En gamingblogg blir till

Medlem
En gamingblogg blir till

Jaha. Det var förstås bara en tidsfråga innan vi på FZ skulle hoppa på blogg-trenden. Jag har i och för sig sedan några månader tillbaka min alldeles egna blogg, men den uppdaterar jag ungefär lika ofta som jag spelar igenom ett helt spel. Alltför sällan.

Jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska skriva om idag. Som ni säkert märker tar jag allt ord för ord som det kommer. Mina kollegor har skrivit om lite allt möjligt. Calle skrev om #World of Warcraft såg jag.

Jag har faktiskt försökt lura in Calle i Azeroth ända sedan jag själv började spela i somras, men grabben är envis som få. Visst, jag håller med om att spelet tar enormt mycket tid och att många verkligen missbrukar spelet i ordets rätta bemärkelse. Jag själv försöker hålla det på en normal nivå. Det blir liksom så automatiskt när man sportar, jobbar och är sambo. På gott och ont.

I grund och botten har jag alltid spelat spel som jag tycker är kul. Många, varav de flesta i FZ-crew, hatar allt vad World of Warcraft är, men varför ska jag bry mig - så länge jag tycker att det är enormt roligt? Det samma gällde när jag spelade #Counter-Strike i många år. Folk gnällde och sa att det var ett jävla fjortisspel, men återigen, om jag har kul när jag spelar det, varför ska jag lyssna på andra?

Nåja. Nu ska jag se om Tomas kan korrekturläsa min #Company of Heroes-recension, så att den kommer upp snart.

Natti natt.

#blogg


signatur

Robin,
Frilansare

1
Skriv svar