Rend kombinerar mmo och survival, från World of Warcraft-utvecklare

Robot
Rend kombinerar mmo och survival, från World of Warcraft-utvecklare
Medlem
Rend kombinerar mmo och survival, från World of Warcraft-utvecklare

Yay ett till survival spel?

Även om det här såg bra ut och hade en unik twist så brukar de flesta andra av de otaliga survivalspelen också göra det.

Nej, det blir att vänta på mer information och inte bygga upp onödigt höga förväntningar

Medlem

Jag gillade PVE delen i detta. I wow så saknar jag mest det dynamiska med världen och att känna att städer eller liknande är under attack på riktigt. Något som detta med en server attack varje vecka hade varit coolt som attans och man bara ska hålla sig och sina kamrater vid liv. PVP brukar bara bli en gank fest eller Zergling rushar...Sällan så episkt som man vill att det ska bli.

Medlem

Nope, nope, nope. Men visst, applåderar allt som är annorlunda i MMO-genren. Generisk soppa som SWTOR visade sig bli (och sedan blev det solo play. Hur tänker man då när man designar mmo?) är ingen höjdare.

Därför jag envisas med att fortsätta hylla EVE Online trots att jag inte spelar själv längre. Det är annorlunda. Saknar City of Heroes enormt också. Ska bli kul att se hur de "gör om" The Secret World framöver nu när Conan-pengarna trillar in och vore intressant att se hur consol-MMO klarar sig (STO osv).

Men jäklar vad man saknar en riktigt fet mmo-titel som man kan spela ihop med ett glatt gäng. Spela solospel ger liksom ingen kick längre även om de är både snygga och bra.

Medlem

Inte ett bra tecken att det bästa med trailern var musiken...

Medlem

Undrar hur dom ska få folk investerade i deras karaktärer om det återställer servern fullständigt med jämna mellanrum, lite av grejen med mmorpg. Står ju något om nån slags meta valuta som man kan låsa upp saker med i följande sessioner, kanske funkar.

Men inge mer early access av denna sort för min del, likt många andra ser det inte i närheten av färdigt eller vidare kul ut i nuvarande form.

Medlem

Ser rätt intressant ut måste jag säga.

Skribent

Jag tilltalas av kombinationen. Att friheten från survival-genren liksom tyglas lite av mmo-mekanik. Organiserade pvp-strider istället för "störst zerg vinner" och vad som ser ut att vara pve-instanser via portaler. Jag är försiktigt optimistisk!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Gen
Medlem

Man kände verkligen igen den grafiska stilen från WoW.

Medlem
Skrivet av Gen:

Man kände verkligen igen den grafiska stilen från WoW.

Som WoW är idag, i alla fall. Inte som från vanilj.

Gen
Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Gen:

Man kände verkligen igen den grafiska stilen från WoW.

Som WoW är idag, i alla fall. Inte som från vanilj.

Det håller jag med om.

Medlem
Medlem

geif gold plx.

Medlem

ser kul ut men känns som man är lite för gammal för MMO efter 25årsåldern där


signatur

//monster

1
Skriv svar