Mitt nya favoritverktyg

Antikvitet
Mitt nya favoritverktyg

Det blir mycket HTML-pill när man jobbar med en stor sajt. Ständigt är det avdelningar som behöver förbättras, småsaker som ska ändras och layouter som behöver pillas på.

Processen för att förändra en sida på FZ är, på grund av att vi behöver kunna arbeta flera samtidigt, lite extra komplex. All kod passerar genom ett repositorie, innan den "pushas" ut på sajten. Det gör att det kan vara omständigt att ändra på bästa "trial 'n error"-stuk.

Så, jag har hittat ett nytt favoritverktyg till Firefox som kompletterar Web Developer toolbar jag "alltid" använt. Mitt nya favoritverktyg är Firebug!

Firebug låter dig enkelt ändra HTML och CSS inline utan att behöva spara och ladda upp sidan. Den gör jobbet att felsöka enklare och den visualiserar såväl CSS-arv som marginaler och paddings grafiskt på ett intuitivt sätt. Jag är mycket, mycket imponerad. Firebug och Web Developer toolbar tillsammans är två verktyg jag inte kan leva utan. Pröva du också.

#blogg


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Mitt nya favoritverktyg

Hmm.. hur jobbigt är det då inte att jobba 20 kodare på samma kodbas till ett spel samtidigt?


signatur

Patrick
Producer@DICE

1
Skriv svar