Vi lunchstreamar Mass Effect: Andromeda på pc - spoilerfritt!

Robot
Vi lunchstreamar Mass Effect: Andromeda på pc - spoilerfritt!
Medlem
Vi lunchstreamar Mass Effect: Andromeda på pc - spoilerfritt!

Hurra, hurra! Min lunch börjar inte förrän klockan 13:00, men min arbetsgivare anser självfallet att fragzone är en mänsklig rättighet, även under arbetstid.

Redaktör
Skrivet av Dreijer:

Hurra, hurra! Min lunch börjar inte förrän klockan 13:00, men min arbetsgivare anser självfallet att fragzone är en mänsklig rättighet, även under arbetstid.

Min med!


signatur
Inaktiv

"Vi lunchstreamar Mass Effect: Andromeda på pc - spoilerfritt!"

Jay! På PC! Startar videon. Ser då att ni spelar med en handkontroll. Vafan! Seriöst?!

Medlem

Kul initiativ, bra stream!

Medlem

...Allt ser bra ut utom karaktärerna :/ De ser fruktansvärda ut! Är det något med Frostbyte motorn som gör det omöjligt att göra bra karaktärer eller har Bioware blivit av med all talang?

Medlem
Skrivet av anon_276063:

"Vi lunchstreamar Mass Effect: Andromeda på pc - spoilerfritt!"

Jay! På PC! Startar videon. Ser då att ni spelar med en handkontroll. Vafan! Seriöst?!

....och?

Medlem
Skrivet av Bahoven:

...Allt ser bra ut utom karaktärerna :/ De ser fruktansvärda ut! Är det något med Frostbyte motorn som gör det omöjligt att göra bra karaktärer eller har Bioware blivit av med all talang?

Håller med dig helt, ser fan ut helt enkelt, inte bara det att karaktärerna ser lite creepy ut, för de har de alltid gjort i ME spelen, utan här de såg faktiskt genuint oattraktiva ut. Då har det ändå gått massor av år sedan första ME kom och datorutvecklingen sedan dess hav väl gått framåt med ett antal tusen procent. Tycker jag har sett bättre karaktärseditorer i 10 år gamla fps lir liksom...

Annars ska ni ha ett stort tack för den spoilerfria streamen FZ! precis sånt här när ni testar spel och karaktärsinställningar jag saknat bland alla reklamliknade förhandstittar EA och Bioware släppt till sina "betrodda" journalister.

Medlem
Skrivet av Bahoven:

...Allt ser bra ut utom karaktärerna :/ De ser fruktansvärda ut! Är det något med Frostbyte motorn som gör det omöjligt att göra bra karaktärer eller har Bioware blivit av med all talang?

Dice har inte det problemet i Battlefront eller Battlefield så det är nog Bioware

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_276063:

"Vi lunchstreamar Mass Effect: Andromeda på pc - spoilerfritt!"

Jay! På PC! Startar videon. Ser då att ni spelar med en handkontroll. Vafan! Seriöst?!

Om det är något som går att lira med gamepad är det ju tredjepersonspangare.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av edgren:

"Vi lunchstreamar Mass Effect: Andromeda på pc - spoilerfritt!"

Jay! På PC! Startar videon. Ser då att ni spelar med en handkontroll. Vafan! Seriöst?!

....och?

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av edgren:

"Vi lunchstreamar Mass Effect: Andromeda på pc - spoilerfritt!"

Jay! På PC! Startar videon. Ser då att ni spelar med en handkontroll. Vafan! Seriöst?!

Om det är något som går att lira med gamepad är det ju tredjepersonspangare.

Spel skapades med hjälp av tangentbord och datormöss. Sen spelar man en människa och inte en robot. Jag förstår dock att det är mycket enklare och skönare med en handkontroll (rent fysiskt... ta fram en dosa - done!), men om man spelar ett spel på en dator och har tillgång till ett tangentbord och en datormus, varför då välja handkontrollern? Vet, den frågan har jag själv redan svarat på egentligen, men jag hoppas ni förstår vad jag menar.

Men nu ska jag inte skapa någon väldigt dålig stämning här. För er som inte stör sig på att man inte kan sikta ordentligt och styr som en robot, enjoy! Sann och gammal UT- och Quake-nörd, out!

