Bra Conan Exiles-ekonomi säkrar 1 års viktiga uppdateringar

Robot
Bra Conan Exiles-ekonomi säkrar 1 års viktiga uppdateringar
Medlem
Bra Conan Exiles-ekonomi säkrar 1 års viktiga uppdateringar

Kul att det går bra för dom. Alltid tråkigt att läsa om företag som går i konkurs och folk förlorar sina jobb. Oavsett vad folk tycker om vissa spelföretag så är det många människor bakom spelen som gör vad dom är tillsagda.

Medlem

Vi som spelar deras mmo:s är lite oroliga dock. Eftersom det blev en sån "succé" så siktar dom på att flytta än mer resurser till CE. (så det är lite bitter-sweet)

Medlem

Jag trodde det var färdigt med tanke på så mycket skriverier och artiklar det varit om spelet, men så är det ett helt år kvar till release....

Ska de rensa allting när det släpps sen då?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

O dom ska ju uppdatera the secret world! Hoppas dom äntligen fixar dom stela combat animationerna ! Skulle vara så kul att börja lira det igen

Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag trodde det var färdigt med tanke på så mycket skriverier och artiklar det varit om spelet, men så är det ett helt år kvar till release....

Ska de rensa allting när det släpps sen då?

Ganska få spel som är 'färdiga' vid release nuförtiden men om du läst någon av skriverierna eller artiklarna så vet du att det är early access så att det spelas under utveckligen.

Vet inte vad du menar med 'rensar', har du en egen server så väljer du själv vad du vill göra med den, det är inte ett MMO.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Newklear:

Jag trodde det var färdigt med tanke på så mycket skriverier och artiklar det varit om spelet, men så är det ett helt år kvar till release....

Ska de rensa allting när det släpps sen då?

Ganska få spel som är 'färdiga' vid release nuförtiden men om du läst någon av skriverierna eller artiklarna så vet du att det är early access så att det spelas under utveckligen.

Vet inte vad du menar med 'rensar', har du en egen server så väljer du själv vad du vill göra med den, det är inte ett MMO.

Fast det har ju inte haft release då, så den jämförelsen funkar inte riktigt.

Jahapp, då har jag missförstått spelet... Vad trist, där dog allt intresse.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Kan medge att jag köpte mitt exemplar mer för att stödja Funcom än för mitt intresse av Exiles.
Kul att de hamnat på fötter igen, och jag ser fram emot en release nästa år

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Dunder:

Jag trodde det var färdigt med tanke på så mycket skriverier och artiklar det varit om spelet, men så är det ett helt år kvar till release....

Ska de rensa allting när det släpps sen då?

Ganska få spel som är 'färdiga' vid release nuförtiden men om du läst någon av skriverierna eller artiklarna så vet du att det är early access så att det spelas under utveckligen.

Vet inte vad du menar med 'rensar', har du en egen server så väljer du själv vad du vill göra med den, det är inte ett MMO.

Fast det har ju inte haft release då, så den jämförelsen funkar inte riktigt.

Jahapp, då har jag missförstått spelet... Vad trist, där dog allt intresse.

Det var ingen jämförelse, spelet är uppenbarligen släppt eftersom tusentals människor har köpt det och spelar det på PC, det release date som är satt är för Xbox One.

Medlem
Skrivet av gusgun577:

O dom ska ju uppdatera the secret world! Hoppas dom äntligen fixar dom stela combat animationerna ! Skulle vara så kul att börja lira det igen

Vad är det dom ska uppdatera egentligen!?!?!?!?

Fan bjud på lite age of conan uppdateringar också, det spelet är ju fortfarande bäst!

Medlem
Skrivet av Brutulv:
Skrivet av gusgun577:

O dom ska ju uppdatera the secret world! Hoppas dom äntligen fixar dom stela combat animationerna ! Skulle vara så kul att börja lira det igen

Vad är det dom ska uppdatera egentligen!?!?!?!?

Fan bjud på lite age of conan uppdateringar också, det spelet är ju fortfarande bäst!

• The Secret World will be relaunched during the first half of 2017. The goal of the relaunch is to broaden
the appeal of the game through:
– Redesigned new player experience
– Major improvements to gameplay including combat.
– Introduction of new retention systems such as daily rewards.
– Adjustments to the business model, including allowing
access to the story content for free.

AOC:
For Age of Conan, a Thanksgiving and a Christmas sale events were launched, new
rewards were added to the Raid finder and the tie-in items with Conan Exiles were
added. No further significant work is expected to be done on this project going forward.

Värt att notera att "No further significant work" med största sannolikhet inte betyder att fixar och småuppdateringar slutar, det utesluter inte nytt content i mindre portioner med längre mellan. (Iaf om man ska gå efter Anarchy Onlines historia)

Det här är info från Q4 financial report och innehåller alltså bara större projekt som är av intresse för investerare och andra intressenter, och dit räknas inte "vi ska lägga x kr på att fixa dom här buggarna" eller "vi ska släppa en ny dungeon/raid till spel x" utan mer sånt av storlek som handlar om en expansion eller som i fallet TSW en relaunch med större omarbetningar.

Medlem

Kul! Av god anledning anrikt bolag som förtjänar medvind.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Newklear:

Jag trodde det var färdigt med tanke på så mycket skriverier och artiklar det varit om spelet, men så är det ett helt år kvar till release....

Ska de rensa allting när det släpps sen då?

Ganska få spel som är 'färdiga' vid release nuförtiden men om du läst någon av skriverierna eller artiklarna så vet du att det är early access så att det spelas under utveckligen.

Vet inte vad du menar med 'rensar', har du en egen server så väljer du själv vad du vill göra med den, det är inte ett MMO.

Fast det har ju inte haft release då, så den jämförelsen funkar inte riktigt.

Jahapp, då har jag missförstått spelet... Vad trist, där dog allt intresse.

Det var ingen jämförelse, spelet är uppenbarligen släppt eftersom tusentals människor har köpt det och spelar det på PC, det release date som är satt är för Xbox One.

Nej, early access är inte detsamma som release. Det är som att likställa en beta med ett demo, precis lika dumt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

1
Skriv svar