World of Warcrafts extratjänster blir dyrare

Robot
World of Warcrafts extratjänster blir dyrare
Medlem
World of Warcrafts extratjänster blir dyrare

"Det är väl activisions fel"

Så brukar det låta...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Från orimligt till hutlöst. Nice. Jag har haft jättekul i Legion, men Blizzard vet nog tamigfan hur man mjölkar folk på pengar.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Med tanke på att de aldrig(?) ökat och under så många år räknar man väl på typ 2% inflation så är det helt ok.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Med tanke på att de aldrig(?) ökat och under så många år räknar man väl på typ 2% inflation så är det helt ok.

Ja, med tanke på att allt de behöver göra är att ändra i ett par flaggor i en central databas, så dessa priserna är ju verkligen helt i takt med vad det ger.... inte... Maximalt med pengar för minimalt med arbete. Och folk betalar för detta....

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Från orimligt till hutlöst. Nice. Jag har haft jättekul i Legion, men Blizzard vet nog tamigfan hur man mjölkar folk på pengar.

Klart man "mjölkar" för tjänster du egentligen inte behöver. Drabbar ingen fattig.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Ja, med tanke på att allt de behöver göra är att ändra i ett par flaggor i en central databas, så dessa priserna är ju verkligen helt i takt med vad det ger.... inte... Maximalt med pengar för minimalt med arbete. Och folk betalar för detta....

De möter inflationen och efterfrågan som vilket företag som helst.

Gnäller folk lika mycket att pizzan har ökat 5kr lite då och då också?
WÄÄ WÄÄ! när jag var liten kostade en Vesuvio bara 50! varför kostar den 75 idag! GIRIGA PIZZAGUBBAR!

Ha i åtanke inflation + ökade löner för dem som arbetar på företaget.

Medlem

folk är snåla

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av mrpijey:

Ja, med tanke på att allt de behöver göra är att ändra i ett par flaggor i en central databas, så dessa priserna är ju verkligen helt i takt med vad det ger.... inte... Maximalt med pengar för minimalt med arbete. Och folk betalar för detta....

De möter inflationen och efterfrågan som vilket företag som helst.

Gnäller folk lika mycket att pizzan har ökat 5kr lite då och då också?
WÄÄ WÄÄ! när jag var liten kostade en Vesuvio bara 50! varför kostar den 75 idag! GIRIGA PIZZAGUBBAR!

Ha i åtanke inflation + ökade löner för dem som arbetar på företaget.

Det många, inklusive jag, gnäller på är att: det är redan sjukt dyrt för något som inte kostar Blizzard någonting. Och, tror du Blizzard sänker priset ifall dollarn går ner? Det tror inte jag.

Medlem

Fattar inte ens att de tar betalt för sånt där. Är för mycket som borde ingå i spel idag som man måste betala extra för och folk betalar så inget kommer hända.

Medlem

Helms ? menas det inte realm byte ?
nvm såg nu att det var fula hjälmar man kunde köpa för riktiga pengar

Medlem

Det var ju redan för dyrt, en justering åt andra hållet hade varit rimligare och förmodligen kanske dragit in en spelare eller två.

Medlem
Skrivet av m4gnify:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av mrpijey:

Ja, med tanke på att allt de behöver göra är att ändra i ett par flaggor i en central databas, så dessa priserna är ju verkligen helt i takt med vad det ger.... inte... Maximalt med pengar för minimalt med arbete. Och folk betalar för detta....

De möter inflationen och efterfrågan som vilket företag som helst.

Gnäller folk lika mycket att pizzan har ökat 5kr lite då och då också?
WÄÄ WÄÄ! när jag var liten kostade en Vesuvio bara 50! varför kostar den 75 idag! GIRIGA PIZZAGUBBAR!

Ha i åtanke inflation + ökade löner för dem som arbetar på företaget.

Det många, inklusive jag, gnäller på är att: det är redan sjukt dyrt för något som inte kostar Blizzard någonting. Och, tror du Blizzard sänker priset ifall dollarn går ner? Det tror inte jag.

Inte om dollarn går ner, vilket är bra för oss, men om dollarn går upp höjer dom inte heller. De höjer för att inflationen är högre idag. Att det inte "kostar" dom någonting spelar ingen roll, de tjänar inte samma på WoW som de gjorde för 10 år sedan för att inflationen är högre. Inte alls konstigt att dom höjer. Sen kan jag hålla med om att det är dyrt att spela spelet oavsett.

Och såvitt jag kan se så är det endast alla "extra" saker. Som man inte gör så ofta, eller ens någonsin behöver göra. Eller höjer de speltidskostnaden också?

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Inte om dollarn går ner, vilket är bra för oss, men om dollarn går upp höjer dom inte heller. De höjer för att inflationen är högre idag. Att det inte "kostar" dom någonting spelar ingen roll, de tjänar inte samma på WoW som de gjorde för 10 år sedan för att inflationen är högre. Inte alls konstigt att dom höjer. Sen kan jag hålla med om att det är dyrt att spela spelet oavsett.

Och såvitt jag kan se så är det endast alla "extra" saker. Som man inte gör så ofta, eller ens någonsin behöver göra. Eller höjer de speltidskostnaden också?

Nej, det kommer kosta lika mycket i månaden som innan.
Grejen är som det står i artikeln: "justering utifrån de regionala marknadernas villkor"
Blizzard höjer priset på dessa tjänster av samma anledning som Hearthstone packs: dollarn är stark, och dom tjänar mindre på andra valutor än förut.
Jag säger det igen, jag tvivlar på att dom sänker priset på dessa tjänster, mounts och Heathstone-packs ifall dollarn skulle gå ner igen.