Medlem

Jag har lämnat tillbaka väldigt få spel, Dragon Age Inquisitions är ett av dem. Karaktärerna var extremt obehagliga, uncanny valley. Detta såg bättre ut, men likt DA:I är detta också Frostbite.

Medlem
Skrivet av superapan:

Jag har lämnat tillbaka väldigt få spel, Dragon Age Inquisitions är ett av dem. Karaktärerna var extremt obehagliga, uncanny valley. Detta såg bättre ut, men likt DA:I är detta också Frostbite.

Det var väl inget fel på karaktärerna i DA:I?Blev själv nästan kär i Cassandra :D.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_276063:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av anon_276063:

"Vi lunchstreamar Mass Effect: Andromeda på pc - spoilerfritt!"

Jay! På PC! Startar videon. Ser då att ni spelar med en handkontroll. Vafan! Seriöst?!

....och?

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av anon_276063:

"Vi lunchstreamar Mass Effect: Andromeda på pc - spoilerfritt!"

Jay! På PC! Startar videon. Ser då att ni spelar med en handkontroll. Vafan! Seriöst?!

Om det är något som går att lira med gamepad är det ju tredjepersonspangare.

Spel skapades med hjälp av tangentbord och datormöss. Sen spelar man en människa och inte en robot. Jag förstår dock att det är mycket enklare och skönare med en handkontroll (rent fysiskt... ta fram en dosa - done!), men om man spelar ett spel på en dator och har tillgång till ett tangentbord och en datormus, varför då välja handkontrollern? Vet, den frågan har jag själv redan svarat på egentligen, men jag hoppas ni förstår vad jag menar.

Men nu ska jag inte skapa någon väldigt dålig stämning här. För er som inte stör sig på att man inte kan sikta ordentligt och styr som en robot, enjoy! Sann och gammal UT- och Quake-nörd, out!

Haha, vi får helt enkelt göra upp om saken på Facing Worlds!


signatur
FM-guru
F.d. Sisyr

Det enda skjutspelen jag lirar med handkontroll på PC är nog GTA-serien. Det beror dock förstås på att man kör bil lika ofta som man skjuter, och när det gäller racing är handkontroll vida överlägset tangentbord + mus.

EDIT: Får lov att hålla med er rörande ansiktsanimeringen i Andromeda. Ser inte bra ut alls. Eftersom ni nämnde Witcher 3 som jämförelse känns denna "gif" passande.

Ambassadör
Xbox

Vi får hoppas att spelet är jävligt kul, för det är då fan inte vackra karaktärer.

Det är ju inte det att det är "dålig grafik wäää", det är bara så himla ful stil. Pixar-gubbar som ser ut som något från Toys R Us lagerrensning.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av anon_276063:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av anon_276063:

"Vi lunchstreamar Mass Effect: Andromeda på pc - spoilerfritt!"

Jay! På PC! Startar videon. Ser då att ni spelar med en handkontroll. Vafan! Seriöst?!

....och?

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av anon_276063:

"Vi lunchstreamar Mass Effect: Andromeda på pc - spoilerfritt!"

Jay! På PC! Startar videon. Ser då att ni spelar med en handkontroll. Vafan! Seriöst?!

Om det är något som går att lira med gamepad är det ju tredjepersonspangare.

Spel skapades med hjälp av tangentbord och datormöss. Sen spelar man en människa och inte en robot. Jag förstår dock att det är mycket enklare och skönare med en handkontroll (rent fysiskt... ta fram en dosa - done!), men om man spelar ett spel på en dator och har tillgång till ett tangentbord och en datormus, varför då välja handkontrollern? Vet, den frågan har jag själv redan svarat på egentligen, men jag hoppas ni förstår vad jag menar.

Men nu ska jag inte skapa någon väldigt dålig stämning här. För er som inte stör sig på att man inte kan sikta ordentligt och styr som en robot, enjoy! Sann och gammal UT- och Quake-nörd, out!

Det är olika från person person. Jag tål inte gamepad i första person, men i tredjeperson är det underbart. Med det sagt, jag kan spela förstaperson-spel med gamepad, jag tycker bara inte om det så värst mycket. That said, är sjukt van vid gamepad från flera års användande. Jag trivs bra med både gamepad, mus och tangentbord. Varför välja om man gillar allt?

