Den hektiska pressdagen

Antikvitet
Den hektiska pressdagen

Murvlarna springer kors och tvärs - själv är jag mest glad över att äntligen ha hittat en nätverkskabel. Ryckte ur den ur någon konstig låda, och då och då springer det tekniker och pratar i radioapparater. Nåja, jag måste uppdatera, de får lida en stund.

12:30 till 14:00 har jag, tillsammans med Aftonbladets Peter Ottsjö och några andra, vår rundturstid med Ubisofts nordiska representant Fredrik Moberg. Lokalerna är uppbyggda så att varje spel (åtta stycken ungefär) har ett eget bås. Vissa är hemliga, andra öppna. Att komma in och prata med Assassin's Creed-teamet är omöjligt utan en Ubisoft-eskort, så jag hoppas det blir av strax efter tolv.

Innan jag började leta nätverkskablar kollade jag och tomas på nya Blazing Angels. Vi testspelade lite och fick guidning av producenterna - det var förvånansvärt kul. Totalt arkadigt (nytt verb, kom ihåg var du hörde det först) förstås, men bra kontroller och kul tema - WWII med lite futureinslag.

Vi tog tidiga bussen hit i morse, den som hämtade oss vid hotellet 08.15. Nästa skulle gå 10.15, så det är nog därför det är så få här nu. Än så länge är det ingen grov trängsel, men jag kan tänka mig att många snart dyker upp, då kan det bli smått obehagligt.

Nu ska jag springa ner och se om jag kan provspela eller fotografera något mer. Ubisoft är konstigt hemliga för att ha flugit in hos hit, men något måste de i alla fall släppa på till slut. Men först ska jag en sväng förbi discotoan och lyssna på djn. Jag tror han står kvar än.

#blogg


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

1
Skriv svar