Medlem
Skrivet av mrpijey:
Skrivet av Ztreek:

Med tanke på att de aldrig(?) ökat och under så många år räknar man väl på typ 2% inflation så är det helt ok.

Ja, med tanke på att allt de behöver göra är att ändra i ett par flaggor i en central databas, så dessa priserna är ju verkligen helt i takt med vad det ger.... inte... Maximalt med pengar för minimalt med arbete. Och folk betalar för detta....

Jag ser inte riktigt problemet. Ja, det är dyrt - om du är den typen som ofta byter och använder flertal av dessa tjänsterna om och om igen. Men om jag finner att det är jätteviktigt att jag byter ras för någon anledning så känner jag ändå att jag får vad jag betalar för. Har bytt två gånger i FFXIV, och hoppat server 2 gånger, men aldrig har jag tänkt "Fan vad pengar jag kastade där!". Jag har varit nöjd med vad jag VALT att betala för. Inga av dessa sakerna är något som nödvändigtvis behöver göras någonsin...

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av mrpijey:

Ja, med tanke på att allt de behöver göra är att ändra i ett par flaggor i en central databas, så dessa priserna är ju verkligen helt i takt med vad det ger.... inte... Maximalt med pengar för minimalt med arbete. Och folk betalar för detta....

De möter inflationen och efterfrågan som vilket företag som helst.

Gnäller folk lika mycket att pizzan har ökat 5kr lite då och då också?
WÄÄ WÄÄ! när jag var liten kostade en Vesuvio bara 50! varför kostar den 75 idag! GIRIGA PIZZAGUBBAR!

Ha i åtanke inflation + ökade löner för dem som arbetar på företaget.

WÄÄ WÄÄ! ??


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Kan ni inte använda ordet "Helmets" istället för "Helms"?
Standard så är ju "helm" något som har nå att göra med båtar och "helmet" är just en hjälm eller "huvudbonad som skyddar huvudet".

(Och ja, jag vet att Blizzard själv använder "Helms" men... ja... det verkar ju skapa förvirring även här.)

Medlem

Man hade väl förr väntat sig att det blir billigare allteftersom spelet blir mindre attraktivt, allt färre är intresserade av tjänsterna. Utbud/efterfrågan...
För en som aldrig spelat spelet känns det *fruktansvärt* dyrt med en del av grejerna, samtidigt får man hålla med: Bättre sådana grejer är dyra än att det drabbar "vanliga" spelare. Mest ständigt förvånad över att folk lirar fortfarande, men bristen på bra och annorlunda MMO är smärtsam just nu.

Medlem

Det finns ingen värld där dessa priser är rätt satta, tyvärr så går man ändå runt på dem.

Medlem
Skrivet av m4gnify:
Skrivet av ClockWise:

Inte om dollarn går ner, vilket är bra för oss, men om dollarn går upp höjer dom inte heller. De höjer för att inflationen är högre idag. Att det inte "kostar" dom någonting spelar ingen roll, de tjänar inte samma på WoW som de gjorde för 10 år sedan för att inflationen är högre. Inte alls konstigt att dom höjer. Sen kan jag hålla med om att det är dyrt att spela spelet oavsett.

Och såvitt jag kan se så är det endast alla "extra" saker. Som man inte gör så ofta, eller ens någonsin behöver göra. Eller höjer de speltidskostnaden också?

Nej, det kommer kosta lika mycket i månaden som innan.
Grejen är som det står i artikeln: "justering utifrån de regionala marknadernas villkor"
Blizzard höjer priset på dessa tjänster av samma anledning som Hearthstone packs: dollarn är stark, och dom tjänar mindre på andra valutor än förut.
Jag säger det igen, jag tvivlar på att dom sänker priset på dessa tjänster, mounts och Heathstone-packs ifall dollarn skulle gå ner igen.

Problemet är just att de alldrig har gjort denna typ av förändring tidigare för någon region. Speciellt inte när dollarn var "toklåg", var nästan 16kr billigare i månaden ett tag att ha ett NA konto att spela på jämtemot ett EU konto. Att under en sådan lång tid då dollarn var låg så ändrades inget, och nu helt plötsligt när dollarn är starkare så måste de europeiska (och fler regioner/valutor i Hearthstone) priserna ändras.
Detta ger bara folk mer "sanning" i deras tycke om att Blizzard hanterar all information och kommunikation samt behandlar sin Amerikanska spelarbas mycket bättre på alla NA forum än hur dött det ser ut på de europeiska. Och till viss del håller jag med, för de sades nästan inte ett knyst på det europeiska WoW forumet under de flesta år jag har lagt ner på det spelet, och hela tiden fick vi den mesta informationen från spelare som kopierade inlägg från det andra forumet.
Värsta gången var nog då det tog 6 timmar för att få info om varför alla servrar gick ner och när de skulle komma upp igen.

Medlem

Om man räknar på att man har haft ett aktivt konto sedan februari 2005 fram tills nu och kontot kostat en hundring per månad blir det 14400 kr. Om man sen räknar att dom haft minst 5.5 miljoner aktiva spelare sedan 2006 så har dom dragit in ungefär 79 miljarder.
Tycker nästan dom kan bjuda på ett namnbyte då och då


signatur

PSN: MrOakenborn

1
Skriv svar