En blixtvisit i Jönköping

Antikvitet
En blixtvisit i Jönköping

Kom hem från DreamHack igår, och när vi kommit till Stockholm slogs jag och Simon av insikten att vi bara varit borta två dagar. Det var rätt skönt.

Evenemanget flöt på som vanligt, allt tog såklart längre tid att göra än man från början tror och klockan går som en elvisp. Men jag måste säga att detta DH i efterhand var ett av de skönare. Mest därför att vi inte tagit på oss så mycket förstås, men också för att vi hade mycket kul i montern och för att allt fungerade så bra.

Ett par läskiga saker har man som vanligt sett:

Calle är vår husnöt...

I stolt tradition från i vintras tar jag därför tillfället i akt att utse de som under DHS07 utmärkt sig.

Evenemangets ros
...går precis som i vintras till gänget i mediacrew och killarna bakom scenen. Transformerskavajen lyste med sin frånvaro, men servicen var precis som tidigare exemplarisk och kunnandet enormt. Allt kändes lösbart och förutsättningarna var perfekta för att göra ett coolt scenframträdande.

Evenemangets ris
Det är inte kul att skrika hallå längre. När vi går upp på scen och ropar hej åt er, hälsa gärna tillbaka. Men att okynnesskrika "HALLÅÅÅ" mest för att se om någon nappar, det är bara tråkigt. Väx upp.

Evenemangets "tråkigt, men det var väl väntat"
Utkastningar på scen förbjuds. Vi var en av de första som delade ut och kastade ut saker i större kvantiter, för att få fram besökare till scenen. Nu har alla förstås apat efter och ivriga barnungar skadar sig. Tråkigt, men inte särskilt oväntat.

Evenemangets "vad långsamma ni är"
DHS06 hade vi Guitar Hero i montern, först av alla. Det drog en sjujävla massa folk och i år räknade jag till nio montrar med en projje med Guitar Hero i. Lägg till det vår monter, där Microsoft hade sex demostationer. Kan någon kanske komma på något nytt på egen hand?

Evenemangets "tack som fan!"
Samsung och Asus härliga killar ställde i sista sekund upp med en tv till vår scentävling när allt annat krisade. Stort tack till er båda!

Evenemangets överraskning
Coca Cola i Jolt-disken? Åh herre gud, vart är världen på väg?

Evenemangets tillfredsställelse
Matrestaurang öppen dygnet runt. Bra jobbat! Aldrig förr har jag sett restaurangtjejer verka så glada över att få jobba natt.

Det blir nog Elmia i vinter också. Ses vi där?

#blogg


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv
En blixtvisit i Jönköping

mycketmögligt!


signatur

To swing is not to Wii.

Skägg.
10 Chambers

Guiar Hero, utkast, tröjutdelning, guerilla-reklam i form av pissoarläsning... ibland är det svårt att vara ödmjuk


signatur
Medlem

Finner inga ord när jag ser den där bilden calle...

Skägg.
10 Chambers

Sambon fick skrattanfall när hon såg den, sen tyckte hon att jag såg ut som den knäppa killen i Prison Break.


signatur
nj
Medlem
Skrivet av spiken:

Sambon fick skrattanfall när hon såg den, sen tyckte hon att jag såg ut som den knäppa killen i Prison Break.

Är det inte dig de baserat hans karaktär på då?

1
Skriv svar