Liten spillevink med skavsår

Antikvitet
Liten spillevink med skavsår

Fick höra i går kväll att min 17-åriga bror var på väg till sjukhus, Astrid Lindgrens Barnsjukhus (hah) närmare bestämt. Eftersom kontoret ligger på andra sidan bron mellan Norra stationsområdet och Solna så har jag väldigt nära, så jag tog med mig några tidningar och åkte och hälsade på den lille.

Det visade sig att han hade haft ett skavsår på foten som han inte tagit väl hand om, utan i stället fortsatt spela fotboll. Skavsåret hade blivit infekterat, han hade fått feber, smärtor i benen och foten hade svullnat upp till att mer likna ett rött bowlingklot än ett transporthjälpmedel. Men nu mådde det lilla livet bättre, efter att man pumpat honom full med antibiotika.

Ägnade eftermiddagen åt att koda ihop en publiceringskalender till vårt adminsystem. Den blev enkel, snabb och bra. Tomas blev förstås överlycklig och hela kontorets alla 150 anställda utbrast i ett fyrfaldigt leve till min ära.

#blogg


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Skägg.
10 Chambers
Liten spillevink med skavsår

Med unlimited access till tidningar måste du vara alla yngre medlemmar i släktens favorit


signatur
Antikvitet

Unlimited access... Så fräsigt det lät.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Unlimited Access.. FZ behöver något sådant för oss medlemmar. Även om det är gratis. Även om alla får det. Jag vill ha det i pixelform. Unlimited Access låter fint.

1
Skriv svar