fokus blir på kontroller, eftersom det är den biten som sticker ut mest gentemot andra rts.

Däremot kan jag ju efter förmåga svara på specifika frågor här om det är något du undrar över?

Medlem

Är det någon annan som har problem med multiplayer? Singleplayer flyter på som en dröm men varannan blitz match går knappt att spela.

1
Skriv svar