No Man's Sky vann pris på GDC – ingen var där för att ta emot det

Robot
No Man's Sky vann pris på GDC – ingen var där för att ta emot det
Medlem
No Man's Sky vann pris på GDC – ingen var där för att ta emot det

Dom kanske ser Sean Murrays berättelser om spelet som en del i priset? Dom var verkligen innovativa.

Medlem

GDC är fan nästan värre än The Game Awards.

Medlem

dom var där fast dom såg inte varandra

Medlem

Måste vara samma arrangör som Oscarsgalan.

Medlem
Skrivet av Bahoven:

Dom kanske ser Sean Murrays berättelser om spelet som en del i priset? Dom var verkligen innovativa.

Slår fortfarande inte han hype-mannen Paul-nånting för Warhammer Online. Han SA till och med att han ljög för att försörja sig och det var en del av kampanjen...

Medlem

Ow game of the year? hahaha


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Ow game of the year? hahaha

Blizzard skrattar också hela vägen till banken.

Medlem
Skrivet av Kiario:

dom var där fast dom såg inte varandra

Årets bästa kommentar på internet :).

Medlem

uppe i 170 timmar spelat NMS. underbart spel trots allt kaos kring det

Medlem
Skrivet av mh76:
Skrivet av Kiario:

dom var där fast dom såg inte varandra

Årets bästa kommentar på internet :).

Ja det var det fanimej.

Medlem
Skrivet av Kiario:

uppe i 170 timmar spelat NMS. underbart spel trots allt kaos kring det

Imponerande! Tänker inte kritisera att du har kul i spelet. Mer imponerad av att du lyckas hålla glöden igång. 17 timmar tog det för mig, sen kände jag mig helt utmattad och uttråkad.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Avstängd

Pruppkudden var också en "innovation" på sin tid

Medlem

Faaaast om man tar bort all ilska mot spelet kan man väl ändå se att det fanns en hel del innovation i spelet. Sen var det inte finslipat till rätt nivå. Men det innovativa med spelet var ju till stor del varför det fick sådan hype och det finns ju ändå fortfarande kvar där vare sig man tyckte om det eller inte. Tycker jag i alla fall

Medlem
Skrivet av Pettor:

Faaaast om man tar bort all ilska mot spelet kan man väl ändå se att det fanns en hel del innovation i spelet. Sen var det inte finslipat till rätt nivå. Men det innovativa med spelet var ju till stor del varför det fick sådan hype och det finns ju ändå fortfarande kvar där vare sig man tyckte om det eller inte. Tycker jag i alla fall

Det finns indie games som inte är överhypeade som levererar mer än NMS trots ett mindre team - fantasier från utvecklaren som inte hamnar i spelet är inte innovation.

Medlem
Skrivet av Kiario:

dom var där fast dom såg inte varandra

Sällan en kommentar får mig att brista ut i skratt. Bra jobbat!

Medlem
Skrivet av Adex:
Skrivet av Kiario:

dom var där fast dom såg inte varandra

Sällan en kommentar får mig att brista ut i skratt. Bra jobbat!

Förstog inte kommantaren först men gjorde det sen och skrattade


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Kiario:

dom var där fast dom såg inte varandra

Medlem
Skrivet av Ichinin:
Skrivet av Pettor:

Faaaast om man tar bort all ilska mot spelet kan man väl ändå se att det fanns en hel del innovation i spelet. Sen var det inte finslipat till rätt nivå. Men det innovativa med spelet var ju till stor del varför det fick sådan hype och det finns ju ändå fortfarande kvar där vare sig man tyckte om det eller inte. Tycker jag i alla fall

Det finns indie games som inte är överhypeade som levererar mer än NMS trots ett mindre team - fantasier från utvecklaren som inte hamnar i spelet är inte innovation.

Fast vilka spel då? Minecraft, Terraria eller gamla Elite skulle jag inte säga är samma sak men kanske finns underdogs jag aldrig hört / sett. Är ofta så vid prisutdelningar att underdogsen sällan syns till.

Jag skulle säga att även utan utlovade features var spelet innovativt till vad det lyckades göra. Missförstå mig inte, jag tyckte spelet var långt ifrån vad som utlovades och tyckte inte det var särskilt roligt i längden heller. Men ett nästan oändligt stort universum med någonlunda avancerade unika planeter som jag kunde åka runt i som jag ville fanns ändå där tack vare procedural generation, något i alla fall aldrig jag sett tidigare på den nivån. Även grafiska representationen ska få en viss eloge.

Tyvärr blev det bara inget vidare bra spel

Medlem

spelet var inte riktigt vad det utgav sig för att vara, största lögnen var att vi alla skulle spela i samma universum och ha en liten chans att stöta på varandra.
-När det sen uppdagades att spelet inte var nått annat än en singel kampanj, var mitt förtroendet för Hello games och Sean Murray bort spolat.

Medlem
Skrivet av Kiario:

dom var där fast dom såg inte varandra

Det var det bästa jag läst på väldigt länge. Så enkelt, men ändå så klockrent!


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av Pettor:
Skrivet av Ichinin:
Skrivet av Pettor:

Faaaast om man tar bort all ilska mot spelet kan man väl ändå se att det fanns en hel del innovation i spelet. Sen var det inte finslipat till rätt nivå. Men det innovativa med spelet var ju till stor del varför det fick sådan hype och det finns ju ändå fortfarande kvar där vare sig man tyckte om det eller inte. Tycker jag i alla fall

Det finns indie games som inte är överhypeade som levererar mer än NMS trots ett mindre team - fantasier från utvecklaren som inte hamnar i spelet är inte innovation.

Fast vilka spel då? Minecraft, Terraria eller gamla Elite skulle jag inte säga är samma sak men kanske finns underdogs jag aldrig hört / sett. Är ofta så vid prisutdelningar att underdogsen sällan syns till.

Jag skulle säga att även utan utlovade features var spelet innovativt till vad det lyckades göra. Missförstå mig inte, jag tyckte spelet var långt ifrån vad som utlovades och tyckte inte det var särskilt roligt i längden heller. Men ett nästan oändligt stort universum med någonlunda avancerade unika planeter som jag kunde åka runt i som jag ville fanns ändå där tack vare procedural generation, något i alla fall aldrig jag sett tidigare på den nivån. Även grafiska representationen ska få en viss eloge.

Tyvärr blev det bara inget vidare bra spel

Här har du en alpha på t.ex. Empyrion. Och det är faktiskt multiplayer som fungerar. Zoner med PvP och utan, rymdstationer, handelsskepp som du kan plundra, baser att ta över. Spelet har utvecklats REJÄLT sedan alpha och de släpper patchar nästan för ofta, levande community med många skepp/baser att ladda ner ingame, privata servrar går att skapa (separat download på steam).

Empyrion är bara ETT av de indiespel som släppts i kategorin "överlev i rymden" spel, men det bästa hittills med mest potential. De har inte överhypat sitt spel, utan levererar det de säger - till skillnad från ANDRA speltillverkare som borde försättas i likvidation och tvingas återbetala pengarna till sina kunder.

1
Skriv svar