PS4-spel kan snart streamas till PC

Medlem
PS4-spel kan snart streamas till PC

inte ett dugg förvånad över att man måste betala för minsta lilla tjänst som Xbox o ps skapar.
Se hur länge det dröjer innan man får betala för att man ska få använda ps-store.

Medlem

Exklusivitet tror jag inte hör till framtiden. Om några år prenumererar vi istället på tjänster som Xbox, Nintendo och Playstation oavsett hårdvara. Att behöva köpa tre konsoler för att spela allt är inte konsumentvänligt.

Men just streamad spelande tror jag ligger långt fram i tiden.

Medlem

heja sväryea.

Medlem
Skrivet av M4NGL3R:

inte ett dugg förvånad över att man måste betala för minsta lilla tjänst som Xbox o ps skapar.
Se hur länge det dröjer innan man får betala för att man ska få använda ps-store.

Umm...rätta mig om jag har fel - men det streamas väl från en av deras Playstation - då är det väl rätt normalt att man betalar för att spela på deras enhet?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av M4NGL3R:

inte ett dugg förvånad över att man måste betala för minsta lilla tjänst som Xbox o ps skapar.
Se hur länge det dröjer innan man får betala för att man ska få använda ps-store.

Det gör man ju nästan redan, spel digitalt är ju oftast lite dyrare än fysiska spel.

Medlem

Det här med att streama spel från en konsol till PC vet jag inte om jag känner intresse inför. Oavsett hur pass bra och intressanta spel det finns där.
Jag föredrar att de släpps "på riktigt", men 'finns i sjön' vad gäller det.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Inaktiv

Jag använder funktionen ofta på min Xbox att streama till datorn när sambon vill kolla på TVn och jag måste flytta på mig. Fungerar hur bra som helst om man bortser från de insider-buggar som man stöter på ibland.

Nu är den dock begränsad till de spel man äger men är däremot helt gratis så länge man har en Windows 10 dator tillgänglig hemma.

Ska dock bli intressant att testa deras prenumerationstjänst snart där man får tillgång till ett större bibliotek likt EA-Access.

Medlem

Kan man inte det redan?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Meh, stream spel, spela på konsol, kan man inte bara skippa allt det här tramset snart och släppa allt på PC istället, så vi slipper alla sådana här halvdana lösningar.

Det är ju ändå dit vi är på väg ändå, bara en tidsfråga innan något som den här...

...kommer bli allt billigare och kosta ungefär som en ny konsol.

Även inräknat med extra kostnad för ssd och minne är pris/prestanda redan idag ganska okej. Inte speciellt bra jämnfört med en vanlig stationär lösning men ändå hyfsad med tanke på att 1060/1070 varianten är typ 2-3x kraftigare än ett ps4 pro.

Inaktiv
Skrivet av Sapiens:

Meh, stream spel, spela på konsol, kan man inte bara skippa allt det här tramset snart och släppa allt på PC istället, så vi slipper alla sådana här halvdana lösningar.

Det är ju ändå dit vi är på väg ändå, bara en tidsfråga innan något som den här...
http://www.startlr.com/wp-content/uploads/2016/09/1472868133_...

...kommer bli allt billigare och kosta ungefär som en ny konsol.

Även inräknat med extra kostnad för ssd och minne är pris/prestanda redan idag ganska okej. Inte speciellt bra jämnfört med en vanlig stationär lösning men ändå hyfsad med tanke på att 1060/1070 varianten är typ 2-3x kraftigare än ett ps4 pro.

Men suck, alla vill inte sitta framför en dator och spela. Jag skiftar ofta mellan datorn och mina konsoler beroende på humör och vad jag känner för att spela och på vilken nivå.

PC är inte en lösning för alla så varför inte bara acceptera att konsolerna finns och så spelar du på det du föredrar och så spelar vi andra på det vi föredrar. Enkel lösning, eller hur?

Medlem
Skrivet av anon_646:

Men suck, alla vill inte sitta framför en dator och spela. Jag skiftar ofta mellan datorn och mina konsoler beroende på humör och vad jag känner för att spela och på vilken nivå.

PC är inte en lösning för alla så varför inte bara acceptera att konsolerna finns och så spelar du på det du föredrar och så spelar vi andra på det vi föredrar. Enkel lösning, eller hur?

När vi som föredrar att köra på PC slipper lida av dåliga portningar från konsol, så får ni som föredrar dessa köra tills era fingrar blöder.
Tills dess så kommer vi fortsätta beklaga oss.
Och vad hindrar dig att koppla in datorn till TV eller vad du nu använder för presentation av pixlar?!?
Och om du inte visste det, så använder du en dator även när du kör på konsolen https://sv.wikipedia.org/wiki/Dator

Inaktiv
Skrivet av goose72:
Skrivet av Threezool:

Men suck, alla vill inte sitta framför en dator och spela. Jag skiftar ofta mellan datorn och mina konsoler beroende på humör och vad jag känner för att spela och på vilken nivå.

PC är inte en lösning för alla så varför inte bara acceptera att konsolerna finns och så spelar du på det du föredrar och så spelar vi andra på det vi föredrar. Enkel lösning, eller hur?

När vi som föredrar att köra på PC slipper lida av dåliga portningar från konsol, så får ni som föredrar dessa köra tills era fingrar blöder.
Tills dess så kommer vi fortsätta beklaga oss.
Och vad hindrar dig att koppla in datorn till TV eller vad du nu använder för presentation av pixlar?!?
Och om du inte visste det, så använder du en dator även när du kör på konsolen https://sv.wikipedia.org/wiki/Dator

Jo jag vet mycket väl att en konsol även klassas som en dator, en konsol dock är en mer specifik klassificering än en dator. Skillnaden dock mot att koppla en dator till en TV mot en konsol är att man slipper att hålla på att leta drivrutiner, underhålla operativsystemet och se till så att den kör som den ska och att det är bara att stoppa in skivan om man föredrar fysiska kopior.

Som sagt jag spelar på båda och väljer den som passar bäst för stunden men det är inte konsolerna i sig ni ska beklaga er över då mångfald hjälper att utveckla branschen utan det är de lata utvecklarna som ska ha skiten för att inte anpassa spelen till den platform de lanseras på.

Medlem
Skrivet av anon_646:

Som sagt jag spelar på båda och väljer den som passar bäst för stunden men det är inte konsolerna i sig ni ska beklaga er över då mångfald hjälper att utveckla branschen utan det är de lata utvecklarna som ska ha skiten för att inte anpassa spelen till den platform de lanseras på.

Sant och det går inte att tvinga dem att göra bättre ifrån sig genom att bojkotta de sämsta portningarna, då slutar de väl med att ens göra portningar till pc-marknaden

Medlem
Skrivet av Seraium:

Kan man inte det redan?

Jag vet inte om alla verkar ha insett att man behöver inte ha enheten själv för att spela på den. Som jag har förståt det så betalar du för att ha tillgång till en playstation online. Dvs du slipper köpa den eller spelen själv utan istället spelar du på en av deras genom nätet. Eller är jag så fel på det?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Vet ni att man kan hyra film på psn i England? Och att det funnits netflix till vitan och 3ds i USA i många år nu.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Seraium:

Kan man inte det redan?

Jag vet inte om alla verkar ha insett att man behöver inte ha enheten själv för att spela på den. Som jag har förståt det så betalar du för att ha tillgång till en playstation online. Dvs du slipper köpa den eller spelen själv utan istället spelar du på en av deras genom nätet. Eller är jag så fel på det?

Jaså det är så det är tänkt, trodde först att man streamade spelen från PS4 till PC, vilket man redan kan.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

1
Skriv svar