Sony, en dag i sänder

Antikvitet
Sony, en dag i sänder

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=18094

Ansträngde mig för att hålla bort personliga känslor från nyhetstexten, delger dem här i stället.

Aldrig att jag, som privatperson och spelkonsument, kommer spendera pengar på en PS3 till ett företag som beter sig på det där sättet. Som journalist blir jag skrämd, som konsument blir jag orolig. Tror Sony att de äger världen?

#blogg


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Skägg.
10 Chambers
Sony, en dag i sänder

Är inte första gången ett stort företag försöker styra informationsflödet, och säkert inte sista.


signatur
Medlem

Det verkar ju dock vara löst nu.

Medlem

Du är ju journalist och försöker styra så att alla som läser ditt nyhetsinlägg tycker de är "onda" då, enligt dig, ska vi alla bojkotta dig då?


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Antikvitet

Nu är du bara larvig. Det är svårt att vara speljournalist utan att samtidigt vara spelkonsument och jag tar illa vid mig av påhitt som detta. Jag tycker det är orimligt att dra parallellen mellan Sony och mig. Har jag hotat med något om du inte tycker som jag? Du är fri att bilda dig en egen uppfattning - här i bloggen förmedlar jag min.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Absolut, men jag tänkte inte på bloggen, utan mer på nyheten, blogg är ju egan personliga åsikter, det tar jag ej upp nu, utan mer nyheten, som du länkar till i bloggen, där man ska agera neutral och opartiskt.

Nej, menade heller inte att du har hotat någon, utan mer att du tar DIN uppfattning och förmedlar den i en nyhet. Det jag menade.

Dock ska jag säga att jag tycker du är en bra krönikör/nyhetsskribent.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Antikvitet

Gjorde mitt bästa för att hålla nyheten neutral, men visst lyser min ton igenom. Å andra sidan, vad förväntar du dig av en journalist? Såklart jag värnar om den journalistiska integriteten, allt annat hade ju varit att skjuta mig själv i foten.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv

Det pågår mycket värre saker här i världen, med det i perspektivet blir det här ganska obetydligt. Men visst, om spel är en stor del av ens liv så är det lätt att ta illa upp av sånt här.


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Medlem

Wiseguy det har ju inget med spel att göra igentligen det är ju något som rör all jounarlistik som handlar om företag.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Ja, men Sony har en stark koppling till spel så jag tänkte att man kanske lättare tar illa upp just därför (dvs, om man har någon sorts relation till företaget).


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Medlem

Wiseguy ja, det är ju klart man tar mer illa vid sig om man är intresserad av spel. Precis som bilintresserade skulle ta mer illa vid som of ferrari gjorde samma sak. Men att säga "Det gör väl inget, är ju bara dataspel" känns ganska fel och något som jag stör mig på.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv
Skrivet av Wardancer:

Men att säga "Det gör väl inget, är ju bara dataspel" känns ganska fel och något som jag stör mig på.

Det har jag inte heller sagt (och jag vet inte om du menade att jag skulle ha sagt det). Men jag står för att det pågår värre saker här i världen (mycket säkert helt i det tysta) som förtjänar större uppmärksamhet.


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Medlem

wiseguy: Du skriver att det pågår mkt värre saker i världen, och att skribenten inte ska ta illa vid sig.

Men nu är ju saken den att detta är www.fz.se som täcker videounderhållningen i formen spel, och inte aftonbladet som är en världsomfattande tidning.

Så att det pågår värre saker, javisst, men de ska inte skriva om det.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv
Skrivet av fanboy:

wiseguy: Du skriver att det pågår mkt värre saker i världen, och att skribenten inte ska ta illa vid sig.

Jag menar inte att man inte ska eller inte får ta illa upp eller känna sig sviken till följd av Sonys agerande. Var har jag skrivit det?

Skrivet av fanboy:

Men nu är ju saken den att detta är www.fz.se som täcker videounderhållningen i formen spel, och inte aftonbladet som är en världsomfattande tidning.

Ja...

Skrivet av fanboy:

Så att det pågår värre saker, javisst, men de ska inte skriva om det.

Nej, det tycker inte jag heller.

Min poäng är att samtidigt som man blir upprörd över Sonys agerande så får man inte glömma att det i min mening pågår mycket värre saker som förtjänar mer uppmärksamhet, och som ofta glöms bort eller ignoreras för att man kanske är trött på att höra allt elände. Så... blir gärna upprörd över Sonys agerande om du vill, inte mig emot.


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

1
Skriv svar