Skrivkramp och nikotinberoende

Medlem
Skrivkramp och nikotinberoende

Man vet att man inte borde skriva ett inlägg när man får skrivkramp redan vid titeln. Men, man drar sitt strå till stacken none the less.

Skrivkramp är för övrigt en ganska jobbig grej som drabbar mig väldigt ofta under mitt arbete på FZ. Som ni (förmodligen inte) kanske lagt märke till så var det väldigt länge sedan jag skrev en nyhet på FZ. Jag kände helt enkelt efter ett par år att jag skrev samma skit hela, jävla tiden. Inget ont om den nyhet jag vill förmedla, men sättet jag förmedlade det på blev till sist så enformigt att jag helt enkelt la ner.

Varenda gudsförgätna nyhet jag skrev började med "Borta på Sajt-X har man..." eller "Folket på Sajt-X har fått tag i...". Kolla nyhetsarkivet om ni inte tror mig.

Jag får fortfarande skrivkramp när jag ska skriva en artikel, skillnaden nu är att när jag väl kommer igång efter ett par timmar (!) så ordbajsar jag som aldrig förr.

Vilket helt naturligt för oss vidare till ämnet snus. Imorgon är det en vecka sen jag slutade - nu är det Onico Pepparmint som gäller. Hurra för mig.

Justja, en titel måste jag ju ha till det här "inlägget". Skrivkramp? Ja. Nikotinberoende? Ja. Skrivkramp och nikotinberoende. Heureka!

#blogg


signatur

Robin,
Frilansare

1
Skriv svar