Test #1 - Psychosomnium

Medlem
Test #1 - Psychosomnium

Jag har fått in en hel del tips, och jag började med att kolla in ett tips från @Dvorak. Jag klickade mig vidare till Cactus Softwares hemsida och laddade hem ett litet paket med olika små arkadspel. Efter att ha testat något som hette Fuck Space, ett ganska klassiskt rymdshooter-spel, gick jag lös på Psychosomnium.

Enligt beskrivningen på hemsidan är det ett plattformsexperiment med inslag av ologiska pussel placerat i någons ganska underliga dröm.

Så fort jag startat det insåg jag att jag sett bilder från det här spelet någonstans. Jag gissar att det stod något om det i ett gammalt nummer av PLAY.

Hursomhelst, spelet är riktigt klurigt. Och riktigt, riktigt kul. Jag har inte klarat det än, men jag är en bit på vägen. Vad jag förstår är hela spelet väldigt kort, men det levererar en hel del under resans gång. Den grafiska stilen är väldigt mjuk och lullig samtidigt som den är kantig och pixlig. Bakgrundsmusiken drömsk, hoppljudet klassiskt.

Betyget blir en klar 4 av 5 möjliga.

Cactus Software
Ladda hem Psycosomnium

#blogg


signatur

Robin,
Frilansare

Medlem
Test #1 - Psychosomnium

Jag körde aldrig Psycosomnium för att det spelet inte var ute när jag testade alla Cactus Software spelen för ett bra tag sen. Ser underbart mysigt och roligt ut! Får allt ta och testa det när plugget lugnar ner lite.

Medlem

blev grymt sugen på att spela det bara efter att jag såg bilden phscycoisaken

1
Skriv svar