Blizzard och deras fans

Antikvitet
Blizzard och deras fans

Sitter här efter en helgs härliga upplevelser av halssmärta och effekterna av smärtstillande läkemedel och kan intyga att det inte är några rosa moln det handlar om.

Blev lite sugen på att spela WoW och startar launchern, som sedvanligt visar det senaste i WoW-världen. Så började jag fundera. Det var nämligen reklam för att man via Blizzards sajt kan se Blizzcon, gratis.

"Nu ger vi dig möjligheten att ta del av vår marknadsföring, helt utan att betala!"

Är det något annat företag än Blizzard som kan göra så och utan problem få det att framstå helt och hållet som en service till fansen? Jag tror inte det.

#blogg


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Blizzard och deras fans

Blizzard<3

Vågar jag fråga vilken server du spelar på?


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Det finns iofs ett alternativ i loginskärmen som du kan klicka ur, vid "remember account name" så att man slipper den där jävla launchern. Så den är helt frivillig.


signatur
Antikvitet

Jag har inget emot launchern.

q0rra: Jag spelar tillsammans med Calle och Robin och några andra vänner på servern Kul Tiras. Vi har ett litet kompisguild som heter "League of FZ". Vi försökte dra igång det tidigare men tråkigt nog dog allas våra initiativ ut precis efter guilden drogs igång. Men nu är vi uppe och tuffar igen, fast bara 5-10 stycken medlemmar. Vi instansar så ofta vi orkar, men det blir väldigt sällan ändå. Vi raidar inte alls.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Fast så är det med nästan alla märkesvaror väl? Man får betala lite extra för att gå runt med, eller snarare vara reklamen.

1
Skriv svar