Spelade förstås Mass Effect 1-3 med Mus/tangentbord, just för att jag då inte hade en gamepad som fungerade till datorn. Jag vet inte hur det blir denna gången.

Dark Souls är ett sånt spel jag inte kan tänka mig spela med Mus/tangentbord - då inte för att det är rätt kasst gjort till spelet, men för att jag helt enkelt vantrivs med mus/tangentbord i tredjeperson överhuvudtaget. Jag klarar inte ens att spela GTA med mus/tangentbord! (såvida jag inte kör i First-person. Då vänds steken.)

Medlem

Mark these alienatic words,

Andromeda kommer floppa.


signatur

Ordo Ab Chao

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Jaxalot:

Mark these alienatic words,

Andromeda kommer floppa.

Nej det kommer det inte. Det är hypen för stor för, folk längtar efter ett nytt Mass Effect. Hejaklacksjournalistiken säkerställer dessutom att oavsett brister så får det höga betyg och okritiska recensioner. Däremot så finns det en risk att det blir en besvikelse för spelarna när det ska leva upp till hypen, föregångarna och den lilla cred Bioware fortfarande har.

Det kommer att sälja massvis av ex, det kommer att få höga betyg av spelindustrins hejaklack och EA kommer att tjäna en massa pengar. Helt oavsett kvalitet.

Försäljningsmässig flopp? -Absolut inte. Spelmässig flopp? -Det återstår att se.


signatur

Jump in.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av edgren:

"Vi lunchstreamar Mass Effect: Andromeda på pc - spoilerfritt!"

Jay! På PC! Startar videon. Ser då att ni spelar med en handkontroll. Vafan! Seriöst?!

Om det är något som går att lira med gamepad är det ju tredjepersonspangare.

Trodde det här skulle vara ett rollspel men okej, glad jag inte förbokat det än,
inväntar på recensioner.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av NordicStormtrooper:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av edgren:

"Vi lunchstreamar Mass Effect: Andromeda på pc - spoilerfritt!"

Jay! På PC! Startar videon. Ser då att ni spelar med en handkontroll. Vafan! Seriöst?!

Om det är något som går att lira med gamepad är det ju tredjepersonspangare.

Trodde det här skulle vara ett rollspel men okej, glad jag inte förbokat det än,
inväntar på recensioner.

Har du inte spelat Mass Effect-spelen? Gameplay är betydligt mer actioninriktat än det är RPG.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:
Skrivet av Jaxalot:

Mark these alienatic words,

Andromeda kommer floppa.

Nej det kommer det inte. Det är hypen för stor för, folk längtar efter ett nytt Mass Effect. Hejaklacksjournalistiken säkerställer dessutom att oavsett brister så får det höga betyg och okritiska recensioner. Däremot så finns det en risk att det blir en besvikelse för spelarna när det ska leva upp till hypen, föregångarna och den lilla cred Bioware fortfarande har.

Det kommer att sälja massvis av ex, det kommer att få höga betyg av spelindustrins hejaklack och EA kommer att tjäna en massa pengar. Helt oavsett kvalitet.

Försäljningsmässig flopp? -Absolut inte. Spelmässig flopp? -Det återstår att se.

Flopp.


signatur

Ordo Ab Chao

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Jaxalot:
Skrivet av Mortaigne:
Skrivet av Jaxalot:

Mark these alienatic words,

Andromeda kommer floppa.

Nej det kommer det inte. Det är hypen för stor för, folk längtar efter ett nytt Mass Effect. Hejaklacksjournalistiken säkerställer dessutom att oavsett brister så får det höga betyg och okritiska recensioner. Däremot så finns det en risk att det blir en besvikelse för spelarna när det ska leva upp till hypen, föregångarna och den lilla cred Bioware fortfarande har.

Det kommer att sälja massvis av ex, det kommer att få höga betyg av spelindustrins hejaklack och EA kommer att tjäna en massa pengar. Helt oavsett kvalitet.

Försäljningsmässig flopp? -Absolut inte. Spelmässig flopp? -Det återstår att se.

Flopp.

Haha, kanske får du rätt ändå.


signatur

Jump in.

1
Skriv svar